Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana silnika - używany czy kompletnie inny?


bauu100

Rekomendowane odpowiedzi

Megane II phI 1.9 120 km 2004r

 

Witam, mam ogromny problem od 3 miesięcy auto stoi za domem brało ogromne porcje oleju zaczęły się wielkie problemy z odpalaniem wolałem nie nim nie jeździć żeby nie dobić go całkowicie a nie było pieniędzy na naprawę. Dwa tygodnie temu zdecydowałem się zaprowadzić samochód do zaprzyjaźnionego i dobrego mechanika. Okazało się, że turbina jest do wymiany więc ją wymieniliśmy następnie mechanik zaczął szukać powodu przez który silnik bardzo stukał po rozebraniu silnika okazało się, że cylindry są w tak tragicznym stanie, że nie ma najmniejszego sensu tego naprawiać bo nawet nie wiadomo czy się da. Zawziąłem się i postanowiłem że naprawię ten samochód mimo wszystko żeby nadal nim jeździć. Jest tylko jeden wielki problem nigdzie nie ma sprawnego silnika a jeżeli gdzieś jest to fakt fajnie zregenerowany z gwarancją ale kosztuje koło 3 tysięcy plus oddanie swojego niesprawnego co jest dla mnie odrobinę za wysoką ceną. Czy macie jakiś pomysł, może sami macie jakiś sprawny silnik na sprzedaż za niższą cenę? Co myślicie o wymianie na kompletnie inny silnik? Proszę o pomoc bo jestem bez auta zaraz pół roku i nadal zero pomysłów. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie za dobry silnik 1.9 którym jeszcze będzie można pojeździć długo 4tys nawet może kosztować. Czasami nie opłaca się remontować silnika w samochodzie. Ale jak zapłacisz za coś pewnego nawet po regeneracji z dobrej firmy to pare latek masz spokoju.

Edytowane przez AdamiGo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taką zasade że jak zrobić to od razu dobrze a nie po najtanszych kosztach, bo później to się odbija wcześniej czy później. Myśle że tańszego sposobu niż wymiana na to samo nie ma.

Edytowane przez AdamiGo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co za różnica, czy kupisz silnik za 1800 czy za 4000zł? Jeden i drugi będzie używany i przecież nikt nie wie jak właściciel "dawcy" dbał o auto. Zapewnienia sprzedawców o przebiegach też sobie odpuść. Kupowałem dwa używane 1,9 dci i 99% ofert ma maksymalnie 160tys km. Ciekawe :-)

Bierz tańszy, z okolicy (mniejszy koszt transportu jak sam pojedziesz), ale za to wymień panewki, pompę oleju, rozrząd, koło pasowe, wyczyść kolektory. Jak kupisz silnik to i tak nowe części będą kosztować z 1500zł. Warto przy okazji wymienić wysprzęglik (dwumasa nie wiem w jakim jest stanie).

Kupuj silnik najlepiej z tym samym oznaczeniem bloku (np F9K, F9, F9A).

Aha, gwarancja rozruchowa to pic na wodę. Jak wymienisz rozrząd czy panewki to gwarancję tracisz z automatu :-)

 

A tak w ogóle poza konkursem, jaki stan jest reszty auta? Jak słaby to odpuść, szkoda kasy. Przy remoncie wyjdą jeszcze pierdoły typu uszczelki, to i tamto.

Ja rok temu zrobiłem remont espace 1,9. Wymieniłem wszystko co było podejrzane, wszystkie uszczelki, turbiny, sprzęgła filtry, pierdoły itp. Wsadziłem ponad 8tys w remont, a po roku nikt auta nie chce kupić za 11tys zł hehe

Moim zdaniem, jeżeli nie ma ultra sentymentu lub auto jest niezwykle wyjątkowe, zadbane, cudowne, to nie warto tego naprawiać. Albo naprawić na sztukę i na olx wystawić za 6tys "igłę".

Zrobiłem dwa takie remonty "na bogato", oprócz tego, że oba auta spisują się rewelacyjnie, to więcej plusów chyba nie ma, kasa wywalona, nikt nigdy za to nie zwróci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jest w bardzo dobrym stanie poza silnikiem. Nie mam serca sprzedawać komuś "igły" już mi to proponowano. Po rozmowie z mechanikiem powiedział, że potrzebny jest nam tylko sam blok (tłoki i cylindry itd.) cała reszta jak pompa itp. jest w dobrym stanie. Jutro po pracy jadę 40 km od domu na wielki szrot popytać czy mają coś w sensownym stanie. Napiszę po wizycie czego się dowiedziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przeróbek nie podejdzie. Inne kolektory, turbo, wtryski. Ze 130KM chyba wystarczyłoby przełożyć blok i cały dół, głowica, wtryski i kolektory zostają Twoje.

Jakbyś był zainteresowany zakupem 130KM to mam taki kompletny silnik z megane III z 2011 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przeróbek nie podejdzie. Inne kolektory, turbo, wtryski. Ze 130KM chyba wystarczyłoby przełożyć blok i cały dół, głowica, wtryski i kolektory zostają Twoje.

Nie zrozumiałem tej odpowiedzi czyli to co mam teraz sprawne nadało by się do podczepienia do 130 konnego czy nie? :P Ile za ten silniczek byś sobie liczył?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z silnika 130KM zdejmujesz głowicę i zakładasz swoją z osprzętem. Pisałeś, że turbo było wymienione, więc trzeba je wykorzystać.

Jak nie chcesz się bawić w ruszanie głowicy (uszczelka, nowe śruby, robocizna) to znajdź drugi silnik z oznaczeniem jak Twój stary blok, wymień to, co napisałem wyżej i będziesz jeździć :-)

 

Aha, we wcześniejszych wyliczeniach nie podałem kosztów robocizny, a to też będzie parę groszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety[/color] dobry silnik to teraz 1/2 wartości renówki. Jeżeli żenił[/color] bym z autem na długo to wybrał bym silnik po kapitalce. Rzetelna firma która w cenie zrobi przekładkę,da gwarancję,zrobi przegląd po dotarciu. Albo wymiana z auta sprawnego. Przejechać się, , pomierzyć kompresję.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Przepraszam za błędy, ale mój telefon wie lepiej jak się pisze.

Edytowane przez lufa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!