Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie Renault Megane III ph III 1,2 Energy Tce 130 HB


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Mnie wydaje że stacje benzynowe np. powinno być około 50 litrów, a na stacji wlejesz 51 l. czy 54 l. Kiedyś na stacji Auchan zamiast ok. 51 litrów to wchodziło prawie 55 l.!! i to kilka razy. Na innej stacji aż tyle nie wchodziło. Trzeba jeszcze zauważyć że tylne zawieszenie opada po jakiś czasie(zużywa się), opony i obciążenie z bagażnika...

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.7 - logika wypowiedzi Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Od początku eksploatacji porównuję wskazania komputera z faktycznym zużyciem paliwa.

Tankuję na różnych stacjach, więc zakładam, że dystrybutory nie oszukują, bo rozbieżności są takie same.

Mam Megane III Ph II. Zawsze jeżdżę do zgaszenia ostatniego pola.

 

Pomiary:

Rezerwa się zapala przy zużyciu wg komputera ok 46 litrów a ostatnie pole gaśnie dokładnie 2.4 litra później.

Dystrybutor zawsze pokazuje ok 3 litry więcej niż komputer, to jest ok 7% więcej (dokładnie to średnio z 50 tankowań 3.5 litra czyli 6.5% więcej).

 

Jeżdżę w większości po mieście krótkie trasy do 5km. Średnie faktyczne zużycie mam ok 8,4 l/100km.

Wydaje mi się że wielkość przekłamania może zależeć od stylu jazdy, trudno dokładnie obliczyć ilość paliwa wtryskiwanego na podstawie czasu otwarcie wtryskiwacza, a tak to robi komputer.

Poza tym przekłamanie na minus jest w interesie producenta, klient jest zadowolony, że mało mu pali. Myślę, specjalnie tak są kalibrowane komputery. Z tego co słyszałem w nowej Astrze jest dokładnie tak samo.

 

Co ciekawe M III ph I zawyżała spalanie i ludzie narzekali, że dużo pali :)

 

Jeśli chodzi o pojemność baku to zgadza się z danymi.

Tankowałem już kilka razy 55 a nawet 56 litrów a bak wg instrukcji ma 59 l.

W momencie zapalenia rezerwy w baku jest ok 9 litrów.

Wskaźnik poziomu paliwa w baku jest niezależny od komputera i zawsze pokazuje prawidłowo :)

 

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajacie

 

Mój pomiar spalania przy dość energicznej jeździe z Nowego Dworu Gdańskiego do Kołbaskowa przez Malbork , Starogard Gdański, Człuchów, Wałcz, Kalisz Pomorski ogólnie DK22 i DK21

post-73492-0-61081100-1471374382_thumb.jpg post-73492-0-49793000-1471374384_thumb.jpg post-73492-0-41547300-1471374386_thumb.jpg

 

Następnie po skasowaniu licznika jadąc na autostradzie cały czas 140km/h dojeżdżając bocznymi drogami do celu.

 

post-73492-0-95086000-1471374751_thumb.jpg post-73492-0-20366300-1471374755_thumb.jpg post-73492-0-01896500-1471374758_thumb.jpg

 

Na prośbę kolegi nagrałem chwilowe spalanie przy 140 km/h oraz przy 150 km/h ale to później.

 

Dodano: 16 sie 2016 - 21:26

A to już powrót z całej trasy, zaznaczę ze jak tylko wjechałem z Quickborn (Niemcy) na autobanie to jechałem 128 km/h a następnie droga krajową S6 do Elbląga jechałem z prędkością bezpieczna ;) taką żeby nie wypaść z drogi. W obie strony bagażnik załadowany ba full, i 4 osoby w tym małe dziecko. Opony napompowane po 2,6 z przodu a z tylu 2,3.

 

post-73492-0-37709700-1471375551_thumb.jpg post-73492-0-47825600-1471375553_thumb.jpg post-73492-0-36236200-1471375555_thumb.jpg

 

Dodano: 16 sie 2016 - 22:16

Poniżej link do filmu, spalanie przy 140 i 150 km/h. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc i porównując wyniki kolegi darekgt to w mojej Megi Coupe GT 1,4TCe 160KM spalanie jest większe o 1,1 litra, a w Sceniku 1,4TCe160 nawet o 1,5 litra przy prędkościach autostradowych 140-150km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak kolega witman osiągnął tyle koni.. fachowe podkręcanie silnika ?

 

Oba 1,4TCe były dopieszczane u speców z odpowiednim sprzętem, wiedzą, doświadczeniem i prawdziwą hamownią.

Swego czasu w salonach Renault były w sprzedaży 1,4TCe160 w Grand Scenikach, Megankach GT i Cabrio z oryginalnym renówkowym powerboxem, można było też indywidualnie dokupić sobie taki powerbox i podłączyć w złącze diagnostyczne.

Jako ciekawostkę o 1,4TCe H4JT dodam, że blok tego silnika pochodzi z bardzo udanego silnika Nissana o pojemności 1598cm HR16DE, który w 1,4TCe ma skrócony skok tłoka, więc jest szansa na przywrócenie mu jego oryginalnej pojemności i będzie 1,6TCe :-)

Silniki 1,6 HR16DE są obecnie montowane w Daci Duster.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fajnie, podejrzewam że jak ja bym chciał podkręcić 1,2 do 140KM to długo bym nie pojeździł, już i tak te silniki są wyżyłowane. no i pewnie spalanie by poszło lekko do góry, choć w pewnym serwisie tuningowym w Gdyni powiedzieli mi że skutkiem ubocznym mapowania silnika jest mniejsze spalanie, to ciekawe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyżyłowane ?! popatrz na diesle, kiedyś wolnossący diesel 1,6 miał 45KM, dzisiejszy 1,6dci ma od 160 do 200KM :-)

W wolnossącym benzyniaku 1,6 było 110KM, a w 1,6TCe jest od 160 do 220KM.

Trzeba by popytać specjalistów jaki potencjał na dopieszczenie mają 1,2TCe, u mnie były próby na blisko 180KM pozostawiono jednak bezpieczne 162,2KM.

Jeśli nie nastawiamy się na uzyskanie maksymalnej ilości KM i Nm to dopieszczenie paramentów i mapy wtrysku skutkuje często nieco niższym spalaniem.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@witman nigdy nie widziałem żadnej wzmianki o megankach GT z 1.4 160 koni, Były diesle 160 ale nie benzyny. Nie ma tez takiego na żadnych wiki itd itp... ogólnie jestem niemal pewny ze nie było takiego silnika w GT (jeśli w ogóle)

Edytowane przez behbeh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałem, że wyprodukowano 1,4TCe w z mocą 160KM

Osobiście widziałem w salonie Renault były to modele sprzedawane w komplecie z Powerboxem z opisem 1,4TCe 160KM. Sam się wtedy zastanawiałem nad zakupem Meganki Kombi GTline 1,4TCe 160KM z takiem Powerboxem w komplecie.

Były też wersje Cabio z opisem 1,4TCe 140KM.

Salon Renault naciągał by klientów na ilość mocy silnika ? dla zwiększenia sprzedaży ? :-)

Jak już wcześniej pisałem Powerbox można było też dokupić w salonie Renault indywidualnie do każdego innego modelu z 1,4TCe nie tracąc fabrycznej gwarancji i to był koszt około 1300zł.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Gość zmienił(a) tytuł na Spalanie Renault Megane III ph III 1,2 Energy Tce 130 HB

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!