Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z rozruchem silnika megane ii 1.6 16v


Rekomendowane odpowiedzi

Witam od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem megi w sedanie 2004 r 1.6 16v, samochód od zawsze mi się podobał. Mam taki problem że dosłownie od kilku dni mam problem z rozruchem silnika, rozrusznik dostaje strzał, coś tam piszczy pod maska jak kliknę zapłon, lecz auto nie zapala i nie ważne czy to zimny czy ciepły silnik jest to bardzo denerwujące. Wpierw myślałem, że akumulator, bo wszystko w aucie gasło radio, komputer, tylko świeciła się kontrolka od ręcznego, no to po prostownik i samochód zapalił. Więc następnego dnia pojechałem do sklepu po nowy akumulator, lecz jeszcze sprawdziłem stary przy okazji i jest dobry, więc nie kupiłem i pojechałem do domu szukać gdzieś indziej problemu. Szarpię przewodami przy klemie od plusa przy akumulatorze i auto zapali, lecz jak przejadę jakiś dystans znowu to samo, udręka. Szukałem na forum podobnego czegoś ale nic nie ma albo nie umiem znaleźć, bo jestem nowym użytkowaniem i tracę się tutaj na forum więc dla tego proszę o wyrozumiałość. Odkręciłem bezpieczniki przy akumulatorze sprawdziłem złączę i wydaje się być ok, zakręcam auto znów nie pali... Już jak to polak łacinka leci ;)i znów pod maskę i lekko szarpie za czerwony przewód i auto pali. Z braku jakiejkolwiek wiedzy postanowiłem zasięgnąć internetu i tak czytam i czytam i dochodzę do wniosku, że jeżeli chciałbym wszystko sprawdzić to wyszły by takie koszta, że aż się przeraziłem. Nie wiem czy to przewody nadgryzione przez kunę, słaby akumulator jednak, czujnik walu korbowego gdzie to wgl jest i jak to wygląda :'( bezpieczniki czy nie są popalone, nie wiem nie jestem mechanikiem czy to może rozrząd, czujnik sprzęgła kzfr chyba się tak to pisze. Z zawodu jestem elektrykiem a nie samochodziarzem a że do tego to mój pierwszy samochód to uczę się na własnych błędach. Nie wiem czy jestem to w stanie sam naprawić, najwyżej będzie mechanik ale czasami to jest jakaś pierdoła która chciałbym spróbować sam naprawić. Prosił bym o jakiekolwiek informacje rysunki jak dla dziecka, że tak to ujmę. Kiedyś mi jeszcze auto falowało na obrotach ale wymiana świec pomogła, czasami mi zgaśnie ale to chyba sonda lambda, naprawiłem jedna rzecz zepsuty się inne masakra

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z zawodu jestem elektrykiem a nie samochodziarzem a że do tego to mój pierwszy samochód to uczę się na własnych błędach

Przecież instalacja elektryczna w aucie nie różni się niczym od instalacji elektrycznych w domu (po za ilością przewodów). Sprawdź w pierwszej kolejności akumulator pod obciążeniem, potem sprawdź dokładne dokręcenie klemy plusowej do akumulatora (czy nie jest luźna). Możesz zrobić sobie test auta. Jak odpali samochód to wyłącz silnik, włącz światła na 10 minut, po tym czasie odpal. Jak odpali to akumulator będzie OK. Jak nie to do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

kurcze zapomniałem napisać, powodem tego zajścia było naderwanie przewodu przy rozruszniku, dostawał za mały prąd i nie startował. Ponowne zakucie i przykręcenie pomogło, pozdrawiam.

Jeżeli wam nie odpala czasami, a czasami tak, to polecam poszarpać przewodem, a potem odpalić przejechać kawałek jak się rozrusznik obuci w stosunku co do silnika i w tedy zapalić jak, nie zapali to jest to z przewodem

 

Temat do zamknięcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!