Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z rozruchem silnika megane ii 1.6 16v


Rekomendowane odpowiedzi

Witam od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem megi w sedanie 2004 r 1.6 16v, samochód od zawsze mi się podobał. Mam taki problem że dosłownie od kilku dni mam problem z rozruchem silnika, rozrusznik dostaje strzał, coś tam piszczy pod maska jak kliknę zapłon, lecz auto nie zapala i nie ważne czy to zimny czy ciepły silnik jest to bardzo denerwujące. Wpierw myślałem, że akumulator, bo wszystko w aucie gasło radio, komputer, tylko świeciła się kontrolka od ręcznego, no to po prostownik i samochód zapalił. Więc następnego dnia pojechałem do sklepu po nowy akumulator, lecz jeszcze sprawdziłem stary przy okazji i jest dobry, więc nie kupiłem i pojechałem do domu szukać gdzieś indziej problemu. Szarpię przewodami przy klemie od plusa przy akumulatorze i auto zapali, lecz jak przejadę jakiś dystans znowu to samo, udręka. Szukałem na forum podobnego czegoś ale nic nie ma albo nie umiem znaleźć, bo jestem nowym użytkowaniem i tracę się tutaj na forum więc dla tego proszę o wyrozumiałość. Odkręciłem bezpieczniki przy akumulatorze sprawdziłem złączę i wydaje się być ok, zakręcam auto znów nie pali... Już jak to polak łacinka leci ;)i znów pod maskę i lekko szarpie za czerwony przewód i auto pali. Z braku jakiejkolwiek wiedzy postanowiłem zasięgnąć internetu i tak czytam i czytam i dochodzę do wniosku, że jeżeli chciałbym wszystko sprawdzić to wyszły by takie koszta, że aż się przeraziłem. Nie wiem czy to przewody nadgryzione przez kunę, słaby akumulator jednak, czujnik walu korbowego gdzie to wgl jest i jak to wygląda :'( bezpieczniki czy nie są popalone, nie wiem nie jestem mechanikiem czy to może rozrząd, czujnik sprzęgła kzfr chyba się tak to pisze. Z zawodu jestem elektrykiem a nie samochodziarzem a że do tego to mój pierwszy samochód to uczę się na własnych błędach. Nie wiem czy jestem to w stanie sam naprawić, najwyżej będzie mechanik ale czasami to jest jakaś pierdoła która chciałbym spróbować sam naprawić. Prosił bym o jakiekolwiek informacje rysunki jak dla dziecka, że tak to ujmę. Kiedyś mi jeszcze auto falowało na obrotach ale wymiana świec pomogła, czasami mi zgaśnie ale to chyba sonda lambda, naprawiłem jedna rzecz zepsuty się inne masakra

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z zawodu jestem elektrykiem a nie samochodziarzem a że do tego to mój pierwszy samochód to uczę się na własnych błędach

Przecież instalacja elektryczna w aucie nie różni się niczym od instalacji elektrycznych w domu (po za ilością przewodów). Sprawdź w pierwszej kolejności akumulator pod obciążeniem, potem sprawdź dokładne dokręcenie klemy plusowej do akumulatora (czy nie jest luźna). Możesz zrobić sobie test auta. Jak odpali samochód to wyłącz silnik, włącz światła na 10 minut, po tym czasie odpal. Jak odpali to akumulator będzie OK. Jak nie to do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

kurcze zapomniałem napisać, powodem tego zajścia było naderwanie przewodu przy rozruszniku, dostawał za mały prąd i nie startował. Ponowne zakucie i przykręcenie pomogło, pozdrawiam.

Jeżeli wam nie odpala czasami, a czasami tak, to polecam poszarpać przewodem, a potem odpalić przejechać kawałek jak się rozrusznik obuci w stosunku co do silnika i w tedy zapalić jak, nie zapali to jest to z przewodem

 

Temat do zamknięcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!