Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

schemat spryskiwaczy lamp


Rekomendowane odpowiedzi

Szukam schematu elektrycznego spryskiwaczy reflektorów do megane II phII musi być, phII bo phI ma przekaźniki w skrzynce pod maską a phII nie z tego co wiem. Interesuje mnie całe połączenie pod deską jest CN (złącze 12-ścieżkowe) BRĄZOWE a w nim: pin 11 39A Sterowanie + pompy spryskiwaczy reflektorów oraz pin 7 39C Sterowanie silnikiem pompy spryskiwaczy reflektorów, które to piny na tym zdjęciu?

post-17054-0-49521500-1459716858_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego pomyliłeś moduł UCH pod deską rozdzielczą z modułem UPC pod maską. Całe sterowanie spryskiwaczami reflektorów odbywa się z modułu pod maską. "CN (złącze 12-ścieżkowe) BRĄZOWE a w nim: pin 11 39A Sterowanie + pompy spryskiwaczy reflektorów oraz pin 7 39C sterowanie silnikiem pompy spryskiwaczy reflektorów" to są piny które znajdziesz w module pod maską. Sciągnij sobie z działu download bezpieczniki i przekaźniki do megane II ph II i tam wszystko jest opisane. Spryskiwacze reflektorów są sterowane przekaźnikami. Rysunek który wkleiłeś jest z UCH pod deską rozdzielczą i tam interesujących Cię pinów nie znajdziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po lifcie nie ma tam przekaźników od spryskiwaczy , jakoś inaczej sie to odbywa...

od CN (złącze 12-ścieżkowe) BRĄZOWE gdzie dalej idzie sygnał? bezpośrednio do manetki czy do UHU pod deską a potem do manetki?

post-17054-0-14479300-1459800914_thumb.png

Edytowane przez arni88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według schematów to nie ma znaczenia czy przed czy po lifcie. Pompa jest zasilana przez dwa przekaźniki. Pompa jest dwukierunkowa i na przemian zasila raz jeden raz drugi reflektor. Przekaźnikami steruje UCH a styki robocze przekaźników mają zasilanie bezpośrednio z bezpiecznika ze skrzynki bezpieczników w kabinie.

Trochę dziwna sprawa ze schematem od ph II. Według niego wychodzi, że sterowanie przekaźnikami pompy odbywa się poprzez moduł UCH w kabinie, poprzez białe złącze PE1 wtyczka zielona piny 21 i 22. Natomiast w opisie tej wtyczki te piny odpowiadają za coś zupełnie innego. Moim zdaniem jest błąd w opisie wtyczki. Kierowałbym się schematem.

Druga sprawa: opis wtyczki CN podaje, że piny 7 i 11 zasilają pompę spryskiwaczy a na schemacie tego nie ma.

Na Twoim miejscu wyjąłbym moduł UCH w kabinie i sprawdziłbym, czy ze złącza PE1 z zielonej wtyczki wychodzą przewody koloru łososiowego z pinów 21 i 22.

Poniżej schemat spryskiwaczy reflektorów z meg II ph II.

Znalazłem schemat złącz modułu UPC i tam jest, że złącza wtyczki CN piny 7 i 11 zasilają silnik spryskiwacza. Widocznie jest tak, że prąd z przekaźników jest kierowany do silnika pompy poprzez to właśnie złącze chociaż na schemacie widać zasilanie pompy bezpośrednio z przekaźników.

0157_A4.PDF

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak w skrzynce bezpieczników jest na samej górze złącze białe (zaznaczyłem na zdjęciu dwa kable które zasilają pompkę lamp, brązowy i różowy) te kable idą bezpośrednio do kabiny przez ścianę grodziową, gdzie idą dalej nie wiem, na pewno nie bezpośrednio do UHU pod deską, bo nie widzę tam takich kabli, (zdjęcie w załączniku) w złączu PE1 z zielonej wtyczki nie wychodzą przewody koloru łososiowego z pinów 21 i 22 są one puste...

post-17054-0-87313200-1459881581_thumb.jpg

post-17054-0-98330800-1459881599_thumb.jpg

post-17054-0-72164500-1459881608_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To białe złącze na fotografii z zaznaczonymi przewodami to jest to złącze R9 na schemacie. Według schematu drugie końce tych przewodów powinny iść do przekaźników sterujących pompką umieszczonych pod skrzynką bezpieczników pod maską. Ale jak piszesz wiązka idzie do ściany grodziowej to albo masz te przekaźniki umieszczone gdzieś w kabinie albo ten schemat o kant d..y potłuc.

A swoją drogą czemu drążysz ten temat? Coś nie działa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądałem schemat spryskiwaczy w scenic II ph II a więc powinno być to samo co w megane II ph II. Tam zasilanie spryskiwaczy odbywa się bezpośrednio z skrzynki bezpieczników ze złącza brązowego CN, piny 7 i 11.Z tych pinów wychodzą przewody do złącza białego R9 i dalej do pompy spryskiwaczy. U Ciebie te przewody w białej wtyczce zaznaczone strzałkami na dołączonej fotografii nie powinny iść do ściany grodziowej tylko do złącza brązowego CN. Sprawdź jeszcze raz.

Schemat z SC II phII.

0119_A4.PDF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 lata później...

Witam.

Mam megane II ph 2 na soczewkach z żarówkami h7. Chcę dołożyć spryskiwacze. Mam jak wyżej, czyli nie mam pod UCH żadnego przekaźnika. Tak samo jak wyżej w białej wtyczce od strony UCH są kable łososiowy i brąz z jasnym paskiem a od wiązki do spryskiwaczy pusto. Czy w CLIPIE potrzebna jest aktywacja spryskiwaczy żeby poszło napięcie z tej wiązki i podanie przewodów do silniczka pompki? Wersje z soczewkami pod H7 da się tak zaprogramować jak xenon? POMOCY!

 

 

 

Rozwiązałem sprawę sam. Podmieniłem UPC z wersji N2 na N4 i w wiązce dorzuciłem 2 przewody do pompki. Wszystko działa.

Edytowane przez szymekwt19i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!