Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III, benzyna 1.6l, 110KM, wczesna wymiana wałków rozrządu i głowicy


goose

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, jest to mój pierwszy post na tym forum, starałem się wybrać najlepiej pasujący dział, jeżeli nie trafiłem, proszę o przeniesienie.

 

Przymierzam się do zakupu Renault Megane III Grandtrour z silnikiem benzynowym 1.6, 110KM. Mam na oku jeden konkretny egzemplarz, którego historię sprawdziłem dzisiaj w ASO Renault po numerze VIN. Samochód jest z roku 2010, obecny przebieg 126 tys. km, krajowy, serwisowany regularnie w ASO.

Jedyną niepokojącą rzeczą jest naprawa gwarancyjna z czerwca 2014 roku, przy przebiegu 84 tys. km.

W ASO na podstawie wpisu w bazie mogli podać tylko części, jakie były użyte do naprawy, nie potrafili podać przyczyny naprawy.

Wstawiane były m.in. nowe: głowica, wałki rozrządu, rozrząd, komplet paska osprzętu, popychacz wałka, ogranicznik, uszczelki kolektora i przepustnicy, pompa wody.

Martwi mnie trochę taka dość poważna naprawa silnika benzyniaka przy tak niskim przebiegu. Czy orientujecie się może, czy coś takiego często się w tym modelu zdarza (z tego co się orientuje - zdarza się bardzo rzadko)?

Nie wiem też co mogło być przyczyną takiej usterki, niestety więcej informacji nie potrafili mi w ASO udzielić. Kolejne pytanie jest takie, czy taki silnik, mimo, że naprawiony, może w przyszłości wykazywać podobne problemy? Wiem że wiele z tych pytań to wróżenie z fusów, jednak chciałbym zasięgnąć jak najwięcej opinii przed wyłożeniem niemałej sumy pieniędzy na zakup samochodu.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto już wrzuciłeś w profil, widzę. :)

Może olej był wymieniany co 30 tys. km zamiast co 15 tys. km, trzeba było remontować silnik i dodatkowo doszła wymiana rozrządu? Mi osobiście ciężko powiedzieć, bo nie mam dużej wiedzy. Na pewno niedługo ekipa forumowych znawców dojdzie do tego, co mogło być przyczyną. Jednakże ASO powinno wiedzieć, co mniej więcej było przyczyną naprawy, a jeśli nie chcą powiedzieć, to...

Ja bym się nie przejmował - jeżeli to wszystko zostało zrobione i auto działa idealnie, a także przejdzie testy oraz niezależny mechanik nic nie znajdzie, to bym się nie przejmował, a jedynie cieszył, że są nowsze części w samochodzie. Dodatkowo masz pewność, kiedy był rozrząd robiony.

PS: nie stosuj wielu enterów, pisz linia pod linią, bo ekipa moderatorów wlepi pasek-ostrzeżenie (ekipa, którą serdecznie pozdrawiam! :)). Lepiej edytuj post. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto już wrzuciłeś w profil, widzę.

Przy rejestracji na forum trzeba było podać samochód ;)

 

Rozmawiałem jeszcze raz ze sprzedającym, powiedział powodem naprawy była pęknięta głowica, a przy wymianie w serwisie Renault twierdizli, że jest to znana sytuacja. Natomiast dzwoniłem do kilku serwisów Renault i żaden z mechaników tego nie potwierdził - każdy mówił że nie słyszał nigdy, aby taki problem był masowo spotykany.

 

Tak czy inaczej, zarzuciłem na tę chwilę temat tego samochodu, wolę mieć 100% pewności. Jeżeli ktoś jeszcze może w tym temacie pomóc, będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie spotkałem się tu na forum z takim przypadkiem, jednak jakaś wpadka producenta mogła się zdarzyć.

Jak auto jest ciekawe, odpowiada Ci wszystko poza tym podejrzanym silnikiem to chyba warto rozważyć.

Te silniki robią duże przebiegi bez większych problemów, więc nawet jak Ci padnie silnik za jakiś czas to myślę, że używany kupisz z megany III za max 2tys zł, podmienisz i będzie jeździć.

Może też być tak, że obecny silnik po naprawie wytrzyma więcej niż reszta auta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silniki robią duże przebiegi bez większych problemów, więc nawet jak Ci padnie silnik za jakiś czas to myślę, że używany kupisz z megany III za max 2tys zł, podmienisz i będzie jeździć.

Właśnie a propos tych przebiegów słyszałem różne opinie, również te, że Megane III jest robiony na modłę nowych samochodów, tzn. po gwarancji należy liczyć się z grubymi naprawami. Wiadomo, że zdania zawsze są podzielone, jednak mechanicy raczej mi ten model odradzają (wiem że powoli odbiegam od tematu, już nie będę ;) )

Edytowane przez goose
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie trzeba odwrócić i zapytać, które auta teraz nie są robione tylko na czas gwarancji? :)

Ogólnie rzecz biorąc, to ja mam już trzecią megankę III.

2.0 dCi 160KM - rewelacja, auto bezproblemowe, zrobione ponad 40tys km.

1,9 dCi 130KM - zero problemów, bardzo dobrze jeździło, ale to było raczej auto weekendowe, więc zrobiło tylko 12tys km.

teraz 2.0 220KM - jak na razie nieźle, ale zawieszenie z przodu już wymagało interwencji (zaczęło stukać), przebieg trochę ponad 30tys km.

Gdybym narzekał, to bym już drugiej meganki nie kupił, a mam trzecią :) Uważam te auta za całkiem udane, mimo że w międzyczasie zakochałem się w komforcie Espace.

 

Te samochody są już na rynku od 2008 roku, więc są już całkiem dobrze znane mechanikom. Poczytaj forum a dowiesz się, że poważne awarie zdarzają się naprawdę sporadycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie a propos tych przebiegów słyszałem różne opinie, również te, że Megane III jest robiony na modłę nowych samochodów, tzn. po gwarancji należy liczyć się z grubymi naprawami. Wiadomo, że zdania zawsze są podzielone, jednak mechanicy raczej mi ten model odradzają (wiem że powoli odbiegam od tematu, już nie będę ;) )

Mechanicy mogą odradzać, bo mogą na nich nie zarobić. :P Ja w MII mam ten silnik w wersji 82 KW (112 KM) i z silnikiem 0 problemów. Ostatnio jedynie termostat musiałem wymienić (od kupna silnik się nie dogrzewał), to dałem do miejscowego speca od Skody. Był w szoku, że silnik, który ma nakulane ponad 250 tysięcy km (dodatkowo w grudniu montowany gaz), może być w tak perfekcyjnym stanie! :D W Skodach to jest nie do pomyślenia. Właśnie silnikiem bym się przejmował najmniej. W moim aucie poprzedni właściciel nie wymieniał nigdy oleju (2,5 roku, 20 tys. km...), a też nie wiadomo, kiedy wcześniejszy właściciel ostatni raz wymieniał. Silnik mimo wszystko igła.

Jeżeli bierzesz pod uwagę silnik 1.6, to skup się bardziej na tym, aby samochód był bezwypadkowy, czyli również blacha igła oraz aby miał wyposażenie dla Ciebie idealne. Jest w czym wybierać w ogłoszeniach. Silnik naprawdę pancerny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!