Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w zasadzie mam juz 2 meganki, jedną przed, a drugą po Lifcie.

Czuje zasadniczą różnice w sile wspomagania w obu autach. Ta po lifcie ma znacznie większe wspomaganie. Czy jest to normalne? . W tej po lifcie (większe wspomaganie) jadąc z zapiętym maxiecu widzę ponadto ciągle stopień wspomagania 100%. Wisi takze błąd 5609 (zwielokrotniona informacja o prędkości pojazdu -błąd CAN) - nie do skasowania. Czy to normalne,czy cos zmienili po lifcie czy mam coś skopane? Szczerze to to wspomaganie jest zbyt mocne przy dużej prędkości. No i co to za błąd? (pytałem w diagnostyce, ale bez odzewu). Wie ktoś coś na ten temat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo w phII ale nie czuję aby wspomaganie było zbyt mocne, ten błąd to wg renault DF057 będę to w końcu naprawiał w to lato, bo jeżdżę tak już 3 rok. Stopnia wspomagania podczas jazdy nie sprawdzałem, ale prędkość z czujników abs w kołach zbliżona do tej na blacie i może dlatego nie widzę zbytniej różnicy do scenica II ojca gdzie tego błędu nie ma.

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wisi takze błąd 5609 (zwielokrotniona informacja o prędkości pojazdu -błąd CAN)

To jest błąd C1609, C oznacza układ jezdny, a błąd sam z siebie informuje o jakichś błędnych odczytach z czujnika/ów układu ABS/ESP. Jeśli ABS jako taki działa to może gdzieś co jakiś czas tylko na chwilę pojawia się zwarcie albo jakiś hamulec trochę blokuje koło i są błędne odczyty o prędkości.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, ale co to jest DF057 w kontekście wspomagania (no i skąd masz takie info)?

Symbol, który podał droopy pochodzi z ustandaryzowanej bazy kodów OBD, które są często zbyt ogólne i lakoniczne. Natomiast DF057 jest opracowany przez Renault i tyczy się konkretnego sterownika. Do wspomagania ma to tyle, że jego siła jest zależna od prędkości, a ta jest błędnie podawana w sieci CAN o czym właśnie mówi ten błąd. MaxiEcu kiedyś miał poprawną bazę błędów i właśnie taki błąd mi pokazał, później po aktualizacjach coś skopali i też widzę teraz 5609.

Nie mogę znaleźć info w sieci

Chyba po prostu nie umiesz szukać niestety.

W związku z tym, co będziesz naprawiał ?

Są opisy serwisowe jak poradzić sobie min. z tym błędem, ale też trzeba się postarać i znaleźć ;)

Ale obawiam się, że możesz nie wiedzieć o co chodzi.

thumb_hosting_zdjec_1466516726__df057.png

Edytowane przez kaag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, kod wyciągnięty z bazy OBD. Błąd o którym pisałeś DF057 to znalazłem, że dotyczy on czujnika wody w filtrze paliwa. Ale aż tak bardzo się na tym nie znam, być może masz rację ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki,

Aczkolwiek uszczypliwości sobie mozesz darować

Chyba po prostu nie umiesz szukać niestety.

Ja szukam kilka dni, Ty całe 3 lata...

Ja to pewnie zrobię, Ty pewnie nie...

Są opisy serwisowe jak poradzić sobie min. z tym błędem, ale też trzeba się postarać i znaleźć ;)

Ale obawiam się, że możesz nie wiedzieć o co chodzi.

Wyobraź sobie, że wiem. Ta serwisówka mówi mniej więcej tyle : "koło się nie kręci: sprawdź koło"

Tak naprawdę to coś tam znalazłem, ale chciałem się upewnić.

Się składa ze nie mam tłumacza kodów obd na DF renaulta.

Gdyby to było tak trywialne pewnie bym nie dopytywał.

O ile umiesz również czytać schematy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wróżbita Maciej widzę jesteś, albo nie rozumiesz co czytasz skoro wyczytałeś że szukam rozwiązania 3 lata. Tyle to tylko jeżdżę z tym błędem, a to dlatego, że nie ma on u mnie odczuwalnych negatywnych skutków. Może faktycznie nie zrobię tego w to lato, nie wiem, zobaczymy czy starczy czasu, bo zajmuję się ciekawszymi projektami w aucie. Co do szukania, to tak naprawdę nic sensownego nie znalazłeś i nie miałeś pojęcia o co chodzi, a wiedziałeś tylko to co pokazał Maxiecu i delikatnej krytki nie umiesz przyjąć na klatę. Większości nie chce się pomyśleć gdzie szukać, jak w google nic to tutaj oczekują gotowego na tacy. Co do "tłumacza kodów" to coś takiego raczej nie istnieje. Od serwisówki oczekiwałeś rysunkowego prowadzenia za rączkę? Jeśli umiesz czytać schematy to jaki problem znaleźć odpowiednie połączenia i je sprawdzić. Jak nie, to mogę znów pomóc :)

Edytowane przez kaag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!