Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Samodzielna regeneracja wtryskiwaczy i problem z check injection


wojtek0122

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu pojawił się problem z moją Megi 1.5DCI 101KM. Wyskakujący komunikat check injection, urwana świeca żarowa, uszkodzona głowica...

Założyłem nową, używaną głowicę (splanowaną), zamontowałem świece żarowe. Wtryski przy okazji oddałem do serwisu Boscha, gdzie też powiedzieli mi, że elektrycznie są sprawne, lecz mają uszkodzone przelewy. Zatem zacząłem czytać i przeglądać internet poszukując jakichś informacji na temat regeneracji wtrysków, gdyż cena serwisu (700zł za sztukę) była dość wygórowana. Auto po wyczyszczeniu wtryskiwaczy przez Boscha poskładałem. Odpalało bardzo topornie za 2-3 razem, strasznie się zapowietrzało. Rozkręciłem wtryskiwacz sprawdziłem numery zaworków i przekładki. Zamówiłem odpowiednie zaworki z myślą, że pomoże i nie będą przelewać. Uprzednio wykonałem test przelewowy. 4 minutowy test na biegu jałowym. 1 wtryskiwacz: 100ml, 2: 80ml, 3: 40ml, 4: 80ml. Zatem są to kolosalne wartości. Włożyłem zamówione zaworki z myślą, że wszystkie problemy ustąpią, lecz bardzo się zawiodłem. Pierwszą myślą było, że źle wszystko poskładałem. Jak się okazało po powrocie z serwisu zaworki zamontowane były odwrotnie. Nie mogę tego pojąć jak serwis mógł je odwrócić. Więc poprawiłem je i zadowolony próbowałem odpalić. Kolejny raz fiasko. Zniesmaczony całą sytuacją zacząłem szukać przyczyny dlaczego tak się dzieje. Wypiąłem wtrysk z gniazda i próbowałem odpalić je z wyciągniętym wtryskiem. Ku mojemu zdziwieniu sucho. Sprawdziłem rozdzielacz paliwa a tam zamiast porządnego ciśnienia, paliwo wydostawało się od niechcenia. Podpiąłem komputer serwisowy i okazuje się, że nie ma ciśnienia na rampie. W podobnym aucie jest ono na poziomie około 200bar, a u mnie 2-3bary. Przeczyściłem trochę pompę, ale nie pomogło. Wypiąłem czujniki na pompie, komputer raportuje występowanie błędu po wypięciu zatem nie powinny być wadliwe.

 

Może ktoś próbował samodzielnie naprawiać podobny problem i ma jakiś pomysł?

Póki co po wymianie zaworków (rozpylacze stare, ale sprawdzałem to, powietrze przez nie przelatuje, więc nie są zapchane, przekładki stare, jedynie zaworki nowe) auto przestało odpalać, lecz nie ma także ciśnienia na pompie (zawierała w środku opiłki). Istotny może być też fakt, że 2 razy wyrwało wtryskiwacz. Być może wtedy cofnęło do pompy i ją uszkodziło.

Ostateczny pomysł to wymiana pompy, no może jeszcze końcówki rozpylacza i przekładki wtrysków.

Sama "regeneracja" była dość prosta. Wystarczyło wtryskiwacz delikatnie ostukać i rozkręcić kluczami 12 i 15. Wszystkie części wyczyszczone w denaturacie, a następnie zamoczone w mixolu, żeby nie składać na sucho. Zapobiegając zatarcia już przy pierwszym rozruchu. Sam wtryskiwacz to 2 sprężynki, zaworek z tarczką, przekładka oraz trzpień i końcówka rozpylacza. Ogólnie nic trudnego do zrobienia. No ale póki co efekt marny.

Podejmował się już ktoś próby samodzielnej naprawy wtrysków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Miałem to samo - jeżeli w pompie są opiłki to regeneracja wtryskiwaczy to jak wyrzucanie pieniędzy w błoto. Za chwile znowu będą zapchane i do roboty.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Oprócz regeneracji lub wymiany pompy należy tak jak kolega wyżej pisał PORZĄDNIE wyczyścić cały układ paliwowy wraz z bakiem, oraz założyć oczywiście nowy filtr paliwa.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

U mnie po takim zabiegu odpukać auto chodzi elegancko.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!