Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

podłokietnik - jak to zrobić


pewe

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów.

Posiadam Scenica wyposażonego w fabryczny podłokietniki z ciekawością śledziłem "walkę' kol.Tkj z tematem .Niestety dopiero teraz mogłem się zalogować , więc trochę po herbacie ale może komuś się mój post przyda.

Otóż ,mimo że auto bogato wyposażone w schowki zamarzyło mi się przerobić podłokietnik oryginalny na schowek.

1.zdjąłem gałkę (wyciągnąć okrągłą zaślepkę płaskim śrubokrętem+ 2torxy)

2.oderwałem na siłę wierzch od podstawy-mocowany na wcisk. Cześć plastikowych bolców urwała się.

3.wyciąłem dokładnie lutownicą żeberka wzmacniające w bazie i pokrywie.

4.wykleiłem cienką gąbką wnętrza obu elementów i zaślepiłem komory aby uzyskać płaskie powierzchnie a następnie okleiłem na butapren czarną skórą ( skórzana kurteczka z ciuchlandu a 1 zł)

5. z tyłu plaski zawias czarny ze szrotu ( tu od podłokietnika Hyundai Sonata starego typu)

6.z przodu przykręciłem we wnętrzu 2 blachowkrętami czarną płytkę plastikową o grubości 2 mm nad klawiszem zwalniania podłokietnika a do niej i pokrywy przymocowałem mały zatrzask magnetyczny od starej torebki.

7. pod obicie tapicerskie z wierzchu podłożyłem gąbkę 3 mm .

 

Rzeźbienie trwało 3 dni bo prototyp ale efekt całkiem całkiem i co najważniejsze działa dość dobrze. Schoweczek jest płytki ale sporo płaskich drobiazgów mieści.

Pokrętło służy do regulacji twardości fotela w części lędźwiowej.

Ale ciągle było mi mało i dokupiłem na All podłokietnik mocowany do tunelu.Model najprostszy bez "wsiowych" bajerów za ok 40 zł.

Ten dostani sprawdza się doskonale ale nie jest przykręcony tylko przesuwany bo kolidowałby z zapinaniem pasów i hamulcem ręcznym.

Troszeczkę mi przeszkadzało na początku ale szybko przyzwyczaiłem się i nawet ukochana kobieta powiedziała ; no, może być, co u niej wygląda na najwyższy stopień pochwały!

Reasumując : materiały(skóra ,gąbka,zawias płaski,zawias magnetyczny ,6 czarnych blachowkrętów i dobry butapren) + chęci + 3 dni dłubaniny.

Wracam do foteli kol.Tkj. Moim zdaniem a wygląda ,że mamy zbliżone wersje z tapicerką tzw. pół skórą, najlepszym rozwiązaniem jest przełożenie obić fotela.

 

Uwaga: koniecznie rozepnij akumulator bo musisz odpiąć złącza poduszek i napinaczy pirotechnicznych po fotelami a tego NIGDY NIE robimy pod napięciem dla własnego bezpieczeństwa i redukcji ewentualnych kosztów.

 

Dla mnie (184 i 90 kg) fotel kierowcy ma za nisko pod kolanami i dołożyłem z przodu pod obicie prostokątny pasek kokosa o grubości 30mm i szerokości siedzenia. Podobnie można wyprofilować boczki siedzenia ale mi się nie chciało.

Ewentualna prośba o foty na priv.

Pozdrawiam udoskonalaczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłokietnik już w aucie <czerwona>.

Zeszło mi co prawda cała sobotę na przeróbce, ale było warto. Teraz to mam istny Mix fotelowy: stare sanki (nie chciało mi się ich odkręcać od podłogi)-nowe stelaże; starą tapicerkę-nowy podłokietnik; zamienione siedziska prawy z lewym (pasażera było mniej wypier....dziane ;-) ); tymczasowo nowe zagłówki (jakieś większe są i lepiej wyprofilowane ale nie w tym kolorze co trzeba); dodatkowo wyprofilowane siedzisko kierowcy 8-) .

Prónd oczywiście odłączyłem 0,5 godz. przed robotą.

 

 

Wracam do foteli kol.Tkj. Moim zdaniem a wygląda ,że mamy zbliżone wersje z tapicerką tzw. pół skórą, najlepszym rozwiązaniem jest przełożenie obić fotela.

Niestety nie jest jak piszesz kol. chrzan49. Ja standardowo mam w aucie fotele w pełnej (i prawdziwej) skórze w kolorze granatowym.

Natomiast kupiłem 2 fotele z 11.2002r w czarnej tzw. "półskórze" czyli to co u Ciebie. Stąd konieczność przekładania samych stalaży.

Przy okazji muszę skrytykować fotele "półskórzane" produkowane po 2000r.

Te niby wstawki skórzane, to coś co tylko z grubsza przypomina skórę. Ja to mogę nazwać najwyżej jako "skóroskaj". Fakt, że nie niszczy się tak jak prawdziwa skóra (nie widać rys, przetarć i pęknięć na wierzchniej barwionej części tapicerki, ale wrażenia organoleptyczne są zdecydowanie na niekorzyść w stosunku do prawdziwej skóry. Widać Renault postanowiło ciąć koszty :-/

Jako ciekawostkę mogę podać fakt, że fotele w pełni skórzane są Made in France, natomiast "półskóry" są Made in....Poland (InterGroclin).

 

[ Dodano: 2008-09-15, 12:26 ]

Jeszcze mi się przypomniało.... Zupelnie przypadkiem odkryłem 2 dosyć istotne dla szerszego grona, cechy foteli Scenica I i zapewne Megane I.

 

1. Odkryłem jak bardzo prosto można wykasować luzy na oparciu. Może nie w 100%, ale gdzieś w granicach 70-80%. Sposób kasowania luzów będzie widoczny na fotkach które niebawem dołaczę.

 

2.

Dla mnie (184 i 90 kg) fotel kierowcy ma za nisko pod kolanami i dołożyłem z przodu pod obicie prostokątny pasek kokosa o grubości 30mm i szerokości siedzenia.

Pewnie nikt o tym nie wiedział, że konstruktorzy foteli przewidzieli taką ewentualność i wprowadzili w stelażu rozwiązanie dające możliwość podniesienia/obniżenia przodu siedziska o 5 cm. Można to wykonać bez zdejmowania tapicerki. Sposób regulacji będzie uwidoczniony na fotkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegów.Sorry za przerwę ale padł mi system i dopiero dziś odebrałem od "czarodzieja".Koledze Tkj podziekowania za bardzo interesujące posty.

 

Swoje fotki z przeróbki podłokietnika zamieszczę jutro i czekamy na foty Tkj o metodzie podwyższenia foteli Scenica.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Foty będą może nawet w nocy .Właśnie padła mi Renia (chyba immo) i wróciłem taxi do chatki.

Pozdrawiam

 

[ Dodano: 2008-09-20, 00:12 ]

Mówisz,masz.Na focie nr 7 uszkodzenia tapicerki o której pisał kol.Tkj po 70 tkm,w dniu zakupu.Po 15 tkm ni powiększyły sie.Tylko fotel kierowcy po zewnetrznej.

Pozdrawiam

 

[ Dodano: 2008-09-21, 18:50 ]

No to nam kol.Tkj zaniemógł.Typowe.

Pozdrawiam

post-10916-1221849789_thumb.jpg

post-1-1221849789_thumb.jpg

post-1-1221849790_thumb.jpg

post-1-1221849791_thumb.jpg

post-1-1221849792_thumb.jpg

post-1-1221849793_thumb.jpg

post-1-1221849794_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do swojej Reni dokupiłem podłokietnik uniwersalny (czyli za niski do scenica) cza było go troche zmodyfikowac <czerwona> pierwsze przerobki nie powiodły sie bo był zbyt luzny i gibał sie na boki pozatym ciezko było zapinac pasy i zaciagac reczny. Po wielu probach wymysliłem takie cos

59206465nr2.th.jpgthpix.gif

podłokietnik daje sie podniesc do góry

31900533zv6.th.jpgthpix.gif

moze wykładzina niejest zbyt donrze dobrana kolorystycznie ale to był najbarzdiej zblizony :-/ 44936860tn9.th.jpgthpix.gif

41245404jr5.th.jpgthpix.gif

napewno niejest to oryginalny podłokiet ale jak sie niema co sie lubi to sie lubi uniwersalne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry panowie, że nie wystawiłem jeszcze fotek.

Zdjęcia są porobione i w połowie poopisywane, ale od miesiąca mam taki młyn w domu i pracy, że nie bardzo mam czas na sen nie mówiąc już innych rzeczach :-( .

Proszę jeszcze o trochę cierpliwości. Jeszcze z tydzień (a może i wcześniej) i się powinno przewalić najgorsze.

A wtedy na pewno dokończę opisywać fotki i zamieszczę je na forum.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!