Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Skontroluj regulator prędkości / skontroluj ogranicznik prędkości


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, posiadam Megane III COUPE z silnikiem 1.9 dci. Auto kupiłem 7 miesięcy temu. Ostatnio chciałem włączyć tempomat i pojawił się komunikat "skontroluj regulator prędkości"/"skontroluj ogranicznik prędkości" wiem, że temat już był poruszany ale na dobrą sprawę nie znalazłem odpowiedzi jak to naprawić. Widziałem, że jeden z forumowiczów pisał o tym, że można przeczyścić czujnik pod pedałem gazu i to może pomóc. Czy wyciągnięcie czujnika i sprawdzenie go to jakaś trudna operacja? Serwis renocar w gdańsku niestety nie wie jak naprawić moja usterkę.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. manuala tempomat nie jest podłączony do czujnika przy pedale gazu, tylko do czujnika przy hamulcu i sprzęgle (w wersji z ręczną skrzynią). Zobacz sobie w sekcji 83D w instrukcji wyposażenie elektryczne (do ściągnięcia w dziale download). Ja miałem ten objaw przy uszkodzonym czujniku sprzęgła, który niedouczony mechanik pomylił z innym czujnikiem (przy sprzęgle są chyba ze 3) i go tak przeczyścił, że przestał czasami stykać, wtedy dostawałem ten komunikat. Kupiłem używkę i wymieniłem samemu. Nie mówię, że u Ciebie przyczyna jest to samo, trzeba by pewnie zdiagnozować clipem i zobaczyć co dokładnie go boli.

 

a ten czujnik od sprzęgła wygląda tak:

http://allegro.pl/megane-iii-scenic-iii-czujnik-sprzegla-253250005r-i5704755808.html#imglayer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ogranicznik prędkości da się włączyć? Wydaje mi się, że u mnie sam ogranicznik działał. Wyciągnięcie tego czujnika jest proste i nie wymaga specjalnych narzędzi. Poruszałbym kablami/zrobiłbym podmianę czujnika i zobaczył czy to coś daje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Niestety ani ogranicznik ani regulator nie działa. Część jest rzeczywiście tania lecz nigdzie niestety nie znalazłem instrukcji wymiany.

 

Dodano: 14 kwi 2016 - 11:48

Problem rozwiązany. Zepsuty był zwijacz pod kierownicą. Kupiłem używany w internecie, wymieniłem i cieszę się z działającego tempomatu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Cześć :) 

Od miesiąca jestem posiadaczem Meganki i parę dni po zakupie pojawił się ww. komunikat ale z racji że nie miałem wcześniej styczności z Megane nie zdziwiło mnie to tak mocno, myślałem że to normalny komunikat po wygaśnięciu tempomatu (choć trochę dziwne i wkurzające, aby za każdym razem resetować regulator), natomiast dzisiaj jadąc do pracy już tempomat się nie odpalił tak samo jak ogranicznik. Czytając Wasze wcześniejsze wpisy myślę, że również i mnie czeka wymiana czujników pytanie tylko czy jest to jeden czujnik czy w całym systemie jest ich kilka i należy je wszystkie sprawdzić? Będę wdzięczny za pomoc gdyż to moje pierwsze auto ze stajni Renault więc dopiero się go uczę.

Z góry dzięki za każdą sugestie i podpowiedź. 

Szerokości 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na którym biegu wyskakuje ten komunikat ? Pytam bo może skrzynia była wymieniana, ewentualnie jak już w ogóle nie można go włączyć to problem może być w taśmie pod kierownica. Jak U kolegi powyżej. 

Edytowane przez Sarna1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

włącznik działa i od razu pokazuje się kontrolka skontroluj, raz na n prób włączy się ale jedzie się parę set metrów i wyrzuca, skrzynia nie wymieniana, a tempomat zazwyczaj odpalam 5,6 bieg wcześniej nie mam potrzeby

:lapka:

Regulamin forum się kłania pkt. 5 :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej jest to błąd czujnika pod pedałem hamulca, albo pod pedałem sprzęgła.
Zmiany ich stanów podczas pracy można podejrzec dowolnym diagnoskopem (ja używam zestawu MPM-Com+MaxiEcu).
Wymiana czujników trywialna - przekręcić w lewo i pociągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Cześć. 

Mam Megane 3, automat, rok 2013.. 

Od jakiegoś czasu mam to samo.. Komunikat pojawia się TYLKO gdy podjeżdżając do skrzyżowania, lekko hamuję aby sprawdzić czy coś jedzie,a jak nie to deptam na pedały gazu i wtedy silnik jakby się wyłączał... Auto sunie jeszcze siłą inercji a ja mam  "dziurę" w podłodze bo jak cisnę pedał gazu to nic się nie dzieje... Odczuwam strach przed samochodem nadjwzdzajacym z lewej czy prawej strony.... Dopiero po kilku sekundach, które dla mnie trwają wieczność, odpuszczam pedały gazu i ponownie go deptam...no i auto "zaskakuje" a ja mogę jechać dalej... Silnik nie gaśnice, chyba, komputer, wyłącza skrzynie biegów... 

Klip pokazał, że problem jest z tempomatem ale po skasowaniu tego błędu, po jakimś czasie wszystko się powtarza... 

Miałem ostatnio zakładana skórę na kierownice, gdzie trzeba było ja wymontować. Czy w związku z tym, ten objaw ma jakąś relacje do tego problemu...? 

Jesli nie, to proszę Was o podanie dokładnej nazwy tych czujników oraz nazwę tej taśmy pod kierownicą. 

Super by było gdyby ktoś znał numery katalogowe tych części... 

Pozdrawiam Waldemar 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!