Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zaczyna znikać olej


n1gdy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam następujący problem z silnikiem 1.9 DCI 120 KM przebieg : 250 000 km. więc: od jakiegoś dłuższego czasu zauważyłem iż wskaźnik poziomu oleju zaczyna pokazywać różne wartości poziomu oleju tzn. raz pokazuje że jest max. raz ze dwóch nie ma, raz że w ogóle abym dolał olej, więc myślałem iż pada czujnik poziomu oleju. Sprawdzałem przy różnych okazjach bagnetem poziom oleju w silniku - auto było ustawione na prostej i równej nawierzchni i też bagnet pokazywał dziwnie, raz że brakuje dwóch kresek raz że czterech a w ostatnim czasie już pokazuje iż została tylko jedna kreska. Myślałem, że może po prostu jest problem ze spływaniem oleju do misy ale sprawdzić tego nie potrafię. Auto jak do tej pory nie brało w ogóle oleju do momentu jak padło mi turbo pół roku temu i puściło litr oleju w intercooler. Z tego co widać na pierwszy rzut oka na silniku to to iż poci się strasznie mocno na przepustnicy gaszącej silnik a dokładnie spod tego grzybka

post-51810-0-91151100-1457361184_thumb.jpg

i na łączeniu przepustnicy z tą szarą rurą

post-51810-0-69444400-1457361243_thumb.jpg.

po demontażu rury od intercoolera z przepustnicą widać iż w tej róże jest śladowa ilość oleju a w przepustnicy za tą klapką jest sucho. Demontowałem rurkę co idzie z odmy gdzie jest bagnet oleju do bloku silnika i jest czysta i nie zapchana. Wkładałem w otwór ten w bloku silnika pręcik metalowy aby sprawdzić czy ten odpływ nie jest zapchany i okazało się, że nie jest bo wchodził mi cały pręcik jakieś 30 cm w dół. Szukałem dalej czegoś. Zdemontowałem zawór odmy z obydwoma wężami. Wąż idący od zaworu odmy do odmy gdzie jest bagnet oleju był suchy i czysty natomiast druga rurka idąca od zaworu odmy gdzieś wciskana przy turbo była z lekkim nalotem oleju. Sama puszka odmy została otwarta i jest cała tzn. sprężyna i guma w idealnym stanie ( odma wogóle była zmieniana rok temu). Płyn w układzie chłodniczym czysty bez jakichkolwiek śladów oleju. Ogólnie po silniku widać iż jest ewidentnie uwalony od oleju który ucieka gdzieś z okolicy grzybka przepustnicy gaszącej silnik , pytanie skąd tam znalazł się olej? mechanik robiący auto jak padło turbo mówi iż zostało regenerowane i mam 2 lata gwarancji oraz wszystkie rury układu dolotu łącznie z intercoolerem były czyszczone. Czyżby padło turbo znowu?. Przy odpaleniu auta nie widać żadnego dymu, przy wciśnięciu ostro pedału gazu podczas jazdy puszcza dym ale czarny. Przy odpalonym silniku po odkręceniu korka od poziomu oleju wydobywa się dym o zapachu jakby spalonego oleju?. Przyspieszenie ma, nie jest zamulony. Na komputerze żadnych błędów. tutaj jeszcze parametry z clipa z auta na postoju:

post-51810-0-12683900-1457361993_thumb.jpg post-51810-0-14060600-1457362009_thumb.jpg post-51810-0-35650400-1457362019_thumb.jpg post-51810-0-90908000-1457362042_thumb.jpg

Proszę o pomoc choć wiem iż to nie jest łatwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem i w rurze wydechowej nie znalazłem nic oprócz sadzy. Podłożyłem nawet szmatkę bezpośrednio pod rurę wydechową i wcisnąłem parę razy mocno pedał gazu i żadnego oleju nie było tylko lekki czarny nalot jakby sadza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze pytanie o odmę z bagnetem oleju. Czytałem trochę i ja sprawdziłem tą rurkę odpowietrznika idącą do silnika tą górną z prawej strony przy bagnecie oleju a zauważyłem że jest jeszcze jedna rurka od dołu odmy idąca też w silnik czy ja sprawdziłem dobrą czy złą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro zobaczę. A ta odma z bagnetem oleju jest możliwość że się zapycha?

 

Dodano: 09 mar 2016 - 07:34

sprawdziłem dwa odpowietrzniki z odmy w stronę silnika są szczelne oraz te dwa wejścia w silniku i przewody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem ten zawór i w środku mam sprężynę i gumowe kółko. Śladowa ilość oleju tzn cienki nalot. Według mnie wporządku pytanie które wyjście z zaworu idzie w którą stronę tzn. dolne wyjście jakby pod odmą i te boczne. A jak sprawdzić czy działa ten zawór?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!