Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.2 tce 115 chiptuning


roberto89

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 miesiące temu...

Pytam, bo przykładowo 1,4TCe znane są z tego, że miały więcej w serii, fabryka podawała 96kW=130,5KM, a miały nawet pod 144KM, moje miały 136 i 138KM w serii.

Widziałem kiedyś gdzieś na zagranicznym forum M3 1,2TCe 132KM zrobione na 151KM i 245Nm, wtrysk bezpośredni widać na spory potencjał przy ilości Nm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Captur miał być zrobiony na 135 i 230nm, a wyszło ciut więcej.

Pomiar mocy rzeczywistej był robiony 3 razy, różnica rzędu 2KM i 2Nm.

Moc znormalizowana (DIN) pokazał 144KM 240Nm

Spalanie po miejscu w dół z 6,5 na 5,9L (mała miejscowość, nie duże miasto)

22 minuty temu, szafir51 napisał:

A ciekawe czy ktoś już robił 1.3TCe? Szukałem po necie ale wszędzie jest info, że stage 1 under development.

Z tego co wiem na obecną chwilę brak możliwości odczytu sterownika. To dlatego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym zmniejszeniem spalania to byłbym sceptyczny i radziłbym sprawdzić na zbiorniku, a nie wg. komputera :D

Szwagier zrobił 1.9dCi 130KM na 153KM, spalanie mu spadło owszem na komputerze, ale w rzeczywistości wzrosło i wglądało 5,3 na kompie 7,4 w realu, sprawdzał kilka razy przy rożnych stylach jazdy i nie ma mowy o pomyłce.

Ja powiem szczerze nie sprawdzałem u siebie jak było, bo robiłem od razu po zakupie i kompleksowo z instalacją LPG strojenie obu map sterowników Pb i LPG.

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne. Ode mnie wyjechało ze 150 aut z podniesioną mocą i z tymi z którymi mam kontakt, twierdzą że spalanie spadło, że zasięg na pełnym zbiorniku jest większy. Ludzie którzy przykładowo robią trasę polska-niemcy, szczególnie na paliwie z Niemiec więcej kilometrów można przejechać wracając na polskę. Dotyczy diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz kolego, gdym nie miał w rodzinie wysokiej klasy specjalisty, który mi dopieszczał mapy moich obu 1.4TCe i kilku dCi  to bym w to uwierzył ;-)

Zmniejszenie spalania jest możliwe poprzez tgzw. `ekochip` , ale nie uzyskujemy wtedy dużych przyrostów KM i Nm.

Dodatkowe KM i Nm są paliwa, a nie z samego powietrza, bo gdyby tak było to by to już zrobił sam producent i chwaliłby się przed konkurencją jakie są super parametry silnika i spalania.

 

 

 

 

6 godzin temu, szafir51 napisał:

A ciekawe czy ktoś już robił 1.3TCe? Szukałem po necie ale wszędzie jest info, że stage 1 under development.

 

Producenci zabezpieczają po to, aby dozować moc silnika i sprzedawać go w odpowiedniej cenie w odpowiedniej wersji i wyposażeniem.

Nie dostaniesz M3 golasa z 1,33TCe 160KM, ale GTLine już tak.

M3 Business 115 i 140KM, ale różnica  4000zł

Wersja budżetowa M3 Life tylko w wersji 1,33TCe 102KM, a gdy ktoś chciał taką ze 140 czy 160KM to nie ma takiej opcji. :)

160KM tylko w GTLine.

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikomu nigdy nie narzucam w co ma wierzyć itd :) ale wzrost spalania o 2L/100km w dieslu to ja bym się poważnie zastanowił co jest nie tak.

Nie będę się rozwodził z czego się bierze moc i jak to działa.

Captur został zrobiony końcówką sierpnia, raptem dwa miesiące temu, poziom spalania będzie dalej monitorowany. Ale jest odczuwalny spadek zachowując ten sam styl jazdy.

Może nie mam w rodzinie wysokiej klasy specjalisty ale mam znajomości w PL i EU i sprawdzone przetestowane rozwiązania.

Producent płaci podatek od większej mocy. Auta z rynku Belgijskiego są często z obniżoną softwareowo mocą.

Poza tym wiele aut jest fabrycznie za bardzo przelanych w mapach i zawsze można coś urwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Dnia 11.11.2019 o 20:26, prenrzyk napisał:

@Kykv 
...W 3City nikt nie chce podjąć się ;/ 

...a pytałeś w :

Tune-up - Przemian 2

albo Dynoset Remapping Service Lubichowska 170 Starogard Gdański?

dobre opinie mają, nawet jakis rok temu sam z tuneUp rozmawiałem i byli chętni, ale jakoś się po kościach rozeszło i nie pojechałem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!