Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie i gaśnięcie silnika


omi_kron

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Wczoraj pojawił się w mojej 1.6 16v problem, mianowicie po pracy wsiadłem do samochodu i tak jak zawsze karta na swoje miejsce, przycisk Start/Stop, Megi kręci ale nie zapala. Po 3 próbach silnik odpala ale po 3-4 sekundach obroty na 0. Ruszam trzymając ok 2 tyś obrotów jest ok ale jak tylko odpuściłem obroty znowu na 0. Jak tylko ruszam poniżej 2 tyś obrotów silnik albo zaczyna się dławić i zaczyna się szarpanie albo gaśnie. Dzisiaj rano odpaliła od pierwszego wciśnięcia ale po 3-4 sekundach znowu zgasła. Jakoś przejechałem 20-30 kilometrów, problemy nie ustępują ale stają się znacznie mniej zauważalne tzn. na niskich obrotach poniżej 2tyś. problem z ruszaniem jest w okolicach 1.2-1.4 tyś obrotów. Wydaje mi się też że silnik w okolicach 2tyś pracuje nierówno (wyczuwalne lekkie drgania na kierownicy, czego wcześniej nie było). Puszczenie gazu z 2tyś obrotów skutkuje spadkiem do ok 600 obrotów i powrót z delikatnym falowaniem na ok 800. Zdarza się też, że wolne obroty stojąc na luzie spadają do ok 750 lub lekko poniżej, czego wcześniej nie obserwowałem. Na desce żadnych błędów.

 

Szukać przyczyny bardziej w przepustnicy czy może cewki (zmienione 20-25 tyś temu na Beru)?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyć komputer, bo może być któryś z czujników np. wału korbowego, albo wałka rozrządu, ewentualnie KZFR i jego zawór.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj u mechanika generalnie znającego się na Renault (znalazłem adres tutaj na forum). Podpiął go pod komputer i nie pokazało żadnych błędów. Stwierdził natomiast, że może być to wina LPG. Możliwe, że coś się tak posypało, że problemy są również na benzynie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwe, trzeba by było wypiąć LPG i sprawdzić jak jeździ na benzynie przy wyłączonej instalacji.

Warto sprawdzić szczelność kolektora dolotowego.

Może dostaje się gdzieś lewe powietrze.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, gazownik który zakładał mi instalację już umówiony na wtorek. Instalacja na szczęście na gwarancji, więc może zamknę się w koszcie podpięcia pod komputer. Gorzej, że jutro trasa w jedną stronę 400km, a w niedzielę powrót. Mam nadzieję, że jakoś wytrzyma.

 

Dodano: 23 mar 2016 - 20:12

Temat problemów z odpalaniem, gaśnięciem silnika na zimnym i szarpaniem ogarnięty. Podjechałem wczoraj do gazownika. Ten stwierdził, że niemożliwe jest, żeby problem tkwił w gazie i dał mi namiar na mechanika Renault/Dacia w Wawie. Wczoraj po południu zostawiłem samochód. O 18.30 samochód był do odebrania. Okazało się, że problemy wynikały z zanieczyszczonej i blokującej się przepustnicy (czyszczenie + adaptacja). Dzisiaj odebrałem samochód i generalnie wszystko wróciło do normy.

Dowiedziałem się też, że wrzuca mi cyklicznie błąd KZFR z tym że czujnik jest sprawny więc przy wymianie rozrządu do wymiany koło (i tak planowane za ok 5k km).

Ciekawi mnie tylko za co wziął pieniądze ten pierwszy "mechanik" u którego byłem, bo powiedział, że błędów brak i to wszystko wina gazu.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem napisać PW ale niestety nie mogę :(

Tel. 602 352 057. Warsztat mieści się na Bemowie zaraz za Ratuszem Bemowo, ulica Konarskiego 91. Daleko dla nas prawobrzeżnych ale chyba się opłaca taka wyprawa :)

Całość w bardzo starych budynkach, także nie przestrasz się jak tam pojedziesz. Generalnie obok warsztatu stało jak odbierałem samochód gdzieś z 10-15 różnych Reniek.

Co ciekawe dzisiaj rano zauważyłem dodatkowo, że po czyszczeniu zniknął problem z porannym "kangurkiem" na zimnym silniku. Znacznie spokojniej reaguje też na puszczanie sprzęgła i odpuszczanie gazu w czasie jazdy.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!