Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

31 minut temu, airbites napisał:

Hmm....w instrukcji pisze że sprawdzić co 2 lata płyn hamulcowy(czy nie zawiera wody) i wymienić jeśli wykryje wodę. A tak jeździć dalej.

Serio masz tak napisane w instrukcji? Nie spotkałem się z takimi zapisami, a nawet z taką opinią. Płyn się wymienia podobnie tak jak olej czy rozrząd czyli co ileś kilometrów lub lat i tego należy się trzymać. Oprócz zawartości wody ma też znaczenie temperatura wrzenia. Nie ma co kombinować, to nie jest drogi zabieg nawet jeśli zleca się go jakiemuś warsztatowi, a ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pbet napisał:

Ile zaoszczędzisz? Lepiej nie kombinować.

Tu nawet nie chodzi o oszczędność ile o sam fakt - na innym form czytałem, że ponoć większość płynów hamulcowych w Polsce pochodzi z jednego źródła i skoro np. Organika ma swój płyn sprawdzony pod względem temp. wrzenia to czym lepszy może być np. płyn VALVOLINE, Brembo czy TRW? Myślałem, żeby nie wlać DOT5.1 zamiast DOT4+ który chyba powinien mieć nawet wyższa temp. wrzenia, no chyba że chodzi jeszcze o jakieś dodatki wspomagające lub przyspieszające pracę ESP w niskich temp. zimą, których Organika nie zawiera.

DOT4+ Renaulta myślę, że będzie porównywalny z ATE DOT4 SL6 (Class 6), Textar DOT4 LV (4019722286803) lub TRW DOT4 - ESP (3322937366545) przeznaczonym do układów z ESP.

Edytowane przez rob4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.07.2018 o 11:22, pbet napisał:

Oprócz zawartości wody ma też znaczenie temperatura wrzenia.

A to nie woda wpływa właśnie na obniżenie temperatury wrzenia :?: :) Zalecają co 2 lata, co więcej sprawa tyczy się systemu bezpieczeństwa - również nie zalecam oszczędności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pewnością ale pisałem to w sensie takim, że są testy na zawartość wody w płynie (proste i tanie do kupienia na np. na Allegro) ale są także urządzenia pokazujące temperaturę wrzenia (drogie, w niektórych warsztatach, bardziej dokładne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

W sobotę wymieniałem płyn hamulcowy, zaworki udało się odkręcić tylko w 3 kołach oprócz prawego tyłu. Mechanik bał się że urwie zaworek i zaproponował że na moja odpowiedzialność może spróbować mocniej , więc się przestraszyłem kosztów regeneracji zacisku i mam płyn wymieniony z 3 kół :( , starego płynu zeszło ok 0,5l. Mechanik powiedział żebym się nie przejmował bo płyn się wymiesza i będzie ok. 

Teraz nie wiem co robić jechać do innego i próbować od razu od tego odpowietrznik co był problem czy zostawić bo się wymiesza i będzie ok. 

Edytowane przez gophfer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wymiesza się. Bo niby jak?  Spryskaj odpowietrznik kilka razy jakimś penetratorem i po kilku dniach spróbuj ponownie. Może uderzając wcześniej przez nasadkę.

Ja też zabieram się za wymianę. Kupiłem już ATE typ 200. Należałoby jednocześnie  na sprzęgle wymienić, ale trochę boję się  tego tykać. Dla czego zapłon ma być włączony?

Płyn wymieniony. Przed wysprzęglikiem dali odpowietrznik z zaworkiem i łatwo poszło. Może ktoś wie co to za ustrojstwo przed tym odpowietrznikiem? https://www.otomoto.pl/oferta/wysprzeglik-renault-scenic-iii-2-0-dci-ID6BC5Of.html

Edytowane przez lufa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!