Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pompa paliwa 2.0 16V F4R


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, czy cały korpus pompy paliwa z silnika 1.6 16V z Megane II będzie pasował do 2.0 16V ? Najprawdopodobniej padła mi pompa, a nie chce sztukować jakiegoś zamiennika z Energy czy tym podobnych firm, a nie mogę jeszcze porównać numerów OE ze względu na to, że usterka złapała mnie godzinę temu, a auto jak każdemu jest potrzebne non stop więc wycelowałem taki korpus w moim mieście i bym jutro wyjął stary włożył nowy w godzinę.

 

W związku z czym pytanie jak wyżej. Czy o to taki korpus pasuje do 2.0 16V F4R ? Ktoś coś wie, zmieniał?

 

http://allegro.pl/renault-megane-ii-1-6-16v-pompa-paliwa-lublin-i5963076221.html

 

p.s brakuje mi 2 tygodni żebym przejeździł Meganą cały rok bezawaryjnie ( chociaż jeżdżę dalej bo mam LPG, a Megana pracuje tylko na wolnych obrotach na benzynie, jak dodaje gazu to dławi się i nie ma siły, a na LPG jak ręką odjął ).

 

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!

Edytowane przez Marcin91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurczątko. A mam też upolowaną z 2.0 rs, ta znowu będzie miała za dużą wydajność? Psia krew w gorącej wodzie jestem kąpany, bo w nocy tego nie wyciągnę, bo nie mam warunków a jutro chce wiedzieć po którą gonić.... W zadupiu zwanym Lublinem nie mogę znaleźć na Allegro korpusu dokładnie z 2.0 16v f4r

<><><><><><><><><><><><><><>

<><><><><><><><><><><><><><>

A przerabiał ktoś ten temat. Czy po zdjęciu kanapy tylnej, ciężko wyciągnąć gumę która przykrywa cały ten korpus ?

<><><><><><><><><><><><><><>

<><><><><><><><><><><><><><>

p. s o jakie pomocne youtube!

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z 2,0 RS do 2,0 myślę, że prędzej może podejść pompa niż od 1,6 16V.

Najtrudniejsze w wyciąganiu koszyka jest odkręcenie, a potem dokręcenie nakrętki.

Kolega dorobił sobie nawet do tego odpowiednie narzędzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i z kija od szczotki i rurki PCV wygląda to bardzo precyzyjnie, bo wyciąć dokładnie te 12 szczelin w odpowiednim rozmiarze to szacun! :D. Będe i ja się męczył jutro.

Dziękuje za pomoc i pozdrawiam. Sorry za ENTER :)

Edytowane przez Marcin91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Mam podobne pytanko. Czy pompa paliwa w 1.4 i 1.6 są takie same? od jakiego jeszcze modelu będzie pasowała?, ze Scenica II?

na allegro nowe są oznaczone, że pasują do

MII 1.4 1.6 2.0

Scenic II 1.4 1.6 2.0

warto kupić używaną pompę czy lepiej nowy zamiennik?

Edytowane przez zajchow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompy w 1,4 i 1,6 są takie same, nie zakładaj pompy od 2,0.

Ja o tym nie wiedziałem, założyłem pompę od 2,0 i były problemy z uruchomieniem.

Regulator ciśnienia ze względu na dużą wydajność i wysokie ciśnienie, był praktycznie cały czas otwarty.

Pompę kupiłem nową, odsprzedałem ją później za ułamek jej wartości i skończyło się na pompie używanej.

Warto wymienić cały koszyk, bo przy wymianie wkładu ciężko jest później uszczelnić wężyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszyk? masz na myśli część tej białej plastikowej obudowy na pierwszym zdjęciu?, na drugim chyba tego brakuje, czy coś jeszcze innego?

 

post-42882-0-76526900-1471699661_thumb.jpgpost-42882-0-66720100-1471699689_thumb.jpg

 

sam raczej nie podejmę się wymiany pompy, pewnie pójdzie do jakiegoś warsztatu, jedyne co mogę zrobić sam to kupić używaną.

Edytowane przez zajchow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do doboru pompy, to jak szukałem swojej to zauważyłem jedną prawidłowość. Jak dobierać pompę, żeby była taka sama to najpierw wybieramy benzyna/diesel i później musimy porównać kolory plastikowych okrągłych nakładek na górnej pokrywie. Są różne kolory, żółte, czerwone, białe, zielone... Np. do 2.0T f4r pasowała pompa benzynowa z "kółeczkiem" czerwonym.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pompa paliwa w ogóle jest rozbieralna, czy trzeba coś rzeźbić? bo z tego co widzę są nowe uniwersalne wkłady po 50zł

post-42882-0-49266900-1471849417_thumb.jpg

(pasują do clio II, Laguny I i II, pierwszej megany i Megane II), albo razem z tym plastikiem jak na zdjęciach które wstawiałem powyżej, tyle że używane i po 80zł, nowa z tym koszykiem kosztuje koło 250-400zł, więc spora dopłata jak za kawałek plastiku, pytanie czy da się wymienić sam wkład?

Edytowane przez zajchow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba "rzeźbić". Problem jest z elastycznymi przewodami (rurkami) łączącymi pompę z pokrywą (czarne na zdjęciach). Wykonane są z plastiku, nie z gumy i nie da się ich zdjąć i założyć od nowa. Próbowałem zdjąć na ciepło (odkształcały się), zimno (urywały się) i nic nie dało. Trzeba dorobić jakieś inne przewody odporne na paliwo.

 

Dodano: 22 sie 2016 - 10:03

Poszedłem specjalnie do piwnicy bo mam dwie zepsute pompy i przepraszam za wcześniejszy post ale myślę, że sam wkład pompy da się wymienić. Ja dodatkowo wymieniałem pokrywę pompy i tu miałem problem. Natomiast samą pompę jak opanujesz wszystkie plastikowe zatrzaski (pompa jest na różne plastikowe zatrzaski zamocowana) to ją wyciągniesz.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukiwań ciąg dalszy:

jakie powinno być prawidłowe napięcie podawane na pompę? zmierzyłby ktoś miernikiem?

u mnie miernik pokazuje 10-11V i chyba natężenie prądu jest zbyt małe, bo nawet żarówka 5W nie zaświeca się na tych dwóch grubych kablach idących do pompy - chyba, że tak powinno być ?.

Pompa podłączona na krótko z akumulatora działa.

Edytowane przez zajchow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie powinno być takie jak daje układ czyli ok. 12V. Skoro nie świeci Ci się żarówka 5W to masz już wyjaśnione dlaczego nie działa pompa. Napięcie jest słabe, ale jest, a to znaczy, że bezpieczniki i ogólnie łącza są dobre. Pewnie gdzieś naddarty kabel, może zaśniedziały złącza itp. raczej czeka Ciebie wybebeszenie wnętrza i szukanie po kablach przyczyny. Ja bym zaczął od kostki R2 (2 sztuki) pod fotelem kierowcy (nie mylić z kostką fotela). Sprawdź czy tam żarówka na odpowiednim kablu będzie świecić.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EDIT:

Dodano: 26 sie 2016 - 14:13

Diagnoza w ASO, padnięty moduł BSM/UPC róźnie na to mówią, zaśniedziałe wtyki, rdza, kable w kiepskim stanie itd ;D nie ma to jak jakość francuskiej elektroniki :mad:

pytanie czy ten moduł będzie pasował z dowolnej wersji benzynowej/dci ? czy jest to połączone z immobilizerem i trzeba kodować dodatkowo clipem?

 

czym róźnią się te dwa? przedlift/polift?

post-42882-0-96469700-1472214015_thumb.jpgpost-42882-0-67601600-1472214026_thumb.jpg

Edytowane przez zajchow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!