Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z za niskim obrotami, gaśnięciem silnika, nie można go wcale uruchomić


szupi

Rekomendowane odpowiedzi

Hey,

Matula moja zakupiła kilka miesięcy temu megankę 1.6 16v z LPG brc. Na początku pojawiły się problemy takiego delikatnego "kangurkowania" przy ruszaniu. Brat wyczyścił przepustnicę i pomogło. Po pewnym czasie pojawił się kolejny symptom pod tytułem gaśnie po uruchomieniu - remedium było dodanie gazu i potrzymanie chwilę na wyższych obrotach. Brat wziął auto na trasę 150km i po tej trasie problem minął, aby po tygodniu powrócić i się nasilić. Brat podmieniał czujnik położenia wałka rozrządu z innego auta, lecz to nie pomogło. Po podłączeniu do kompa nie było żadnych błędów. Ostatnio zapaliła się kontrolka service i problem nasilił się do tego stopnia, że auto potrafi zgasnąć w trakcie jazdy a dziś nie da się uruchomić. Dziś wybieram się w rodzinne strony, mam maxiecu 2, lecz problemem jest to, że nie ma tam sklepu gdzie mógłbym dostać części od ręki. Tu pytanie do Was co mogło tam zdechnąć i jak się do usunięcia tej awarii przygotować. Ciężko mi sprawdzić chociażby bezpiecznik od cewki rozrusznika, bo Matula ciężko współpracuje :)

 

Elementem, który zauważyłem kiedyś i wydał mi się podejrzany były wysokie korekty paliwowe LTFT - padająca pompa?? Regulator ciśnienia wtrysku?? Wtedy myślałem, że może to być od nieprawidłowo ustawionego LPG, ale po 200 km trasy na benzynie korekty się nie zmieniły, więc stwierdziłem, że taka uroda tego silnika. Może jednak nie?

Pomóżcie chłopy bo mi matula kołki na głowie ciosa.

Ł.

 

Dodano: 26 lut 2016 - 19:34

W aucie wyładował się akumulator i dlatego nie można go było uruchomić. Po podładowaniu auto odpala, lecz zaraz gaśnie - jeśli potrzymać silnik na wysokich obrotach to pracuje, ale strasznie nierówno i chce gasnąć. dzieje się tak do rozgrzania, a i tak nawet jak ciepły potrafi zgasnąć. Auto gaśnie kilka sekund po odpaleniu bez względu na to czy jest ciepły czy zimny. Po odłączeniu elektrozaworu KZFR silnik pracuje ładnie i nie gaśnie. Sprawdzałem na ciepłym, jutro sprawdzę na zimnym. Niby ludzie piszą, że do 1100 obr ten zawór jest zamknięty, więc zastanawiam się co powoduje to gaśnięcie.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wczoraj poszedłem testować jak to chodzi na zimnym silniku i po podłączeniu elektrozaworu kzfr, jeśli uda się auto utrzymać na wolnych obrotach, po delikatnym dodaniu gazu, po przekroczeniu 1100 obr (w górę) całkowicie zmienia się sposób pracy motoru i spadają obroty - tak jakby się dławił. w dół jest podobnie - jeśli bardzo powoli spuszczać silnik z obrotów, to po spadnięciu poniżej 1100 zmienia się sposób pracy, motor zaczyna pracować stabilnie. tak jakby sprężynka w tym zaworze działała słabo i dodatkowo sam zawór się nie wyrabiał z zamykaniem. Jeśli szybko spada z obrotów to zgaśnie. Spróbuję go dziś rozmontować.

 

Dodano: 28 lut 2016 - 11:10

Po modyfikacji elektrozaworu silnik nie gasł, ale nieprawidłowo zachowywał się po przekroczeniu około 1100 obrotów. Po kilku odpaleniach problem minął. Żałuję, że nie sprawdziłem bieżących odczytów korekt rozrządu, bo mam podejrzenie, że problemem jest czujnik położenia wałka lub wału. Na chwilę obecną silnik pracuje prawidłowo. W pamięci były błędy czujnika wałka rozrządu (zwarcie do plusa zasilania i zwarcie do masy) oraz błąd odczytu prędkości obrotowej silnika. muszę przejrzeć instalację pod kontem uszkodzeń.

 

Dodano: 16 mar 2016 - 09:28

Hey, Problem znów powrócił. znów zaczęło się spadanie obrotów po przekroczeniu 1100 obr/min. W maxiecu widzę, że po przekroczeniu tych obrotów zmienia się wartość "Obliczona pozycja defazera rozrządu" kiedy osiąga wartość 6-8 to obroty silnika spadają i się dławi. Pozycja "Zmierzona pozycja defazera rozrządu" wynosi cały czas 0. Dodatkowo pojawiają się błędy p0010 oraz p0035 czyli błąd czujnika wałka rozrządu zwarcie do plusa i błąd czujnika wału problem z natężeniem sygnału. Zgubiła się synchronizacja między czujnikiem wałka rozrządu a wału. Dodatkowo wczoraj nie mogłem odpalić auta - musiałem kręcić 3 razy. Zdarzyło mi się to tylko raz. Nie wiem czy zamawiać te czujniki czy czyścić stare. Czyszczenie wydaje mi się średnio zasadne ze względu na to, że są to czujniki indukcyjne :/

Dodatkowo czasem pojawia się błąd zwarcia do plusa którejś sondy lambda - gdzieś przeczytałem, że te elementy mogą być w jakiś sposób ze sobą połączone.

 

Trochę walczyłem z tą kontrolka od stycznia do marca. I tak zostały wymienione następujące rzeczy sonda lambda za katalizatorem, potem czujnik położenia wału tak jest on nazwany w clipie (nie impulsator) czyli czujnik od wałka rozrządu (po wymianie samochód przestał gasnąć a zaczął po uszkodzeniu się sondy), potem znowu padła grzałka sondy i wymiana na nową sondę. I teraz ciekawostka. Na schemacie i naturze czujniki są razem ze sobą powiązane przez plus (czujnik położenia wału, dwie sondy, czujnik oparów). Sprawdź wiązkę bo w niej może być przyczyna.

 

Jakieś pomysły?

Edytowane przez szupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik prędkości wału wyczyszczony - zero poprawy, czujnik położenia wałka podmieniony na inny, wyskakują nowe błędy związane z uszkodzonym zębem i inny mówiący o wartościach poza zakresem. Po kolejnej podmianie na stary czujnik auto pracuje poprawnie, fazy rozrządu są regulowane, odczyt położenia i punktu obliczonego pokrywają się. Kable sprawdzone i wydają się ok. Chyba pozostaje oscyloskop i analiza sygnału w momencie nieprawidłowej pracy :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz rozwinąć? Jak odepnę wtyczkę od elektrozaworu KZFR to wyskakuje błąd czujnika wałka, świeci serwis i nie działa mechanizm korekt rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ok, ten temat też rozwiązałem. Problemem okazał się czujnik położenia wałka rozrządu. Skubany był uszkodzony w taki sposób, że fizycznie mechanizm korekty ustawienia wałka rozrządu działał, ale komputer widział nadal 0 jako przesunięcie fazowe. Po przekroczeniu 1100 obr/min. pojawiało się żądanie korekty o kilka stopni, ECU widząc że aktualne położenia jest poniżej wartości zadanej zwiększało wysterowanie zaworu i z silnikiem działy się ciekawe rzeczy - strzelanie, przerywanie pracy itp. Po wymianie czujnika problem nie powrócił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!