Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II 1,5dci cieknące paliwo


Rekomendowane odpowiedzi

Witam od pewnego czasu czuje zapach spalin w kabinie i w okolicach auta, sprawdziłem pod maska i ujrzałem wyciek paliwa , zebrało się go z lewej strony kolo 1 wtrysku.

Podjechałem do mechanika który stwierdził że miedziana uszczelka wtrysku przepuszcza , wymieniłem ją ,ale zapach paliwa pod maska nadal występuję , umyłem nawet silnik, żeby pozbyć się ropy z silnika, wymieniłem filtr kabinowy itd. Wczoraj przyglądając się silnikowi , zobaczyłem mokrą plamę ,pojechałem do mechanika i stwierdził ze oring przelewu puszcza na 3 wtrysku i dlatego to jest przyczyna mokrego silnika. Czy ktoś orientuje się gdzie mogę dostać taki oring, pytałem w serwisie ale oni w sprzedaży mają tylko całą magistrale przelewu która kosztuje 400 zł ... Czy ktoś miał taki problem jak ja i go rozwiązał i jest w stanie mi jakoś pomóc ? Proszę o odpowiedz i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę osób miało ten problem, na początek spróbuj wymienić wężyk przelewowy na 3 wtrysku, tylko na taki porządny. Jak to nie zadziała szukaj oringu którego raczej tam nie ma bo wtrysk uszczelniany jest na docisk?? Ale mogę się mylić. Sam dość długo się z tym bawiłem i pomogła wymiana przewodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryskiwacze siemensa mają oringi na przelewach, ktoś już na forum pisał o wymianie takowego. W delphi jest tylko rurka gumowa wciskana na króciec przelewu ale jej nieszczelność powoduje zapowietrzanie układu a nie wyciek paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukiwania oringów na przelewy na szczęście zakończyły się sukcesem, zakupiłem cztery sztuki, pozostaje tylko wymienić . Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ale jej nieszczelność powoduje zapowietrzanie układu a nie wyciek paliwa.

Pozwalam sobie nie zgodzić z powyższym stwierdzeniem pomimo że cenie uwagi od towarzysza. W mojej padlinie jakiś czas temu ze 3 tygodnie będzie wymieniłem powyższe wężyki bo paliwo lało się mi po wtrysku i śmierdziało okrutnie, po wymianie paliwem nie śmierdzi wtryskiwacze suche. A że dalej flanca pali jak chce to już inna sprawa.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwe, że tak jest jak piszesz, w końcu stwierdziłeś to na własnym przypadku. Z własnego doświadczenia wiem, że zdjęcie wężyka z przelewu na wtryskiwaczu powoduje zapowietrzenie układu. Wiadomo też, że na pompie wtryskowej przy króćcu powrotnym jest założony inżektor (jego rolą jest wytworzenie ciśnienia niższego niż panujące w króćcu przelewowym) i jego zadaniem jest odsysanie paliwa z przelewów wtryskiwaczy. Więc tam powinno panować swego rodzaju podciśnienie ale czy tak jest to tego nie sprawdzałem. Nie pamiętam już kto ale ktoś już wcześniej pisał, że tam jest podciśnienie i paliwo z tych wężyków nie cieknie. Śledząc forum przez kilka lat spotkałem się z problemami występowania pęcherzyków powietrza w przewodzie powrotnym spowodowanym nieszczelnością na wężykach powrotu paliwa. Prawdopodobnie tam jest zasysane powietrze.

Ale dzięki za czujność i sprostowanie mojej wcześniejszej wypowiedzi nie sprawdzonej empirycznie :applause:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aniewa , ten jak to tam nazwałeś inżektor czy inna zwężka venturiego faktycznie tam jest i ma za zadanie odsysać paliwo z powrotów. Wiem bo miałem niedawno okazję osobiście to to cudo wymieniać. Domyślam się że w mojej reni problem powstał z powodu łatwowierności, panie a ten wężyk odporny na temperaturę jest ..... panie się na każdą. no to kupiłem założyłem a on pod wpływem temperatury się rozciągnął i złapał taki luz że podczas pracy silnik zaciągał troszkę paliwa i troszkę powierza, co pompa nie uciągnęła spływało po wtryskiwaczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!