Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie po odpaleniu.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów!

Miesiąc temu kupiłem Megane II ph I w kombi z silnikiem 1.6 16v... Od kilku dni pojawiają się niepokojące objawy. Przy pierwszym odpaleniu silnik wydaje dziwny odgłos i gaśnie, gdy odpalam ponownie silnik pracuje nierówno, obroty falują miedzy 400 a 800. Odczuwalny jest też spadek mocy na zimnym silniku. Po chwili, jak złapię temperaturę to wszystko działa jak powinno. Szukałem na forum i objawy wskazywałyby na problemy Kołem Zmiennych Faz Rozrządu, co jednak jest mało prawdopodobne, ponieważ było wymienione 40 000 km temu wraz z rozrządem... Proszę was o pomoc, może ktoś z Was miał podobne problemy? Gdzieś czytałem że, koło to jest sterowane olejem, czy problem ten może więc związek z poziomem oleju?

 

Pozdrawiam: Łukasz G

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisałeś, że kupiłeś miesiąc temu, jesteś pewien że zostało wymienione? na forum już kilka osób opisywało problem, że po wymianie po nie wielkim przebiegu padały KZFR-y. Podłącz pod kompa może coś wyrzuci, podczas jak kupowałeś był już ten problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam fakyury napraw robionych przez poprzedniego właściciela, jutro dokladnie je przejrze i zobacze czy znajde KZFR... Objaw wystepuje od niedawna, przy kupnie tego nie bylo... Pierwszy raz mialem tak we wtorek po kilkudniowym postoju, i dzisiaj, gdy odpalalem po postoju od wtorku...

 

Dodano: 12 mar 2016 - 08:18

Nie wiem czy to może mieć jakieś znaczenie, ale problem zdsje sie wystepowac od momentu, kiedy dolalem oleju. Czy zbyt duza ilość oleju (wieksza niz była w momencie zakupu) moze mieć wplyw na takie zachowanie KZFR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukasz1993 jakość oleju ma znaczenie dla kzfr, powinien być zalany olej 5w40 i to spełniające normy renault. Wyższy poziom oleju jest dobry podobno dla tego koła-ale oczywiście bez przesady. Ma być powyżej połowy na bagnecie.

Co do hałasu przy rozruchu to stawiał bym raczej na czujnik sterujący kzfr-znajduje się przy pierwszej cewce od strony rozrządu. Czasmi ludzie wymieniają koła a wina leży w tym czujniku.

Zobacz jak olej masz wlany.

Jeśli dobry to odepnij ten czujnik i zobacz czy będzie odpalał normalnie i nie będzie gasł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!