Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

RENAULT SCENIC II problem z klimą


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

mam problem z klimatyzacją climatronic w Scenicu II 2006 rok.

Nie działa mi klimatyzacja, chociaż podając napięcie na sprężarkę bezpośrednio z akumulatora wszystko działa poprawnie.

1.Klimatyzacja napełniona ilość czynnika zgodna z DTR

2.Czujnik presostat sprawdzony działa poprawnie w innym samochodzie

3. Przewody zasilajace ze skrzynki bezpieczników oraz przewody z czujnika (presostatu) do komputera przedzwonione (bez przerwy)

4. Brakuje mi zasady działania czujnika klimy (trzy przewody), oraz nie wiem czy z kabiny jest załączona klimatyzacja, chociaż pokazuje na panelu że jest załączona.

5. Temperatura zewnętrzna powyżej 5 stopni.

 

Gdy podłącze sprężarkę bezpośrednio z akumulatora to klima działa prawidłowo. Nawiew mam nawet 6 stopni. Podłączyłem się pod komputer i okazuje się że układ klimatyzacji jest w porządku, chociaż nie chłodzi.

 

Co mogę jeszcze sprawdzić

[za multiposting :P ] -Robak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było tak, że czujnik załączał, gdy było za dużo gazu w obiegu (i to raz włączał, raz nie). Po normalnym napełnieniu klimy nie działał. Podjedz najlepiej do speca od klimy i niech najpierw włoży nowy czujnik w celu sprawdzenia (powinien to zrobić w pierwszej kolejności) Jeśli to nie to, to trzeba będzie grzebać dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisales ze nie wiesz czy klimatyzacja sie zalacza... Wez kogos do pomocy i niech ten ktos zalaczy ci klimatyzacje a ty w tym przy podniesionej masce czekaj na taki dzwieg jagby przekaznik to bedzie dzwiek elektromagnesu. Jezeli go slychac to znaczy ze klimatyzacja sie zalacza jezeli nie to znaczy ze sie nie zalacza :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

napisałem że nie wiem czy się załącza z kabiny, ale chodziło mi czy z panela climatronika jest załączona bo na wyjściu do sprężarki na sprzęgło nie zostaje podane napięcie. Przekaźnik w skrzynce bezpieczników w silniku też jest w porządku, sprawdzałe go i po podaniu napięcia do niego przełącza na sprężarke. Przekażnik w skrzynce bezpieczników wyeliminowałem. Ale muszę sprawdzić ciśnienie (ilość czynnika)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś że napełniałeś/sprawdzałeś czynnik, sprawdziłeś elektrykę, a termometr w kabinie działa? O tym nic nie piszesz.

Nie wiem jak w Scenicu II ale w I-ach był w obudowie lusterka wstecznego lub oświetlenia kabiny powinna być widoczna kratka, jakiś otwór pod nim jest czujnik z wiatraczkiem. Może on podaje zbyt niską temperaturę i dlatego nic nie działa.

Proponuję prosty test. Nagrzać auto na max, bez włączania climatronica jak się nagrzeje włączyć klimę i ustawić na najniższą możliwa temperaturę. Lub spróbować podmienić czujnik temperatury z innego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie jest czujnik temperatury w climatronicu, nie sprawdziłem go, chociaż włączałem klime przy wysokiej temperaturze w kabinie 28 stropni. Mam termometr mierzący temp. w kabinie i na nawiewie w kratkach. Dziękuję za podpowiedź. To również sprawdzę w poniedziałek.

 

[ Dodano: 2008-04-19, 20:44 ]

Czy ten czujnik temperatury w kabinie jest odpowiedzialny za pozwolenie na uruchomienie klimatyzacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisałem żebyś sprawdził czy słychać włączanie elektromagnesu.

 

kupiłem auto w zimie i nie korzystalem z klimatyzacji, po odwiedzinach w serwisie okazało sie że nie załącza sie elektromagnes (w kabinie swiecila sie informacja o załączonej klimatyzacji) elektromagnes moze nie zalączac sie z dwuch powodów. 1. Jest uszkodzony, lub nie dostaje informacji z kokpitu. 2. Brak czynnika chlodzącego lub jego nie wystarczająca ilość.

 

Napełniłem klime i działa. wiecej odwiedzilem serwis po 2 dniach zeby sprawdzić czy za dużo czynnika nie zostalo wykorzystanego, na szczeście nie. Ale czesto jest tak ze po dzwonach nie naprawia sie instalacji klimy bo to duzo kosztuje i czynnik natychmiast ucieka....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@biuroledox Tak, jak jest walnięty to zwykle odczytuje sobie jakąś absurdalną temperaturę w efekcie nie uruchamia sprzęgiełka na sprężarce. W zasadzie powinni to od razu "odkryć" na komputerze.

 

@maniio klimatyzację należy włączać nawet w zimie po to, żeby olej znajdujący się czynniku "przepłukał" układ. Olej jednocześnie pełni funkcję uszczelniacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten czujnik temperatury w kabinie jest odpowiedzialny za pozwolenie na uruchomienie klimatyzacji?

 

Tak. Gdy np. ustawiasz na wyświetlaczu temperaturę np. 21. To po osiagnięciu zadanej temperatury zostaje wyłączona sprężarka klimatyzacji (z wyświetlacza znika "AC"). Gdy temperatura podniesie się powyżej zadanej - sprężarka jest znów włączana (na wyświetlaczu pjawia sie napisa "AC").

Z obserwacji zauważyłem, że sprężąrka nie jest ciagle wł/wył - jeszcze wcześniej temperatura jest ustalana zmianą nateżenia nadmuchu oraz temperaturą powietrza.

Ale gdy już w środku ładnie sie ustali temperatura - sprężarka jest wyłaczana.

Natomiast nie szukałbym przyczyny w tym czujniku - bo on jest tylko wykorzystywany w trybie AUTO. A przecież możesz sam nacisnąc AC - i wtedy (bez względu na czujnik) włacza się klima.

Ja na Twoim miejsu jeszcze raz wymienił czynnik i napełnił go razem z barwnikiem - być może masz na tyle duży wyciek, że zaraz po napełnieniu ciśnienie spada na tyle, że komputer nie zezwala na właczenie. To, że załączasz ja bezpośrednio od aku i czujesz chłód - nie oznacza, że czynnika jest dosyć. Tymbardziej przy tak niskiej temperaturze na zewnątrz. Jak będa upały to byś mógł odczuć czy chłodzi. No i wg. mnie 6stopni na wylocie to mało. Ja w moim poprzednim samochodzie (Lanos) miałem temperaturę rzędu 1'C [mam zdjęcia dla różnych prędkości obrotowych oraz prędkości nawiewu - pomiar termometrem elektronicznym - czujnik położony w kratce nawiewu].

Czasami jak kabina się nagrzeje (w niej jest powiedzmy 20 kilka stopni), a na zewnatrz ok. 6-10'C - to mi taka temperatura nawiewu (czyli temperatura powietrza z zewnątrz) nie wystarcza. Ale ja zimnolubny jestem. Więc jakby leciało przy właczonej kliem >6 udałbym się z tym do serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

 

Dziękuję za podpowiedzi. Jutro skontroluję jeszcze raz ilość czynnika, chociaż jeżeli chodzi o szczelność instalacji to jestem pewien że jest szczelna. Czynnik Mi nie ucieka. Ściągnołem bardzo fajny plik z klimą w renówkach, na tej stronie, wszystkim polecam, jest tam dużo informacji odnośnie klimatyzacji, ile czynnika, jakie temperatury na wlocie do kabiny przy temp. zewnętrznych jakie zabezpieczenia. Sprawdzę jutro jeszcze czujnik kabiny i presostat ciśnienie. Każda sugestia jest pomocna, jak pojadę na diagnostykę to mnie nie naciągną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!