Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik 1,5 dci


adam189

Rekomendowane odpowiedzi

Ja kupiłem, pojeździłem miesiąc i też silnik padł. Też mam 1.5. Na szczęście "tylko" wymiana głowicy. Ale i tak sprzedaje, bo wolę nie ryzykować.

wymiana głowicy w tym silniku? prawie niespotykane!

musiał nieźle poprzednik garować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również posiadam 1.5, więc pozwolę sobie 5 groszy wcisnąć.

Pisałem temat bodajże w listopadzie ubiegłego roku, kiedy to naprawiałem wtryski i pompę - przeżyłem naprawę choć tanio nie było. Jak narazie do dnia dzisiejszego nic się nie dzieje i mam nadzieje że tak będzie na dłużej i dłużej ...

Ale jeżeli chodzi o panewki i tak czytam i czytam - dla mnie to jest coś nie tak, skoro przy takiej technice wykonania produkuję się takie buble. Silnik który obraca panewką to nie silnik ... takie rzeczy mogły się dziać w erze lat 70- tych kiedy "duży fiat" wymagał remontu co 100 tysięcy.

Sam pracuję w fabryce gdzie produkujemy tłoki to właściwie wszystkich samochodów i uwierzcie mi to co się teraz produkuje nie ma prawa wytrzymać dłużej jak 100 - 200 tysięcy.

Ktoś tu napisał że diesel spali 2 litry mniej niż benzyna. A ile ma spalić ?. Nie ma cudów - Scenic pali mi 4.5 w cyklu mieszanym, miałem peugeota 206 1.4 benzyna palił 7 litrów, ale nic w niego nie wkładałem.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silników diesla nie kupuje się tylko ze względu na to że mniej pali. Tych silników nie ma co do siebie porównywać. Silnik benzynowy fakt faktem jest tańszy w eksploatacji ale nie jest tak wytrzymały jak diesel. Dodatkowo z benzyną zawsze jest jakiś problem, a to nie odpala, a to szarpie, problem świecą przewodem, cewką wystarczy że brakuje iskry na jednej świecy i silnik już zachowuje sie jak by miał wyskoczyć z komory. A diesel jak tylko odpali to będzie jechał chociażby na jednym garze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o wymianę głowicy w 1,5 dCi, to zdarza się to w dwóch przypadkach.

1. Pękł pasek rozrządu i tłoki spotkały się zaworami, przy okazji została uszkodzona głowica.

2. Silnik był kiedyś przegrzany i to dość mocno, co osłabiło głowicę.

Obie usterki wynikają z poważnego zaniedbania.

Zaciekawiły mnie koszty naprawy, bo ktoś tu mocno przesadził.

Naprawa full wypas, czyli nowy wał, panewki, komplet korbowodów i pompa oleju, to ok. 1400 zł, bez korbowodów 1100 zł.

Oczywiście dochodzi do tego jeszcze komplet rozrządu za około 200 zł + 100 olej i filtr, czyli same części wychodzą 1500-1900 zł.

Z tego wychodzi, że ktoś liczy sobie za robociznę 3100-3600 zł, więc coś tu jest nie halo.

Remont w wersji full wypas powinien się zamknąć w 3000-3500 zł, a nie sama robocizna w takiej cenie.

Nie dostałeś czasem przy okazji oferty odkupu auta za dobre pieniądze?

Bo znam takie przypadki, że podje się klientowi cenę z kosmosu, a potem proponuje odkup w "dobrej" cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZTCW sam dobry wał kosztuje ok. 1300 PLN.

Cena nowego wału dla ASO bezpośrednio z RP to niecałe 600 zł (może być mniej, zależy od zniżek), więc o jakim dobrym wale i o jakiej chińszczyźnie piszesz?

Zamiennik niemiecki NPR (podobno wzmacniany, jakby oryginalny nie był OK) kosztuje poniżej 700 zł dla klienta końcowego.

W znanym i polecanym na forum sklepie z częściami sam wał jest dostępny za 560 zł.

 

To nie jest temat do osobistych wycieczek.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

k ... takie rzeczy mogły się dziać w erze lat 70- tych kiedy "duży fiat" wymagał remontu co 100 tysięcy.

chyba bardzie to była wina stosowanych olejów, bo ojciec miał z ostatnich wypustów, od nowosci na Aralu chodził i jak go sprzedawał to ponad 150 tys miał bez remontu, z czego dużo na gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!