Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem ze zbieżnością. Otóż mam wszystko wymienione w przednim zawieszeniu, amortyzatory, górne mocowania, drążki, końcówki,wahacze, maglownica po regeneracji. Ustawiam zbieżność i po jakiejś godzinie jazdy zaczyna ściągać. Już nie mam pomysłu. Zbieżność ustawiam sam na Hunterze, mam taką możliwość u siebie na warsztacie. Robiłem juz kilkakrotnie i ciągle to samo. Już mi ręce opadają. Może ktoś ma jakiś pomysł, albo spotkał się z taką sytuacją. Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomierz punkty charakterystyczne dla przedniej osi (odstępy środka koła np. od końcówki błotnika etc.) i zobacz, czy jak Ci się rozjedzie zbieżność, to te wymiary dalej są takie same.

Warto by się też było przyjrzeć tylnej belce i ją dokładnie sprawdzić.

Istnieje też możliwość tego, że mocno wyrobiona jest zwrotnica prawa lub lewa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Belka jest nowa, była wymieniona w zeszłym roku w serwisie. Zwrotnice ok bo jak tydzień temu wymieniałem wahacze to miałem problem z wybiciem sworznia i przy składaniu nowych też był duży opór. Punkty pomierzone i nic się nie zmienia. Przy każdym kolejnym pomiarze raz koła uciekają w lewo a raz w prawo.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gubi zbieżność po godzinie.....no ale na którym kole , bo jak masz taki dobry sprzęt to powinno być widać. To powinno zawęzić obszar poszukiwań. Cudów nie ma.... .A może na którymś z drążków co się reguluje po prostu puszcza i przestawia się regulacja .....jakiś wytarty zużyty , przerwany gwint? Napisz jeszcze czy jak przestawi się ta zbieżność to po wjechaniu na stanowisko diagnostyczne w celu ponownej regulacji to jaki element zawieszenia jej wymaga i czy zawsze ten sam? .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak prawe koło jest rozbieżne to lewe zbieżnie i na odwrót. Wszystko sprawdzałem rozkręcałem. Myślałem, że może coś nie tak chłopaki mi poskładali, ale jest ok. Naprawdę zaczyna się to robić męczące. Już nie mam głowy do tego. Dzisiaj jak popadało to auto nie dało się prowadzić. Przód myszkuje po całej drodze.

 

Dodam jeszcze, że przez całą zimę nic z tym nie robiłem. Jak zdemontowałem zimowe koła to nie widać nic na oponach, żeby się źle zużywały.

Edytowane przez pawelcure
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest czasem uszkodzona ta regenerowana maglownica?

Łożyska na kolumnach amortyzatora masz nowe i sprawne?

Kolega też nie mógł ustawić zbieżności, okazało się, że łożysko przeskakiwało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Stan końcówek kierowniczych

2. Stan drążków kierowniczych

3. Stan tylnych tulei przedniego wahacza

4. Stan przekładni kierowniczej

5. Sprawdzenie "poprawności" przykręcenie amortyzatora do piasty.

 

Jeżeli zmieniałeś sprężyny/amortyzatory pamiętaj że "sprężyna/amortyzator" musi się "uleżeć" i mogą dziać się takie cyrki, trzeba sprawdzić czy dokręcone są wszystkie rzeczy ruszane po tym zabiegu.

 

Mam nadzieję, że zastosowałeś "porządne" części zamienne a nie maxgear, fortuna czy magnum.

I spróbuj "wyzerować" kąt 0 - ustawienie kierownicy, bo z tego co mówisz to koła się nie rozjeżdżają tylko idą w tym samym kierunku !

 

"Jak prawe koło jest rozbieżne to lewe zbieżnie i na odwrót."

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!