Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Ostatnio kupiłem scenica 2 w grandzie i zaczęło się...

Wpierw stwierdzono końcówki drążków i lewy sworzeń, pierdoły. Kiedy je kupiłem i chciałem wymienić, okazało się że ww elementy są ok a padła maglownica.

OK warsztat stanął na wysokości zadania, i wymienił ją za free (kosztowało mnie to trochę więcej no ale mam przekładnię nówkę).

Niestety po oględzinach na zbieżności okazuje się ze tylna belka skrętna, ma odchylenie ponad 2° co sugeruje mi mechanik że jest to już znaczne odchylenie.

Na dodatek coś mi "hroboli" pod podłogą, nie mogę do końca zdiagnozować gdzie to tak "tlucze".

Wydawać kasę można bez końca, ale czy w Zielonej Górze znajdę serwis który sprawdzi mi dobrze zawieszenie?

Skoro na przeglądzie przed zakupem stwierdzono usterki za łączną kwotę do 1000 a aktualne koszta (gdybym już usunął to co wyszlo) to nieco mniej jak 2000.

Chciałbym wiedzieć czym jeżdżę. Bo komfort samej jazdy jest, ale stukoty i harczenia skutecznie niwelują radość z jazdy :(

Edytowane przez aloisy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego wolę ściągnąć z zachodu z większym przebiegiem i chociaż z zawieszeniem mieć spokój.

Obecnie mam megane III 2013 rok, 33 tys km zrobione i już łącznik stabilizatora wymieniałem, teraz znowu coś zaczęło stukać.

Espace ma 260tys km w tym 30 tys po Polsce i zawieszenie jest w lepszym stanie (nic nie stuka nic nie puka) niż w megance.

 

Podjedź na stację kontroli pojazdów, za 10-20zł sprawdzą co i jak. Jak mechanicy zaczną gdybać to wymienisz zawieszenie razem z podłogą a i tak może nie znajdą.

Jak harczenie podczas przyspieszania - sprawdź poduszki silnika i wydech. Jak silnik się mocno odchyla, to ciągnie za sobą wydech, a ten haczy np o sanki lub podłogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie prędkość nie ma znaczenia. Wczoraj pojechałem do mechaników by się przejechać na Wertera i też nic. To się dzieje (tak mi się wydaje, bo na tym etapie na 100% nie wiem) podczas normalnej jazdy podczas skręcania (niezależnie w którą stronę).

 

PS. Czemu jest taka nagonka na polskie auta, te jak i niemieckie często są w agonalnym stanie, tylko handlarze ukrywają wady które wychodzą po czasie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz procentowo, gdzie auta są serwisowane za granicą, a jak to w Polsce wygląda.

(pomijam oczywiście przypadki naszych rodaków zamieszkalych na stałe albo czasowo poza granicami, bo w ich mentalności nadal siedzą polskie przyzwyczajenia i albo tam sami naprawiają, ewentualnie szukają tanich mechaników, lub też serwisują swoje wozidła co jakiś czas w podobnych warsztatach, jak przyjadą na chwilę w rodzinne strony)

Popatrz na jakich drogach (nawet lokalnych) te auta są użytkowane...

Co z tego że w ostatnim czasie u nas też przybyło autostrad i ekspresówek, skoro większość aut jeszcze ich nie widziała, albo widziała sporadycznie, bo służy do dojazdu do pracy, sklepu, szkoły, na krótkich odcinkach i byle jakimi drogami lokalnymi.. Na niektórych z nich, prócz sławetnych dziur są jeszcze dodatkowo zabudowane progi zwalniające i inne szykany. A co tam, że przed nimi jest znak ograniczenia do 20km/h...

 

Nie jestem absolutnie przeciwnikiem kupowania aut w Polsce użytkowanych, sam przecież takie sprowadzone, a już w Polsce przeze mnie użytkowane posiadam.

Też ewentualnie chciałbym mieć potencjalnego kupca na nie. B) hehehe.

Sam jednak za takim się nie oglądam. Nauczyło mnie tego własne doświadczenie..

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś z rana skrzypiało z przodu (tam miałem wymienianą na dniach maglownicę). Czy jest jakiś dobry magik od zawieszenia w Zielonej Górze? Bo powiem że zaczyna mnie drażnić temat, a sam specjalnie na tym się nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!