Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Adek1

Megane III phII 1.4 TCE - dziwne stuki

Recommended Posts

Od jakiegoś czasu po rozgrzaniu silnik w mojej Megance wydaje dziwny stukot. Byłem u kilku "mechaników", jeden mówił, że to łańcuch! (przecież tam jest pasek) napędu akcesoriów, drugi, że któryś popychacz zaworów, trzeci, że "ten typ chyba tak ma". Wszyscy zgodnie twierdzili, że nie ma się czym przejmować. Może ktoś z forumowiczów ma podobne objawy? Co to może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

łańcuch jest ale rozrządu. Akcesoria są napędzane paskiem. Na podstawie Twojego opisu chyba nikt nie będzie w stanie powiedzieć co to może być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mogło Ci się trafić auto z wadliwym napinaczem łańcucha rozrządu, więc może być łańcuch.

Ja bym jednak w pierwszej kolejności ściągnął pasek akcesoriów, odpalił auto i sprawdzić, czy dalej stuka.

Jeżeli ucichnie, to napinacz paska do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki, spróbuje z tym paskiem, ale jak wcześniej wspominałem, hałas pojawia się dopiero po rozgrzaniu silnika, jak uda mi się go nagrać to tu wstawię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może być też tak że zależy to bardziej od ilości obrotów a nie typowo od temperatury, obroty spadły do adekwatnych dla biegu jałowego i zaczęło coś się odzywać, można byłoby spróbować oszukać czujnik temperatury/sterownik silnika na całkiem zimnym silniku że jest rozgrzany i wtedy nasłuchujemy. A czy po lekkim podnoszeniu obrotów (dodawanie gazu) dźwięk jest słyszalny czy ustępuje?

Po zdjęciu paska akcesoriów do sprawdzenia od razu wszystkie rolki, przy okazji możesz wymienić pasek akcesoriów, koszt nieduży.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, jeśli chodzi o stuki, ja zauważyłem u siebie, dziwne stuki, głównie na zimnym silniku przez parę minut póki silnik się nie rozrusza. Stuki są nieregularne i nie zawsze występują. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być?

Stuki słychać 16 sekunda filmu, potem 22 sekunda.

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozgrzany silnik z 2012 roku, przebieg 59 tys. km:

Zimny silnik z 2013, przebieg chyba 35 tys. km:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki fourier za poświęcenie <ok>

Byłem w ASO podpięli pod kompa i wyszło, że wypada zapłon na pierwszym cylindrze może to cewka, może świeca a może to i wina paliwa.

Skasowali błąd jak na razie silnik równiej pracuje zobaczymy po jakimś czasie.

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W 2012 mam wymienione świece, 2013 jeszcze na oryginalnych. Paliwo - orlen 95. Olej Liqui Moly w takiej fioletowej bańce.

Mi kiedyś kierownik z ASO zasugerował że to tykanie to pompa paliwa ale... twierdził że przez wtrysk bezpośredni (którego nie ma w tym silniku) to pompa wysokiego ciśnienia i że to normalne. Znajomy mechanik mówi że możliwe że wtryskiwacze tak "chodzą".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skasowany błąd, usterka nie usunięta, zaraz da o sobie znać

Edytowano przez Andrzej-2010

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie w ASO zasugerowali wymianę świec nawet wyliczyli koszt ok 350PLN i zobaczymy jak się coś zacznie dziać to wymienię przed zimą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Świece kup w swoim zakresie i daj na wymianę w ASO - mnie skasowali za usługę 50 zł (tam trzeba rozpinać przewody z turbo więc trochę roboty jest).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy do 1.4tce montowali wszędzie irydowe? Ja mam takie u siebie, i dopiero przy 100tyś km będę wymieniał. Przy 40tyś to trochę wcześnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, wszędzie były irydowe z tą różnica że zmienił się interwał wymian. Pierwsze wersje silników miały przewidywane wymiany (o ile się nie mylę) co 120 tys. km, później zeszli z tym do 60 tys. km albo 4 lata (też nie jestem tego pewny, musiałbyś poszukać). Ja u siebie wymieniałem na wiosnę - samochód miał 4 lata i przebieg chyba 50 tys. km. (wiem - dużo niedopowiedzeń ;) )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...