Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Odłączenie krańcówek drzwiowych


Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem dla znawców elektryki Scenica II 1.5.

Zawsze po otwarciu drzwi załączają się światła w kabinie wraz z licznikiem i palą się przez parę minut. Pomyślcie jak to odłączyć. Często jestem po kilka dni na rybach, otwiera się auto, niepotrzebna jest ta choinka ze światłami. Potem na odjazd jest niespodzianka z wyładowanym ako. Jest potrzeba odpiąć krańcówki drzwiowe a nie zdjąć klemy. Od razu piszę ,że ako nowe - power ma. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) po 10 minutach elektryka się sama wyłącza i wszystko gaśnie

2) nie zamykać drzwi, tylko domknąć te, z których korzystasz najczęściej

3) jak już trzeba zamykać to pilotem zamknąć - skróci się ten czas świecenia

4) co najważniejsze - wymienić wszystkie żarówki na LEDy

5) nie jeździć na ryby SCII :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli już to rozładowany akumulator raczej świadczy o jakimś problemie, jakoś nie widzę tego aby otwieranie drzwi raz na jakiś czas powodowało rozładowanie aku. U mnie otwieram wszystkie drzwi i mogę zostawić go tak na całą noc, dzień i nic się takiego nie stanie, wiele razy po myjni zostawiałem na noc w garażu pootwierane drzwi.

Podany przez mrarka punk 4 jest wart zastosowania.

mrarek punk 2 bym inaczej rozpisał: nie tyle co domknąć ale zamknąć trzpień zamka śrubokrętem/kluczem etc i dopiero lekko przymknąć drzwi, krańcówka uznaje że drzwi zamknięte więc wygasza wszystko a drzwiami możemy do woli wachlować.

A z 5 się nie zgodzę :P :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie 10 minut??

I gdzie Wy w S II krańcówki widzieliście??

Chyba mam inne auto albo inaczej zbudowane.

U mnie tym steruje UCH i to on decyduje kiedy światło wewnątrz wygasić i oświecić.

Otrzymuje info z zamka drzwi że są one otwarte albo zamknięte. (przewody oznaczone C i D), a także info z sterowania centralnym zamkiem, że został on zablokowany. (to już w samym UCH)

I tu jest problem, bo ta informacja nie dociera skoro po zamknięciu i zablokowaniu światło w środku nadal świeci.

Jest jeszcze sposób by go przechytrzyć.

Posłużyć się środkowym wyłącznikiem przy lampkach, by nie reagowały na otwarcie drzwi.

Są tam 3 pozycje. Świecenie stałe, automatyczne i kompletna ciemność.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lampki wewnętrzne - są sterowane przez UCH na podstawie 3 informacji :

1 - krańcówki w zamkach (mikrowłączniki i nawet nieraz się zepsują)

2 - sygnału z centralnego zamka

3 - stacyjki

UCH wyłącza zasilanie po 10 minutach - jeżeli drzwi są otwarte.(aby nie rozładował się akumulator)

Ja jadąc na działkę ,robię tak :otwieram drzwi kierowcy ,pasażera i bagażnik i śrubokrętem zamykam zamki.Dzięki temu nie uruchamiam co chwile oświetlenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie 10 minut??

jak otworzysz drzwi i ich nie zamkniesz, to przez 10 minut jest włączone zasilanie w aucie prawda? światła w drzwiach gasną szybciej, ale zegary świecą 10 minut. to samo jest w SCIII

 

Jest jeszcze sposób by go przechytrzyć.

Posłużyć się środkowym wyłącznikiem przy lampkach, by nie reagowały na otwarcie drzwi.

Są tam 3 pozycje. Świecenie stałe, automatyczne i kompletna ciemność.

a lampki w drzwiach?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przemyślcie jeszcze jedną sprawę: czy odpięcie sygnału z drzwi oszuka system o ich otwarciu ?

Jeśli odłączenie nic nie da, bo zamknięcie jest potwierdzone podaniem do UCH masy, to tą masę należy tam dostarczyć.

(najpierw trzeba to sprawdzić namacalnie bo na razie to tylko niepotwierdzone info)

Jeśli jednak faktycznie tak jest, to ja bym w takim przypadku spróbował gdzieś w kabinie zamontować przełącznik i z jednej strony podłączyć go do masy, a z drugiej przez diodę wstawioną zaporowo na każdym z przewodów, do styków złącza MA przy UCH.

Na dołączonym schemacie UCH to numer 645.

Niestety nie wiadomo czy przedstawiony na schemacie stan jest przy drzwiach zamkniętych, czy otwartych.

Masę do złącza MA trzeba podać na piny:

17 dla drzwi kierowcy (numer na schemacie 140)

15 prawe przednie (141)

19 lewe tylne (139)

16 prawe tylne (138)

Zwróć uwagę, że ze złącza przy zamkach lewych przednich i tylnych drzwi, ten przewód wychodzi z pinów D, a przy prawych drzwiach przednich i tylnych, to pin oznaczony A.

Można jeszcze podać dodatkowy 5 przewód zabezpieczony diodą dla tylnej klapy.

Wtedy jeszcze łączysz na tym samym złączu MA pin 10 z dołożonym przełącznikiem.

Uzyskujesz wtedy po jednorazowym przełączeni tego przełącznika oszukanie UCH, tak by widział drzwi pozamykane pomimo że są otwarte.

Czyli możesz auto wietrzyć na oścież a lampki powinny być zgaszone, tak jakby drzwi były zamknięte.

Po zakończeniu wędkowania przełącznik przestawiasz w 2 pozycję i wszystko powinno wrócić do stanu fabrycznego.

Zastosowane diody (uwaga na polaryzację) nie pozwalają by sygnał o otwarciu którychkolwiek drzwi był zastępowany masą z pozostałych zamkniętych. Więc oświetlenie się zapali tak jak masz obecnie.

Przełącznik może być używany zarówno przy otwartych jak i zamkniętych drzwiach.

To oczywiście moja na szybko wymyślona prosta koncepcja.

Nim zastosujesz na gotowo sprawdź poprawność, łącząc kawałkiem przewodu masę z pinen na kostce MA drzwi które akurat masz otwarte.

Po chwili, światło powinno zacząć przygasać i zgasnąć.

 

Jeśli jednak się okaże, że masa na te złącze MA jest podawana w przypadku otwarcia drzwi co jest bardziej prawdopodobne, to cały ten układ nic nie da, bo trzeba wtedy poprzecinać wszystkie 5 przewodów do złącza MA , piny: 10, 15, 16, 17, 19. i zastąpić te przerwy indywidualnymi albo zespolonym przełącznikiem, który tyle indywidualnych obwodów potrafi za jednym razem rozłączyć.

0058_A3.PDF

post-2372-0-95642900-1465994402_thumb.png

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie cały misternie utkany plan przechytrzenia UCH jest o kant .... potłuc.

Pozostało albo pomyśleć nad rozłączeniem tych 5 przewodów, albo po prostu zastosować najbardziej trywialny sposób i w każdych otwartych drzwiach, które mają nadal być otwarte, przestawić krzywkę zamka na 2 pozycję. 2 kliknięcia.

UCH odczyta to jako drzwi zamknięte.

Chcąc powrócić do stanu pierwotnego ciągniesz którąś z klamek w tych drzwiach i krzywka odskakuje.

W drzwiach da się to przestawić palcami, w klapie bagażnika niestety jest inny zamek i tam jest za ciasno

Potrzebny śrubokręt albo jakiś pręt.

W takim otwartym stanie możesz sobie nawet na przycisk zamykania na karcie kliknąć, by natychmiast wyłączyć zasilanie wyświetlacza.

Zaskoczy centralny zamek choć drzwi są pootwierane.

SPRAWDZONE...

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za zainteresowanie ale widzę, że najlepiej będzie zastosować się do pkt 5 mrarka. Tym bardziej, że już ponad 300 000 km mi strzeliło bez awarii. A taka cisza to niepokoi, że aż strach pomyśleć ile będzie kosztować remont.. a ja Wam zawracam dupę pierdołami o krańcówce drzwiowej, he, he , przepraszam ale dopiero załapałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!