Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kupno Megane III, nie mogę zdecydować się jaki silnik.


Asag

Rekomendowane odpowiedzi

Tytułem wstępu obecnie jeżdżę starą Skodą Felicia (1,3 benzyna) którą kupiłem tylko dlatego że mnie przymusiło po zmianie pracy. Nad zmianą samochodu myślałem już jakiś czas myśląc nad jakimś focusem, golfem czy innym autem w cenie do około 15 tysięcy. Do momentu aż zobaczyłem Megane 3. Nie potrafię powiedzieć dlaczego ale strasznie spodobał mi się ten samochód, do tego stopnia że postanowiłem jeszcze poczekać i dozbierać na większy budżet bo jest to stosunkowo nowy samochód i ceny raczej zaczynają się od 22+.

 

Pozostaje jeszcze tylko kwestia wyboru silnika. Początkowo myślałem nad 1,5 dci. Przeczytałem już masę artykułów, obejrzałem sporo filmów z testami i nie wynikło z tego nic. Przy silnikach 1,5 dci pisano o wycierających się panewkach, gdzie indziej pisano że problem już nie występuje o ile regularnie wymienia się olej (np co 15k). Problem w tym że tego nie idzie zweryfikować jak często ktoś olej wymieniał. Jest jeszcze 1,6 dci ale on chyba występuje dopiero od 2012 roku i ofert z nim jest bardzo mało.

Dlatego pomyślałem ze może jednak lepiej zainteresować się "klasycznym" benzyniakiem 1,6 i ewentualnie zrobić do niego LPG (lub kupić już z zamontowaną instalacją)? Ale i tu podobno problemy z tym że dla odmiany z kołem faz rozrządu.

Przyznaję ze na mechanice nie znam się w ogóle dlatego ciężko mi ocenić co jest prawdą a co narzekaniem na wyrost. Jaka wersja według was jest najmniej problematyczna (wiem ze to zależy od stanu konkretnego egzemplarza) ewentualnie która okazuje się bardziej ekonomiczna pod względem ewentualnych napraw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zastanawiasz się nad 1.5 dCi wybieraj wersję mocniejszą 106KM (ta wersja jest bez DPFa, lub 110KM - ta jest z DPFem), spalanie jest bardzo podobne a mocy trochę więcej, poza tym mają skrzynie 6 stopniowe a nie 5. Sam obecnie jeżdżę 1.5 dci 106KM z 2009r. z tym, że coupe, zrobiłem w przeciągu 2 lat ok 35 tyś. km wymiana oleju co 10 tyś. km obecnie ma 116 000 km i nic nie dolega. Co do benzynki 1.6 110KM to klasyczny silnik bardzo prosty w obsłudze, i słusznie zdarzają się problemy z zmiennymi fazami rozrządu, silnik bardzo dobrze znosi gaz, teraz pytanie co oczekujesz i jakie przebiegi pokonujesz? czy zależny ci bardzo na ekonomii? mi 1.5 dCi po Krakowie pali 7,5 l./100 km, przy normalnej jeździe, w trasie ok 5- 5,5 l. porównując benzynka spali trochę więcej ale do miasta lepsza, a po założeniu gazu na pewno ekonomiczniejsza. Silniki 1.5 dCi w megane III są już 3 generacji, poprawione zostało smarowanie panewek, a jak sam zauważyłeś częstsze wymiany raczej wychodzą na plus tego silnika, na forum chyba nie ma tematu dotyczącego zatarcia panewek w M3 z tym silnikiem a są one na rynku już od prawie 8 lat,

 

PS. moja Meggi też jest na sprzedaż jak coś :)

Edytowane przez tomaszozog1990
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pytania o przebiegi to raczej krótkie trasy. Dojazdy do pracy z podmiejskiej miejscowości około 10 kilometrów w jedną stronę. Korków raczej brak. Sporadycznie trasy po 30-50 kilometrów. Co do wspomnianych silników trochę obawiam się też turbo, regeneracja chyba sporo kosztuje a silniki z przebiegiem 150-200 tysięcy kilometrów już chyba mogą tego wymagać?

 

EDIT;

Zastanawia mnie dlaczego w dziale silników nie ma wersji 1,6 DCI tylko 1,5 a potem 1,9? Przecież podobno była również taka wersja.

Edytowane przez Asag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!