Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Zaczęły się ciepłe dnie więc pomyślałem iż pierwszy raz w moim nie dawno zakupionym aucie włączę klimę, niestety ku mojemu zdziwieniu okazało się że nie a nic zimniej nie jest, z tego co słyszę to kompresor się włącza jednak nic zimnego nie leci, przypuszczam że może to być brak odczynnika jednak czy mogę to jakoś sam sprawdzić ? Da się w ogóle odczynnik tak załatwić aby nie było go w ogóle ? Jak myślicie co najlepiej zrobić i jak to sprawdzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Czy czynnik jest czy go nie ma można sprawdzić jedynie na komputerze lub na maszynie do tego przeznaczonej. Wszelkie inne "domowe" sposoby można o kant d...

2) Czynnik jak znajdzie dziurkę w układzie, a możliwości jest wiele, to spierdzieli z układu w momencie, do czysta,

3) Klimatyzację należny serwisować okresowo co 2-3 lata, i nie chodzi mi o tu o wymianę filtra i odgrzybienie, tylko o wymianę czynnika w układzie w uzupełnieniem oleju i sprawdzeniem szczelności.

4) Klimy należny używać cały czas, nawet w zimie.

5) Sprawdzenie poprawności działania też nie da się wykonać wzrokowo, potrzeba do tego komputera lub dodatkowych innych "urządzeń" zewnętrznych, które pokażą co i jak.

W zasadzie tyle w temacie.

Zaczyna się ciepła pora roku i takich pytań na pewno pojawi się wiele, a im będzie cieplej tym, pytań będzie więcej.

Pomijam, że wiele odpowiedzi znajduje się na forum i wystarczy się wczytać w poszczególne tematy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź na początek ilość czynnika w układzie i ewentualnie go dobij.

Jak to nie pomoże, to wtedy pozostaje do zrobienia dokładniejsza diagnostyka.

Jeżeli klima działa tylko w upał, to może być problem z zamarzającym osuszaczem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym roku miałem tę "przyjemność", że cały czynnik uciekł, pomyślałem - niech nabiją czynnik. Sprawdzili czy jest szczelny (podobno), nabili, za tydzień znów brak, a tu 30 stopni na zewnątrz i rośnie. Pojechałem do fachowców, nabili z kontrastem (świeci w UV), ogarnęli gdzie wycieka, naprawili (niestety aż skraplacz), ale nabicie miałem w "gratisie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie 2 lata temu też z kontrastem było nabijane i nigdzie nie znaleźli wycieku. W ciągu dwóch tygodni trzy razy jeździłem na sprawdzanie w UV. Nic nie znaleźli, chociaż to już było 3-cie nabicie klimy w ciągu 4 lat. (u nich pierwsze). Raz w norauto i raz w serwisie Renault.

Lato przejeździłem z chłodem. Rok później, w maju klima chłodziła jak na dworze zrobiło się gorąco i w lato było tak samo. W tym roku na razie nie czuć chłodu z klimy ale upałów jeszcze nie było.

Ciekawe, czy zacznie chłodzić jak temperatura na zewnątrz podskoczy do jakiś 27-30 stopni?.

Dam znać jak ta sprawa będzie wyglądać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź chłodnicę klimatyzacji od strony wewnętrznej.

W mojej MII też nie mogliśmy z kolegą znaleźć wycieku, a po rozebraniu kawałka auta znalazły się dwa spore wycieki.

Pierwszy był na chłodnicy klimatyzacji, ale od strony chłodnicy wody, a drugi na łączeniu dwóch części obudowy sprężarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

Odżałuj te kilkanaście zł i zrób najpierw test szczelności. Przerabiałem to w zeszłym tygodniu; z nabicia za 130zł zrobił się serwis za 550zł.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie,

Eh... przed chwilą wróciłem od "specjalistów" od klimy, podjechałem powiedziałem że nie działa, Pan sam zaproponował test szczelności, niestety wypadł negatywnie, pytam co dalej, no że do kierownika, więc idę mówię co jest, on wyciąga łapę mówi do mnie Panie najpierw 50zł potem możemy gadać, pomijam ton, dałem kasę a on wracając - na 5 maj mogę zapisać do wpuszczenia kontrastu, darowałem sobie.

Wiem że czeka mnie teraz kontrast potem łatanie wycieków i samo nabijanie jednak z tego co piszecie może to być koszt koło 500zł jak nie więcej a narazie nie dysponuje taką kwotą. Jak dobrze rozumiem nieszczelność może być wszędzie ? Może się zdarzyć że koszty pójdą w 1000 plus ? Czy mechanik po wpuszczeniu kontrastu będzie w stanie podać mi przybliżony koszt naprawy... eh boję się że czapka z wiatrakiem to będzie mój ratunek na upały tego lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjedź i niech wrzucą z kontrastem. U mnie w krk facet za 40złotych robi test szczelności wraz z kontrastem. Jeśli jest mały ubytek, to pompuje klimę wraz z znacznikiem i mówi by za rok podjechać(tak w moim przypadku było, ubytek 0,05% w ciągu 2h). Jak nabijesz u niego klimę to test i kontrast masz w gratisie. Jak znajdziesz wyciek wtedy możesz zacząć się przejmować kosztami, może to tylko jakiś wężyk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po teście szczelności wyszły oringi i jakieś uszczelki na osuszaczu. Po zrobieniu tego tematu(podobno uszczelki do renault są jakieś inne i co za tym idzie droższe), zrobiono ponownie test szczelności i... znów nieszczelność. Tym razem wyszły aluminiowe rurki. Po dosztukowaniu ponowny test i wyszło git. Więc tak jak napisałeś, nieszczelność może być wszędzie. Myślę, że mechanik poda Ci orientacyjne koszty, ale może to być wartość ruchoma w zależności od niespodzianek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Miałem dać znać jak nabiję klimę.

Otóż dzisiaj nabite (było prawie puste po dwóch latach) i sprężarka nie załącza się.

Odpiąłem akumulator na kwadrans bo zawsze to pomagało i klima wtedy ruszała. Ale nie dziś.

Dziś kaplica, sprężarka nie włącza się. Mają jutro szukać czy prąd dochodzi do sprężarki, czemu impulsu nie dostaje do startu choć ma czynnik w układzie.

Czy może ktoś tak miał? Cóż to może być? Czy może przyczyną jest niedawna wymiana rozrządu (uszkodzenie jakiegoś przewodu)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!