Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Regulacja kolumny kierownicy - jak znaleźć ten element?


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Mam pytanie dotyczące elementu blokady regulacji kolumny kierowniczej. Od jakiegoś czasu zaczęły się problemy z blokadą regulacji kolumny kierownicy. Kierownica nie da się regulować w płaszczyźnie pionowej(jest zawsze zablokowana), natomiast "na głębokość" przesuwa się zawsze bez względu na pozycję rączki blokady. Udało mi się rozebrać plastiki pod kolumną kierownicy i dostać się do mechanizmu blokady. Okazało się że element dociskający blokadę kierownicy pękł na pół. Niestety nie wiem jak nazywa się ten element, brakuje mi pomysłu jak znaleźć zastępczy. Na zdjęciu zaznaczyłem o który fragment się rozchodzi:

 

post-92088-0-07280900-1467545303_thumb.jpg

Czy ktoś z was wie jak znaleźć tę "kostkę" na wymianę? Jak nazywa się ten element? Co wpisać w allegro?

Samochód to Megane II Grandtour 2006.

Z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej ciężko do dostania. Z reguły trzeba kupić całą blokadę. Ale jest opcja na to. Na szczęście łapie się tego magnes więc można to pospawac i ja tak zrobiłem u siebie i działa już długo bez problemu. Tylko daj to komuś kto się zna na spawania, spawy trzeba będzie trochę podszlifowac

 

Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

rzeczywiście strasznie ciężko znaleźć ten element. Mi ostatecznie udało się znaleźć rozwiązanie problemu, właśnie jestem 10 minut po wymianie i wszytko śmiga. Widziałem na forum parę pytań w tej samej tematyce, ale bez konkretnej odpowiedzi, więc może opiszę jak udało mi się "kostkę" zdobyć.

 

Obdzwoniłem wiele szrotów i mechaników, niestety nikt nie chce sprzedać takiej kostki oddzielnie. Najczęściej zaoferują Wam kupienie całej kolumny kierowniczej (!), kwota od 250 zł do 350 zł. Jedną opcją jest szukanie kolumny kierowniczej z zepsutym wspomaganiem, koszt około 150 zł, można wtedy pokusić się o negocjacje i sprzedaż samej kostki, mi się niestety nie udało.

 

Drugi pomysł na który wpadłem, tym razem bardziej skuteczny, to szukanie rączki regulacji kierownicy i wypytywanie o rzeczoną kostkę. Na allegro i olx jest parę ofert. Ostatecznie odp. uzyskałem od ok. 3 osób, ale tylko jedna osoba miała to co potrzebowałem. Okazuje się że tych kostek jest parę typów. Nie wiem do końca czy inni oferowali mi kostkę od Megane I, czy ta kostka zmieniła się pomiędzy Megane II ph I a ph II, różnica prezentuje się następująco (przepraszam za rozdzielczość, innych zdjęć nie posiadam):

Ta kostka pasuje do Megane II ph II:

post-92088-0-02597000-1468154235_thumb.jpg

Ta jest albo od ph I albo od Megane I:

post-92088-0-72305700-1468154230_thumb.jpg

Udało się wynegocjować 30zł plus koszt wysyłki. Niestety Pan handlarz, jak sam stwierdził, nie czyta co się do niego pisze więc wysłał mi zarówno rączkę i kostkę za co musiałem zapłacić 105,50 zł...interes życia. Ponieważ nigdzie indziej tego elementu nie mogłem dostać, paczkę musiałem odebrać..., a szanowny Pan "nie będzie się bawił w oddawanie pieniędzy"...

 

Wymiana jest w sumie banalnie prosta. Zdejmujemy pokrywę bezpieczników. Wyjmujemy panel maskujący znajdujący się po lewej stronie deski rozdzielczej (pomiędzy deską a drzwiami). Odkręcamy parę torxów trzymających plastik nad kolanami kierowcy. Dla wygody zdejmujemy dolną część maskownicy pod kolumną kierowniczą (2 torxy i 4 zatrzaski). Sam mechanizm demontuje się odkręcając nakrętkę w rozmiarze 13. Polecam przy wymianie nałożyć smar na wszystkie elementy mechanizmu. Dokręcając nakrętkę po wymianie kostki próbujemy czy nie dokręciliśmy za luźno (blokada nie będzie trzymać), lub za mocno (doprowadzi to do ponownego pęknięcia kostki). Musi chodzić bez większych oporów, ale pewnie blokować się w obu skrajnych pozycjach.

 

Na koniec zdjęcie winowajcy:

post-92088-0-55170700-1468154724_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i tak miałeś na pół pękniętą, ja miałem na 4 części i spawanie pomogło. Koszt jakieś 20 zł za flache

 

Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez tomaszi84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Miałem identyczny problem jak Manik. Udało mi się dostać dociśk z ph1 i zamontowałem do ph2 Kierownica da się regulować ale trudniejsze jest zablokowanie pozycji... trzeba większego wyczucia bo jest lekko inna geometria zębów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!