Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III, benzyna 1.6l, 110KM, wczesna wymiana wałków rozrządu i głowicy


goose

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, jest to mój pierwszy post na tym forum, starałem się wybrać najlepiej pasujący dział, jeżeli nie trafiłem, proszę o przeniesienie.

 

Przymierzam się do zakupu Renault Megane III Grandtrour z silnikiem benzynowym 1.6, 110KM. Mam na oku jeden konkretny egzemplarz, którego historię sprawdziłem dzisiaj w ASO Renault po numerze VIN. Samochód jest z roku 2010, obecny przebieg 126 tys. km, krajowy, serwisowany regularnie w ASO.

Jedyną niepokojącą rzeczą jest naprawa gwarancyjna z czerwca 2014 roku, przy przebiegu 84 tys. km.

W ASO na podstawie wpisu w bazie mogli podać tylko części, jakie były użyte do naprawy, nie potrafili podać przyczyny naprawy.

Wstawiane były m.in. nowe: głowica, wałki rozrządu, rozrząd, komplet paska osprzętu, popychacz wałka, ogranicznik, uszczelki kolektora i przepustnicy, pompa wody.

Martwi mnie trochę taka dość poważna naprawa silnika benzyniaka przy tak niskim przebiegu. Czy orientujecie się może, czy coś takiego często się w tym modelu zdarza (z tego co się orientuje - zdarza się bardzo rzadko)?

Nie wiem też co mogło być przyczyną takiej usterki, niestety więcej informacji nie potrafili mi w ASO udzielić. Kolejne pytanie jest takie, czy taki silnik, mimo, że naprawiony, może w przyszłości wykazywać podobne problemy? Wiem że wiele z tych pytań to wróżenie z fusów, jednak chciałbym zasięgnąć jak najwięcej opinii przed wyłożeniem niemałej sumy pieniędzy na zakup samochodu.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto już wrzuciłeś w profil, widzę. :)

Może olej był wymieniany co 30 tys. km zamiast co 15 tys. km, trzeba było remontować silnik i dodatkowo doszła wymiana rozrządu? Mi osobiście ciężko powiedzieć, bo nie mam dużej wiedzy. Na pewno niedługo ekipa forumowych znawców dojdzie do tego, co mogło być przyczyną. Jednakże ASO powinno wiedzieć, co mniej więcej było przyczyną naprawy, a jeśli nie chcą powiedzieć, to...

Ja bym się nie przejmował - jeżeli to wszystko zostało zrobione i auto działa idealnie, a także przejdzie testy oraz niezależny mechanik nic nie znajdzie, to bym się nie przejmował, a jedynie cieszył, że są nowsze części w samochodzie. Dodatkowo masz pewność, kiedy był rozrząd robiony.

PS: nie stosuj wielu enterów, pisz linia pod linią, bo ekipa moderatorów wlepi pasek-ostrzeżenie (ekipa, którą serdecznie pozdrawiam! :)). Lepiej edytuj post. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto już wrzuciłeś w profil, widzę.

Przy rejestracji na forum trzeba było podać samochód ;)

 

Rozmawiałem jeszcze raz ze sprzedającym, powiedział powodem naprawy była pęknięta głowica, a przy wymianie w serwisie Renault twierdizli, że jest to znana sytuacja. Natomiast dzwoniłem do kilku serwisów Renault i żaden z mechaników tego nie potwierdził - każdy mówił że nie słyszał nigdy, aby taki problem był masowo spotykany.

 

Tak czy inaczej, zarzuciłem na tę chwilę temat tego samochodu, wolę mieć 100% pewności. Jeżeli ktoś jeszcze może w tym temacie pomóc, będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie spotkałem się tu na forum z takim przypadkiem, jednak jakaś wpadka producenta mogła się zdarzyć.

Jak auto jest ciekawe, odpowiada Ci wszystko poza tym podejrzanym silnikiem to chyba warto rozważyć.

Te silniki robią duże przebiegi bez większych problemów, więc nawet jak Ci padnie silnik za jakiś czas to myślę, że używany kupisz z megany III za max 2tys zł, podmienisz i będzie jeździć.

Może też być tak, że obecny silnik po naprawie wytrzyma więcej niż reszta auta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silniki robią duże przebiegi bez większych problemów, więc nawet jak Ci padnie silnik za jakiś czas to myślę, że używany kupisz z megany III za max 2tys zł, podmienisz i będzie jeździć.

Właśnie a propos tych przebiegów słyszałem różne opinie, również te, że Megane III jest robiony na modłę nowych samochodów, tzn. po gwarancji należy liczyć się z grubymi naprawami. Wiadomo, że zdania zawsze są podzielone, jednak mechanicy raczej mi ten model odradzają (wiem że powoli odbiegam od tematu, już nie będę ;) )

Edytowane przez goose
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie trzeba odwrócić i zapytać, które auta teraz nie są robione tylko na czas gwarancji? :)

Ogólnie rzecz biorąc, to ja mam już trzecią megankę III.

2.0 dCi 160KM - rewelacja, auto bezproblemowe, zrobione ponad 40tys km.

1,9 dCi 130KM - zero problemów, bardzo dobrze jeździło, ale to było raczej auto weekendowe, więc zrobiło tylko 12tys km.

teraz 2.0 220KM - jak na razie nieźle, ale zawieszenie z przodu już wymagało interwencji (zaczęło stukać), przebieg trochę ponad 30tys km.

Gdybym narzekał, to bym już drugiej meganki nie kupił, a mam trzecią :) Uważam te auta za całkiem udane, mimo że w międzyczasie zakochałem się w komforcie Espace.

 

Te samochody są już na rynku od 2008 roku, więc są już całkiem dobrze znane mechanikom. Poczytaj forum a dowiesz się, że poważne awarie zdarzają się naprawdę sporadycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie a propos tych przebiegów słyszałem różne opinie, również te, że Megane III jest robiony na modłę nowych samochodów, tzn. po gwarancji należy liczyć się z grubymi naprawami. Wiadomo, że zdania zawsze są podzielone, jednak mechanicy raczej mi ten model odradzają (wiem że powoli odbiegam od tematu, już nie będę ;) )

Mechanicy mogą odradzać, bo mogą na nich nie zarobić. :P Ja w MII mam ten silnik w wersji 82 KW (112 KM) i z silnikiem 0 problemów. Ostatnio jedynie termostat musiałem wymienić (od kupna silnik się nie dogrzewał), to dałem do miejscowego speca od Skody. Był w szoku, że silnik, który ma nakulane ponad 250 tysięcy km (dodatkowo w grudniu montowany gaz), może być w tak perfekcyjnym stanie! :D W Skodach to jest nie do pomyślenia. Właśnie silnikiem bym się przejmował najmniej. W moim aucie poprzedni właściciel nie wymieniał nigdy oleju (2,5 roku, 20 tys. km...), a też nie wiadomo, kiedy wcześniejszy właściciel ostatni raz wymieniał. Silnik mimo wszystko igła.

Jeżeli bierzesz pod uwagę silnik 1.6, to skup się bardziej na tym, aby samochód był bezwypadkowy, czyli również blacha igła oraz aby miał wyposażenie dla Ciebie idealne. Jest w czym wybierać w ogłoszeniach. Silnik naprawdę pancerny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!