Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

roberto89

Megane III phII 1.2 tce 115 chiptuning

Recommended Posts

Witam, ostatnio pokusiłem się o chiptuning megane III phII z motorem 1.2 tce, w serii powinien mieć 115KM. Z czasem auto wydawało się być coraz bardziej zamulone (podejrzewam, że to tylko moje odczucia i przyzwyczajenie) dlatego postanowiłem dodać mu nieco mocy. Moje zdziwienie było niemałe, gdy okazało się, że auto ma 13KM więcej niż powinno. Udało się dłubnąć na prawie 145KM i 225Nm momentu. Teraz proszę o opinie jak to jest z trwałością takiego silnika i podzespołów po takim zabiegu, na co zwracać szczególną uwagę podczas eksploatacji, by auto posłużyło jak najdłużej. W załączeniu fotka wykresu.

post-90731-0-10686900-1460883056_thumb.jpg

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymiana oleju i filtrów max co 10 tys i tankowanie na firmowych stacja i nic stać się nie powinno

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Gdzie robiłeś program ? Chcę zawirusować swoje tce 1.2 130 km.

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak z turbiną? Czy trzeba dłużej studzić? Zwykle czekam ok. 1 min.

@Sarna1 program robiłem w Wawie. Młodnicka 31 - Kreator Mocy

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja studziłem i studzę tylko po naprawdę ostrej jeździe

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

..

Edytowano przez tomgrandtour

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po przejechaniu ok 1500km, głównie w ruchu miejskim nie zauważyłem żadnych zmian w spalaniu. Należy wspomnieć, że mam dość ciężką nogę i autko już przed programem paliło sporo jak na tą pojemność bo ok. 11 litrów na setkę, ale możliwe, że przy oszczędnej jeździe dało by się zejść nieco niżej ze spalaniem niż przed chipem, bo auta już nie trzeba cały czas cisnąć żeby w miarę sprawnie jechać.

Najbardziej zdumiony jestem prędkością maksymalną, wcześniej było katalogowo 185km/h i ani grama więcej, a teraz 209km/h :D . Wydaje mi się, że to sporo biorąc pod uwagę, że przyrost mocy na papierze nie jest jakiś oszałamiający. Tak się zastanawiałem, może w seryjnym oprogramowaniu jest jakiś ogranicznik dot. v-max?

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

..

Edytowano przez tomgrandtour

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja czekam aż mi się gwarancja skończy i też mojego 115hp chipuje.

Kreator mocy chyba najlepiej to robi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

uważajcie żeby wam półosi nie ujeb... ukręciło od tej mocy :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@sKarlosMegane lepsza ukręcona półoś jak obrócone panewki w 1.5 dci :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, z modyfikacji zadowolony jestem w 100%. Nie zauważyłem by z autem się coś działo. Kluczem do sukcesu jest powierzenie auta ludziom znającym się na rzeczy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie wyszło na pomiarze 114,5 KM i 200 Nm.

Może kupiłeś 130, ale o tym nie wiedziałeś? :) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też o tym pomyślałem, ale szybkie zerknięcie w dowód rozwiało wątpliwości 85kW :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@tomgrandtour

 

Też chipowałeś swojego ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie, na razie tylko pomiar.

Może po gwarancji coś pomyślę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli można zapytać ile za chipa zapłaciłeś w Kreatorze? Ja też się nad tym mocno zastanawiam ostatnio.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To tyle ile mi podali. Czyli z modyfikacji jesteś nadal zadowolony ? Ile całość trwała? Czekałeś na miejscu na auto?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W porównaniu do fabryki auto jest nie do poznania, znaczna poprawa według mnie. Z tego co pamiętam zeszło się ok. 4 godzin. Na auto czekałem na miejscu, lubię mieć wgląd na to co mi dłubią w aucie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

roberto89 - nadal wszystko w porządku z autem? Czytałem różne opinie, niektórzy wręcz nazywają ich "Kremator"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.04.2016 o 14:27, sKarlosMegane napisał:

uważajcie żeby wam półosi nie ujeb... ukręciło od tej mocy :lol:

 

W 1.4TCe są takie same półosie, sprzęgło i dwumasa, jeżdżę już Scenikiem po chipie prawie 3 lata 1.4TCe ~162KM i nic się nie dzieje w naszej Megi Coupe GTline 1.4TCe jest 158KM i też wszystko hula, mam kontakt w kolesiem, który ma 1,4TCe dmuchnięty ma 171KM i wszystko mu gra. W Sosnowcu jest 1.4TCe, który ma 232KM po zmianie turbo na mocniejsze, a na Węgrzech zrobili 248KM tez po zmianie turbo i modyfikacji całego dolotu.

Dbać o płyny, olej co 10kkm i nie deptać na zimnym silniku, zwłaszcza w czasie mrozów nawet w wersjach bez chipa !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ostatni egzemplarz Megane III 2015 na nowym sterowniku EMS 3155 

Megane III 1.2 TCe 115KM.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×