Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak naprawiałem rezystor dmuchawy


Rekomendowane odpowiedzi

Przed przystąpieniem do roboty koniecznie trzeba zaopatrzyć się w zestaw kluczy nasadowych małych rozmiarów i kluczy(ew śrubokrętów) TORX. Ja kupiłem cały zestaw za 9 zł w Auchan.

 

Dostęp do elementu powstaje do zdemontowaniu części tapicerki z tablicy rozdzielczej. Najpierw delikatnie podważając z boku (od strony drzwi) odpiąłem maskownice głośników wysokotonowych. Wtedy ukazały się dwie śrubki (prawa i lewa) mocujące płat tablicy rozdzielczej. Trzeba je odkręcić i można ściągać płat tapicerki ze schowkiem górnym i pokrywający zegary. Trzena odpiąć zatrzaski i ciągnąć do siebie i do góry. Zdjęte. Po stronie pasażera ukazał się przewód plastikowy pokryty cienką gąbką prowadzący powietrze do nawiewu pasażera. Zdjąłem jego część przyśrodkową, a bocznej mi się nie udało. Przyciągając go mocno do siebie zobaczyłem plastikowe coś do którego dochodziły duża wtyka z czerwonym zabezpieczeniem i mniejsza owalna. Dużą wtykę odpina się wyciągając czerwone zabezpieczenie w prawo (siedzę na fotelu pasażera z głową przy szybie przedniej), a drugą po prostu ciągnąc do góry. Po odkręceniu małej śrubki (6) można wymontować moduł oporników. Ale nie jest tak super, bo wszystko trzyma się jeszcze na kablach (czerwony i czarny) biegnących do wentylatora. Jeśli ktoś chce mieć łatwiejszy dostęp musi wymontować wentylator dmuchawy (trzeba wsadzić głowę tam gdzie pasażer trzyma nogi i patrzeć w górę, odkręcić 3 śróbki nr 6 i odpiąć zasilanie od silnika. Radzę go od razu przesmarować bo wieszają się szczotki). Ja nie odpinałem kabla od dmuchawy, więc miałem "ginekologiczną" robotę precyzyjną z ograniczonym dostępem. Odkręciłem też dwieduże śruby mocujące cały przód po stronie pasażera i odciągnąłem wszystko do siebie. Plastiki wyskakują spod uszczelek drzwi, ale bez problemu się to potem wkłada pod uszczelki. Uzyskałem 2-4 cm dostępu więcej. Po odwróceniu modułu widać ceramiczno-drutowy zielony rezystor i wyglądający jak opornik bezpiecznik termiczny. Tu muszę zdementować to co krąży na tym forum, że bezpiecznik jest 10A/128-130 stopni (niestety taki kupiłem). U mnie był na 192 stopnie (z oznaczeniem 192C), ale nie chciało mi się jechć jeszcze raz po odpowiedni. Taki bezpiecznik kosztuje 2-3 zł. Można go wlutować w miejsce starego (nie ma żadnej polaryzacji, tzn można go wlutować w tak lub odwrotnie). Ale uwaga- to bezpiecznik termiczny więc lutować go trzeba szybko i sprawnie z odprowadzaniem ciepła (trzymać w jakichś kombinerkach za nóżkę bezpiecznika) bo się przegrzeje i będzie na śmieci. Kiedy zobaczyłem, że jesy tam temperatura 192 st celsjusza, stwierdziłem że ne będę zakładał żadnego bezpiecznika tylko delikatnie przylutuję kawałek drutu o przekroju gdzieś 0,3 mm, bo stop lutowniczy topi się w zbliżonej temperaturze. Jak się rozgrzeje to się rozlutuje. W oryginale bezpiecznik jest zgrzany. Przed przystąpieniem do lutowania radzę sprawdzić przez połączenie na krótko czy to napewno bezpiecznik jest padnięty. U mnie tak było. Po przylutowaniu, można przystąpić do montowania wszystkiego do kupy.

Zajęło mi to jakieś 3 godziny. Życzę powodzenia w dłubaniu.

Zdjęcia pochodzą z Allegro, bo brudnymi łapami nie dotykam swojego aparatu.

post-8179-1208033648_thumb.jpg

post-1-1208033648_thumb.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam! <ok> Dodam swoje "trzy grosze" do opisu naprawy rezystora dmuchawy. Byłem wczoraj u elektryka, bo nie działała dmuchawa na 1,2 i 3 biegu natomiast na ostatnim czyli na 4 biegu działała. Elektryk już nieraz miał z tym doświadczenie. Zrobił mi to ciągu pół godziny w całości i "zaśpiewał" 120 zł. Jestem trochę zły :evil: , że musiałem tyle wybulić, ale to trudno. Na przyszłość już wiem i będę sam robił, bo z zawodu jestem elektronikiem i lubię dłubać oraz majsterkować ;-) . Naprawa polegała na wymianie uszkodzonego bezpiecznika termicznego na nowy. Teraz wszystko działa jak trzeba. Oprócz tego należy jeszcze sprawdzić filtr kabinowy, bo jak już jest zapchany to nawiew bardzo słabo działa (utrudniony przepływ powietrza).

Jeśli chodzi o lutowanie bezpiecznika to należy albo uszkodzony bezpiecznik obciąć przy samej części zostawiając same druty albo zostawić je w spokoju, wlutując nowy równolegle do starego nowy bezpiecznik. Oczyścić albo obskrobać końcówki aby nowa cyna trzymała. Nowy bezpiecznik oraz druty po bezpieczniku należy dobrze pobielić cyną (tylko uważać na nowy bezpiecznik, więc należy je szybko pobielić by nie spalić samego bezpiecznika pod wpływem wysokiej temperatury). Można jeszcze poprawić mocowanie nowego bezpiecznika do drutów po starym poprzez nawinięcie cieniutkiego miedzianego drucika wokół "nóżek" bezpiecznika z obu stron i na koniec szybko oraz dokładnie zalutować. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Mam znany już problem z opornikiem dmuchawy (dmuchawa działa tylko na 4 biegu), ale niestety mimo przejrzenia wielu postów nie wiem gdzie u siebie szukać tego opornika. Mam poduszkę powietrzną pasażera więc po rozmontowaniu deski pod schowkiem pasażera jest właśnie poduszka. Gdzie jest opornik - nie mam pojęcia. Może pod poduszką? A może można się do niego dostać od spodu (wydaje mi się, że to tam jest wentylator itp). Ktoś to przechodził i może mnie naprowadzić dokładniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij parapet, dokładnie za schowkiem pasażera, bliżej konsoli centralnej, masz cały układ rezystora. Musisz zdemontować rurę nawiewu, ta do prawej kratki, wyciągnij najpierw z mieszalnika nadmuchu. To coś za konsolą centralną, a potem z kratki, łapiesz i mocno do góry, przekręcasz. Jak spojrzysz od góry zobaczysz wtyczkę z kablami, od środka samochodu jest taka wysuwana zapadka, wysuń ja a potem dopiero odkręcaj śrubki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Świetny opis dziękuję bardzo za pomoc.Miałem taki właśnie problem mianowicie wentylacja chodziła tylko na 4-tym biegu.Mały problem był z wymontowaniem tej rury ale troche pomanewrowałem i poszło. Ja nie bawiłem się w lutowanie po prostu pojechałem na szrot wymontowałem sobie całą kostkę przy okazji obejzałem co i jak rozebrać.Cała naprawa kosztowała mnie 5 funtów i z pojechanie na szrot zajeło 3 godziny. Jeszcze raz dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam wszystkich.

Mam problem z dmuchawą w moim scenicu.

Dmuchawa nie działa wogóle, na 4 biebu słychać tylko tyknięcie w rezystrorze(rezystor już ktoś wcześniej zlutował)

Mam taki sam jak kolega który tak ładnie wszystko opisał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam szanownych forumowiczów, logując się do was na forum mam nadzieje, że tu znajdę jakieś pomocne podpowiedzi.

Mam lagune 2 ph 1 1,9 grandtour z climatronikiem. Popsuł się nawiew, czyli nie działa dmuchawa na żadnym biegu. Reszta działa, sterowanie nawiewem, klima się włącza, ciepe powietrze też leci, tylko dmuchawa nie działa.Sprawdzałem bezpieczniki ,wtyk do dmuchawy też,co jeszcze mogę sprawdzić? No i może ktoś wie gdzie w lagunie szukać tego rezystora nawiewu?Czy może być uszkodzony ten rezystor jeżeli nie działa mi żaden bieg dmuchawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz dmuchawę na krótko czy działa. Mój kolega miał ten problem w Scenicu. Ma climatronic i nie działał żaden bieg od dmuchawy. Wyjął rezystor i wymienił jeden rezystor z niego. Koszt był niewielki bo około 10zł. Po wymianie działa wszystko jak należy. Poszukaj w okolicach dmuchawy tego rezystora ewentualnie poszukaj na alledrogo nawiewu to po zdjęciach będziesz wiedział gdzie się znajduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za schowkiem pasażera blisko przegrody od silnika .Od spodu wkręcona jest w obudowę wentylatora.Jest to rezystor elektroniczny.

post-3001-0-31073500-1347824493_thumb.jpeg

post-3001-0-35905500-1347824507_thumb.jpg

Edytowane przez meganecoupe02
poprawiona literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Dzisiaj od rana walczę z RENATĄ.Rezystor zlokalizowany i wyciągnięty, silnik dmuchawy spięty na krótko,spodziewałem się TORNADA z nawiewu a tu tylko lekkie pykanie, silnik zero obrotu nawet jak odwrócić bieguny też stoi.Czy jest opcja, że zblokowany brudem? lecz nie sądzę,filtry wymieniane na czas a nagrzewają się przewody którymi był podpięty na krótko do akumulatora.Pewnie umarł na zawsze. Kupiłem na Aledrogo komplet rezystor plus silnik dmuchawy czekam na dostawę,zdam relację z walki, będzie dla potomnych. Dzięki za pomocne fotki.

 

Dodano: 22 wrz 2012 - 23:20

:oops: Dmuchawa znów działa po wymianie silnika na inny.Stary umarł bo zalewała go woda,przy demontażu uronił kilka kropel rezystor założyłem mój stary okazał się sprawny oczyściłem wszystkie kanały odprowadzające wodę spod podszybia i mam nadzieje że już teraz będzie dobrze.Dzięki wielkie za podpowiedzi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam ten sam problem (dmuchawa działa tylko na IV biegu). Idąc za sugestiami autora tematu zdemontowałem "parapet" a dalej biegnie już inaczej.

Zdemontowałem tunel powietrzny do prawej kratki dmuchawy (pasażer). Widzę tylko schowek, na jego plecach małą plastikową obudowę, do której wchodzi szara wtyczka z zawleczką odblokowywaną na wzór dźwigni. Wyciągnąłem wtyczkę, zdemontowałem plastikową obudowę przez pociągnięcie w dół (w zasadzie można to wszystko zrobić bez demontażu góry), ale to nie może być to, bo dmuchawa nawet po demontażu tego badziewia działa jak działała. W środku drukowana płytka - pod nią nie zaglądałem, ale obstawiam, że nic więcej tam nie ma.

Błagam, gdzie szukać tego rezystora!? Megane IphII z pierwszego rzutu (99r) może mieć jakieś inne patenty na lokalizację dziada. Bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!