Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Adek1

Megane III phII 1.4 TCE - dziwne stuki

Recommended Posts

Od jakiegoś czasu po rozgrzaniu silnik w mojej Megance wydaje dziwny stukot. Byłem u kilku "mechaników", jeden mówił, że to łańcuch! (przecież tam jest pasek) napędu akcesoriów, drugi, że któryś popychacz zaworów, trzeci, że "ten typ chyba tak ma". Wszyscy zgodnie twierdzili, że nie ma się czym przejmować. Może ktoś z forumowiczów ma podobne objawy? Co to może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

łańcuch jest ale rozrządu. Akcesoria są napędzane paskiem. Na podstawie Twojego opisu chyba nikt nie będzie w stanie powiedzieć co to może być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mogło Ci się trafić auto z wadliwym napinaczem łańcucha rozrządu, więc może być łańcuch.

Ja bym jednak w pierwszej kolejności ściągnął pasek akcesoriów, odpalił auto i sprawdzić, czy dalej stuka.

Jeżeli ucichnie, to napinacz paska do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki, spróbuje z tym paskiem, ale jak wcześniej wspominałem, hałas pojawia się dopiero po rozgrzaniu silnika, jak uda mi się go nagrać to tu wstawię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może być też tak że zależy to bardziej od ilości obrotów a nie typowo od temperatury, obroty spadły do adekwatnych dla biegu jałowego i zaczęło coś się odzywać, można byłoby spróbować oszukać czujnik temperatury/sterownik silnika na całkiem zimnym silniku że jest rozgrzany i wtedy nasłuchujemy. A czy po lekkim podnoszeniu obrotów (dodawanie gazu) dźwięk jest słyszalny czy ustępuje?

Po zdjęciu paska akcesoriów do sprawdzenia od razu wszystkie rolki, przy okazji możesz wymienić pasek akcesoriów, koszt nieduży.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, jeśli chodzi o stuki, ja zauważyłem u siebie, dziwne stuki, głównie na zimnym silniku przez parę minut póki silnik się nie rozrusza. Stuki są nieregularne i nie zawsze występują. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być?

Stuki słychać 16 sekunda filmu, potem 22 sekunda.

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozgrzany silnik z 2012 roku, przebieg 59 tys. km:

Zimny silnik z 2013, przebieg chyba 35 tys. km:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki fourier za poświęcenie <ok>

Byłem w ASO podpięli pod kompa i wyszło, że wypada zapłon na pierwszym cylindrze może to cewka, może świeca a może to i wina paliwa.

Skasowali błąd jak na razie silnik równiej pracuje zobaczymy po jakimś czasie.

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W 2012 mam wymienione świece, 2013 jeszcze na oryginalnych. Paliwo - orlen 95. Olej Liqui Moly w takiej fioletowej bańce.

Mi kiedyś kierownik z ASO zasugerował że to tykanie to pompa paliwa ale... twierdził że przez wtrysk bezpośredni (którego nie ma w tym silniku) to pompa wysokiego ciśnienia i że to normalne. Znajomy mechanik mówi że możliwe że wtryskiwacze tak "chodzą".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skasowany błąd, usterka nie usunięta, zaraz da o sobie znać

Edytowano przez Andrzej-2010

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie w ASO zasugerowali wymianę świec nawet wyliczyli koszt ok 350PLN i zobaczymy jak się coś zacznie dziać to wymienię przed zimą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Świece kup w swoim zakresie i daj na wymianę w ASO - mnie skasowali za usługę 50 zł (tam trzeba rozpinać przewody z turbo więc trochę roboty jest).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy do 1.4tce montowali wszędzie irydowe? Ja mam takie u siebie, i dopiero przy 100tyś km będę wymieniał. Przy 40tyś to trochę wcześnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, wszędzie były irydowe z tą różnica że zmienił się interwał wymian. Pierwsze wersje silników miały przewidywane wymiany (o ile się nie mylę) co 120 tys. km, później zeszli z tym do 60 tys. km albo 4 lata (też nie jestem tego pewny, musiałbyś poszukać). Ja u siebie wymieniałem na wiosnę - samochód miał 4 lata i przebieg chyba 50 tys. km. (wiem - dużo niedopowiedzeń ;) )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Takie coś myślę, że będzie OK ;)

NGK 91432 ILKAR7A7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry 
Pozwolę sobie odświeżyć ten temat ostatnio w mojej Megance usłyszałem dziwne dźwięki trudno je opisać stuki ? wachlowanie ?:-D albo jak to zauważył znajomy dźwięk przelatującego helikoptera mam wrażenie że dźwięk ten dochodzi z paska osprzętu ale na 100 % nie mam pewności jest to słyszane tylko na rozgrzanym silniku czasami słychać go w kabinie. Zapożyczony filmik z yt dokładnie z tym samym problemem w aso pod komputerem nic czyli to pewnie problem mechaniczny może któryś z napinaczy paska ?

Pozdrawiam i proszę o wasze opinie bo nie chcę rozkopywać pół silnika :bash:

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy robiłeś coś wcześniej przy silniku ?  jesteś pierwszym właścicielem tego autka ? który to rok produkcji ?

 

 

 
Edytowano przez witman

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jestem jego 2 właścicielem rok produkcji to 2012 po zakupie auta w maju tego roku robione było : olej + filtry + płyny hamulcowy i w chłodnicy, świece komplet, wymiana paska klinowego  wszystko w aso  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego @Nowy41 - tak się składa, że film który umieściłeś jest mojego autorstwa. Jeżeli "stuki" u Ciebie są podobne (a z czasem będą głośniejsze) to możesz się szykować na dwumasę. Ja na 90% mam ją do wymiany (przebieg 103k km), samochód na remont skrzyni biegów + dwumasa + sprzęgło (przy okazji) oddaje 3 stycznia. Sprawdź u siebie - na rozgrzanym silniku, wyłącz wentylator (grzanie w kabinie) i wsłuchaj się dobrze - będziesz słyszał to charakterystyczne stukanie - wtedy wciśnij sprzęgło - u mnie z miejsca robi się cisza. 

Jak odbiorę auto od mechanika - dam znać czy wymiana pomogła.

@witman Jak myślisz - czy do tego silnika można zaryzykować z używanym kołem dwumasowym czy tylko nowe ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Padnięta dwumasa w 1.4 i 1.2TCe to raczej rzadkość, a tym bardziej przy przebiegu 103kkm, nasi klienci mieli przybiegli między 160 a 230kkm i wymieniali tylko tarczę sprzęgła i docisk, a jeden z naszych rekordzistów w Sceniku Grand ma przebieg 308kkm, przy około 180kkm zmieniał rozrząd i komplet sprzęgła bez dwumasy, auto odkupił od brata 1-go właściciela, serwisowane w ASO do 135kkm i poza wyminą oleju, świecami i uszczelnieniem pokrywy rozrządu nie robił nic. 

Myślę, że można wejść w używkę, bo są tanie i jest tego sporo, co by świadczyło o małym zainteresowaniu, podobnie jest ze skrzyniami, pytanie czy to na pewno dwumasa ?

Wszystko też zależy od sposobu użytkowania, wszystko można zajechać na śmierć. Znamy przypadek kompletnie zajechanej tarczy sprzęgła przy 75kkm, a w gumowym dywaniku pod pedałem sprzęgła była na wylot dziura od szpilki z kobiecego pantofelka i wszystko stało się jasne :-D   

Uszkodzone dwumasy przy wolnych obrotach silnika potrafią przenosić drgania i wibracje, które są odczuwalne wewnątrz pojazdu.

Edytowano przez witman

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie się zastanawiam - bo auto użytkuję dość krótko, przy zakupie miał sprawdzony przebieg 93k km głównie po Warszawie i być może tu należy szukać problemu. Poza tym, Renault z wskaźnikiem zmian biegu się nie popisało bo silnik non stop chodził na bardzo niskich obrotach (zmiana biegu przy 1700-1800 rpm w zależności od tempa jazdy). 

Co do stuków - zastanawiałem się również nad panewkami ale tak jak napisałem wyżej - po wciśnięciu sprzęgła stukot ustaje. Co do wibracji - są wyczuwalne i to mocno na karoserii oraz kierownicy - uczucie "wibrującej" kierownicy.

 

Sprawdzę to ze swoim mechanikiem (specjalizuje się w Renault) i dam znać. 

Edytowano przez trybik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz oryginalną książkę serwisowa, jak często był wymieniany olej ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam książki do niego, muszę podjechać do ASO żeby mi wydrukowali wszystkie naprawy zlecone do ASO. Z tego co widziałem na naklejkach z warsztatu niezależnego to interwał był ustawiony na 15k km więc można przypuszczać, że po gwarancji serwisowany był poza ASO. W tej chwili zmieniam co 10k km na Millers Trident 5W40. Z tego co mechanik wspominał - w skrzyni nikt wcześniej oleju ni ruszał (w sierpniu wymieniałem olej w skrzyni). 

Edytowano przez trybik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

:50_open_mouth: dwumas no tak to się ładnie zapowiada początek 2018 :bash: mam prośbę kolego trybik napisz jak autko sprawuje się po wymianie i jeśli to nie tajemnica to podziel się na jaki koszt trzeba się szykować tak mniej więcej :| bo tak myślę czy przy wymianie dwumasy nie wymienić od razu kompletnego sprzęgła skoro i tak będą grzebać jeśli chodzi o wibracje u mnie też są odczuwalne :-D kierownica pedały i drążek skrzyni biegów. A oświeć ciemnego czemu remont skrzyni biegów ? 
Pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...