Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Regulacja kolumny kierownicy - jak znaleźć ten element?


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Mam pytanie dotyczące elementu blokady regulacji kolumny kierowniczej. Od jakiegoś czasu zaczęły się problemy z blokadą regulacji kolumny kierownicy. Kierownica nie da się regulować w płaszczyźnie pionowej(jest zawsze zablokowana), natomiast "na głębokość" przesuwa się zawsze bez względu na pozycję rączki blokady. Udało mi się rozebrać plastiki pod kolumną kierownicy i dostać się do mechanizmu blokady. Okazało się że element dociskający blokadę kierownicy pękł na pół. Niestety nie wiem jak nazywa się ten element, brakuje mi pomysłu jak znaleźć zastępczy. Na zdjęciu zaznaczyłem o który fragment się rozchodzi:

 

post-92088-0-07280900-1467545303_thumb.jpg

Czy ktoś z was wie jak znaleźć tę "kostkę" na wymianę? Jak nazywa się ten element? Co wpisać w allegro?

Samochód to Megane II Grandtour 2006.

Z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej ciężko do dostania. Z reguły trzeba kupić całą blokadę. Ale jest opcja na to. Na szczęście łapie się tego magnes więc można to pospawac i ja tak zrobiłem u siebie i działa już długo bez problemu. Tylko daj to komuś kto się zna na spawania, spawy trzeba będzie trochę podszlifowac

 

Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

rzeczywiście strasznie ciężko znaleźć ten element. Mi ostatecznie udało się znaleźć rozwiązanie problemu, właśnie jestem 10 minut po wymianie i wszytko śmiga. Widziałem na forum parę pytań w tej samej tematyce, ale bez konkretnej odpowiedzi, więc może opiszę jak udało mi się "kostkę" zdobyć.

 

Obdzwoniłem wiele szrotów i mechaników, niestety nikt nie chce sprzedać takiej kostki oddzielnie. Najczęściej zaoferują Wam kupienie całej kolumny kierowniczej (!), kwota od 250 zł do 350 zł. Jedną opcją jest szukanie kolumny kierowniczej z zepsutym wspomaganiem, koszt około 150 zł, można wtedy pokusić się o negocjacje i sprzedaż samej kostki, mi się niestety nie udało.

 

Drugi pomysł na który wpadłem, tym razem bardziej skuteczny, to szukanie rączki regulacji kierownicy i wypytywanie o rzeczoną kostkę. Na allegro i olx jest parę ofert. Ostatecznie odp. uzyskałem od ok. 3 osób, ale tylko jedna osoba miała to co potrzebowałem. Okazuje się że tych kostek jest parę typów. Nie wiem do końca czy inni oferowali mi kostkę od Megane I, czy ta kostka zmieniła się pomiędzy Megane II ph I a ph II, różnica prezentuje się następująco (przepraszam za rozdzielczość, innych zdjęć nie posiadam):

Ta kostka pasuje do Megane II ph II:

post-92088-0-02597000-1468154235_thumb.jpg

Ta jest albo od ph I albo od Megane I:

post-92088-0-72305700-1468154230_thumb.jpg

Udało się wynegocjować 30zł plus koszt wysyłki. Niestety Pan handlarz, jak sam stwierdził, nie czyta co się do niego pisze więc wysłał mi zarówno rączkę i kostkę za co musiałem zapłacić 105,50 zł...interes życia. Ponieważ nigdzie indziej tego elementu nie mogłem dostać, paczkę musiałem odebrać..., a szanowny Pan "nie będzie się bawił w oddawanie pieniędzy"...

 

Wymiana jest w sumie banalnie prosta. Zdejmujemy pokrywę bezpieczników. Wyjmujemy panel maskujący znajdujący się po lewej stronie deski rozdzielczej (pomiędzy deską a drzwiami). Odkręcamy parę torxów trzymających plastik nad kolanami kierowcy. Dla wygody zdejmujemy dolną część maskownicy pod kolumną kierowniczą (2 torxy i 4 zatrzaski). Sam mechanizm demontuje się odkręcając nakrętkę w rozmiarze 13. Polecam przy wymianie nałożyć smar na wszystkie elementy mechanizmu. Dokręcając nakrętkę po wymianie kostki próbujemy czy nie dokręciliśmy za luźno (blokada nie będzie trzymać), lub za mocno (doprowadzi to do ponownego pęknięcia kostki). Musi chodzić bez większych oporów, ale pewnie blokować się w obu skrajnych pozycjach.

 

Na koniec zdjęcie winowajcy:

post-92088-0-55170700-1468154724_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i tak miałeś na pół pękniętą, ja miałem na 4 części i spawanie pomogło. Koszt jakieś 20 zł za flache

 

Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez tomaszi84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Miałem identyczny problem jak Manik. Udało mi się dostać dociśk z ph1 i zamontowałem do ph2 Kierownica da się regulować ale trudniejsze jest zablokowanie pozycji... trzeba większego wyczucia bo jest lekko inna geometria zębów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!