Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Scenic II 1.6 - klima przestaje działać na dłuższej trasie.


Rekomendowane odpowiedzi

Renault Scenic II 1.6 - klima przestaje działać na dłuższej trasie

 

Dzisiaj, 09:44

 

Witam.

Na początku zaznaczam, że jestem kompletnie zielony w temacie motoryzacji, potrafię zmienić koło i żarówkę :D

Ale do rzeczy.

Robię prawie wyłącznie krótkie trasy, ale od czasu do czasu zdarza się dłuższy wyjazd.

Wczoraj jadąc ponad 200km zauważyłem, że po około godzinie jazdy klimatronic przestał działać. Objawy:

- poczułem, że w aucie robi się duszno mimo włączonej klimatyzacji

- słychać szum z nawiewów, ale zero mocy - na najwyższych obrotach wiało minimalnie (tak jak normalnie na najniższych), choć hałas się zwiększał.

Po postoju na tankowanie i kawę wszystko wróciło do normy, ale w drodze powrotnej sytuacja się powtórzyła. Dziś rano wszystko OK.

Być może usterka wystąpiła już dawno, ale nie mogłem tego stwierdzić, bo jako się rzekło, dłuższe trasy robię bardzo rzadko.

Nie mam pojęcia co się zepsuło, gdzie szukać przyczyn. Dodam, że czynnika chłodzącego nie brakuje, moja interpretacja laika jest taka, że klima działa, przy dłuższej jeździe coś (jakiś czujnik???) się zamraża, a gdy odmarznie (na postoju) to znów działa jak trzeba.

Będę wdzięczny za podpowiedzi.

Edytowane przez kkedk1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym spróbował wymienić presostat i uzupełnić czynnik w układzie.

Jeżeli to nie poskutkuje, to możliwe, że do wymiany nadaje się osuszacz.

Przy długiej jeździe wilgoć w nim związana zamarza, rośnie ciśnienie w układzie i sterownik odłącza sprężarkę.

Jeżeli chodzi o to, że rosną obroty wentylatora, a nie czuć nawiewu, to może być zapchany filtr.

Sprawdź w jakim stanie jest filtr przeciwpyłkowy.