Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Meganka gaśnie po odpaleniu


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Potrzebuję Waszej pomocy. Mam Megane II, rocznik 2003, silnik 1.6. Kupiłem ją w kwietniu, przejechałem nią do tej pory 4k km (w tym 3k km po założeniu gazu STAG pod koniec kwietnia). Po zakupie oprócz założenia LPG, wymieniłem też rozrząd i KZFR. Jakieś 2 tygodnie temu nagle (z dnia na dzień) jakieś 10 sekund po odpaleniu po prostu gasła. Nie ważne, czy silnik był uruchamiany na zimno, czy był ciepły. Wyjazd z parkingu to kilkukrotne gaśnięcie silnika. Na postoju, na luzie, nie gasł po dłuższym przytrzymaniu go na wysokich obrotach (co nie przeszkadzało mu w gaśnięciu gdy chciałem wtedy wyjechać z parkingu).

Dopiero po przejechaniu kilkuset metrów przestawał gasnąć przy zatrzymywaniu się na światłach. Jednak po dłuższej jeździe gdy go zgasiłem i chciałem od razu ponownie odpalić, działo się to samo, co na początku. Oddałem go do mechanika. Skasował błędy, sprawdził czujnik położenia wału, wyczyścił przepustnicę i to pomogło. Na 1000 kilometrów i 2 tygodnie :(

 

Wczoraj problem powrócił. Na początku przez 5-10 sekund próbował odpalić (słychać było ten dźwięk gdy chce odpalić, nie odpalił, więc wcisnąłem przycisk start żeby to przerwać). Potem odpalał od razu ale znowu po ok. 10 sekundach gasł. Tym razem troszkę inaczej niż wcześniej (w pierwszym przypadku na początku wskakiwał na normalne obroty, potem spadały do ok. 500 a potem od razu do zera, teraz po wskoczeniu na normalne obroty, spadał na 500 i troszkę dłużej dusił się na obrotach bliskich zeru, a dodawanie gazu nie pomagało). Po przejechaniu kilkuset metrów było ok, ale przy hamowaniu po drodze i redukcji biegów lub wrzucaniu na luz raz obroty spadały do ok. 500 i potem wracały do 750-800, raz spadały do 1000-1100 i dopiero powoli obniżały się do standardowych 750-800.

Dodam jeszcze, że jeśli wyjeżdżając z parkingu trzymam go na ok. 2000 obrotów (1/wsteczny, puszczenie gazu tylko po to by zmienić bieg i od razu gaz nawet na luzie) to wyjadę z parkingu bez gaśnięcia. Mam też wrażenie, że jadąc na niskich obrotach zaczyna dusić się znacznie szybciej niż wcześniej (przy ok. 1,5k obrotów).

Proszę, pomóżcie mi zdiagnozować problem. Czy znacie kogoś w Warszawie, kto mógłby zerknąć na moją Renatkę?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje poprzednie autko (audi a4) miało podobny problem,czujnik położenia wału do wymiany...elektryk powiedział,że może on raz działać, a raz nie, "...sprawdził czujnik położenia wału" ,czy da się go dokładnie sprawdzić? wątpię... ,ale przepustnica też robi takie numery,ale skoro czyszczona, to pewnie trzeba wykluczyć.Nie wiem czy nasze autka mają przepływomierz,jeśli tak, to może warto tam zerknąć.

 

pzdr,

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7

Ludzie :!: Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;) -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że po około 9 sekundach, zaczyna działać zawór KZFR. Miałem podobnie, że gasł po ok. 9s. i okazał się do wymiany czujnik wałka rozrządu. Odłącz zawód KZFR i zobacz czy problem się powtarza, jak nie to później odłącz czujnik wałka. Może to być przyczyna, bynajmniej ja tak miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Hej ja mam odłączoną wtyczkę od zaworu KZFR bo jak był podłączony to gasł po chwili (10sek.) Ostatnio nawet podmieniłem inny zawór KZFR (na pewno był sprawny). Po podłączeniu wtyczki do podmienionego zaworu znowu zgasł. Wychodzi wiec na to że mój czujnik jest tez sprawny i trzeba szukać w innym miejscu. wiec szukam dalej. Acha jak odłączyłem elektrozawór KZFR a później czujnik wałka rozrządu to zacząć nierówno chodzić. Ale to normalne. Sprawdziłem również czujnik położenia wał - został wykręcony ale nic tam nie ma do czyszczenia. Pamiętam ze popsikałem go sprey - Contakt i tylko tyle. Również spiknąłem w to miejsce gdzie ten czujnik jest zamontowany. Po podłączeniu wszystkiego i odpaleniu auta auto zgasło i tak jest cały czas. Więc odłączyłem zawór KZFR i działa normalnie. Ale to nie powinno być związane z tym zaworem ponieważ jak opisałem sytuacje wcześniej podmianka nic nie dała.

 

Jakieś rady bo mi się kończą pomysły no i czujniki do sprawdzania HE

Edytowane przez clive120
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, ze piszesz w drugim miejscu, ale skąd masz pewność, że:

Wychodzi wiec na to że mój czujnik jest tez sprawny

Przecież podmieniałeś zawór, a nie czujnik. Jak piszesz po podmiance nic się nie wydarzyło i też uważam, że zawór jest sprawny. Ale skoro nie było zmiany w pracy silnika to właśnie czujnik pewnie jest uszkodzony. Tak jak pisałem podmień czujnik, kup nawet na allegro używany za grosze po nr: 8200033686 (może być od 1,5dci). Są nawet po 5zł + przesyłka. Jeszcze pytanie czy we wtyczce czujnika wałka rozrządu nie miałeś oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam po odłączeniu wtyczki czujnika wałka rozrządu była zaolejona ale została przeczyszczona i podlana :) spray- kontakt i podłączona. Później podłączyłem ten elektrozawór ale znowu auto zgasło, więc odłączyłem ten elektrozawór KZFR i chodzi dalej - nie gaśnie. ale na wyświetlaczu po odłączeniu pojawia się "SERVICE" oraz napis "Einspritzung überprüfen" Wiec chyba to nie elektrozaworu ani czujnika wałka rozrządu. Obawiam się tego że to może być koło faz rozrządu bo nie było wymieniane wraz z rozrządem około 1500km. ale nie zgrzytało podczas odpalania też w ogóle, więc możliwe ze jest sprawne, albo już padło i dlatego nie działa moje autko jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SERVIS wyskakuje bo odpinasz zawór i komputer go nie "widzi". Tak to może być koło, ale wątpię. Objawy gaśnięcia po paru sekundach najczęściej są spowodowane uszkodzonym zaworem, lub czujnikiem rozrządu (czasami wystarczy go wyczyścić z oleju - ale jak jest zaolejony to najczęściej w ogóle nie odpala). Dopóki nie zmienisz czujnika to się nie dowiesz. O wiele taniej zmienić czujnik niż rozbierać cały rozrząd. Ale zrobisz jak będziesz chciał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SERVICE - no ok , a napisz na wyświetlaczu "Einspritzung überprüfen"

Dzięki za info jutro sprawdzę ten czujnik walka rozrządu. chociaż już go wymontowywałem i czyściłem - wtyczkę tez bo była zaolejona. ale może jest rzeczywiście zepsuty. Postaram się go podmienić z innego auta. Odpisze jak to zrobię.

Tylko obawiam się że jeśli po wymianie czujnika wałka rozrządu będzie tak samo bo kończą się pomysły. Czy taki czujnik wałka rozrządu jest taki sam w dci 1,5 i 1,6 16v.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtyczkę tez bo była zaolejona.

Sam środek czujnika jak wyczyściłeś to nic. Musisz wyczyścić plastikową wtyczkę aby w środku plastiku nie było oleju. Ja zawsze moczyłem ją w benzynie mocząc w jakimś małym naczyniu. Same przeczyszczenie nie zawsze przynosiło efekt. Ewentualnie przedmuchaj ją sprężonym powietrzem. Pamiętaj, że jak zalałeś kontaktem to może dalej być wilgotna. Czepiam się, ale kilka razy miałem tak, że nie zapalał, bo wtyczka była w oleju, a zwykłe czyszczenie nic nie dawało, tylko umycie.

Czy taki czujnik wałka rozrządu jest taki sam w dci 1,5 i 1,6 16v.

Tak. Na 100%, jak pisałem wcześniej.

"Einspritzung überprüfen"

To też normalne, dla komputera to jest szeroko pojęty obwód sterowania m.in. wtryskami.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!