Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Turbina Świst - Zawór Turbiny


djdanhill

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Od tygodnia walczę ze swoją Megi 1.9DCI - zaczęła świszczeć jak dodajemy gazu (jak puścimy gaz i obroty opadają świst również opada) odwiedziłem już 4 mechaników i każdy z nich prawie mówi co innego, jedni że to nieszczelność inni że to turbina a jeden że to jakieś uszczelki turbiny. Naprawa od 500 do 1500zł.

<><><><><><><><><><><><><><>

W aucie mam zaślepiony EGR - rurka łącząca EGR z kolektorem jest obcięta i zaspawana z obu stron

<><><><><><><><><><><><><><>

Zauważyłem że przy górnym zaślepieniu widać spore ilości oleju, w kilku innych miejscach również (przy samym EGR) oraz za turbiną i na zaworze turbiny.

<><><><><><><><><><><><><><>

Sam zawór turbiny ma jedno miejsce puste (żaden kabel nie jest tam podłączony od podciśnienia)

<><><><><><><><><><><><><><>

Auto nie straciło mocy, nie ma kopcenia (chyba że powyżej 3700obrotów) jedyne co jest to ten straszny świst.

 

410fdc4ada7fe51.jpg

011b639cfaa04a.jpg

07e52f1fafa10dfe.jpg

8eed89b95affa49.jpg

a2f5a2ca31affa67.jpg

 

 

Dodam że cały silnik od spodu jest mokry w Oleju

 

Dodano: 29 lip 2016 - 08:14

Na ostatnim zdjęciu jest widoczny ten zawór który ma jedno miejsce wolne - czy tak powinno być nie daje mi to spokoju a w necie nic nie mogę odszukać

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.9 - Enter Aston76

 

Kolego zapoznaj się z regulaminem zamieszczania zdjęć i zastosuj się do niego. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Nie chcę Cię martwić, ale podejrzewam turbinę a nie tylko uszczelki turbiny. Zwróć uwagę na poziom oleju. Jak ubywa to nie czekaj. Ja czekałem i skończyło się na wymianie panewek i szlifie wału. Obym się mylił. Pozdrawiam

 

Dodano: 29 lip 2016 - 21:21

... a co do zaworu jeśli dobrze pamiętam to jedno wyjście jest puste. Pewnie 2 wężyki masz podłączone.

Edytowane przez slawekpetryk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie są podłączone 2 węże.

 

Co do turbo - rozumiem że regeneracja tylko teraz mam pytanie czy po regeneracji muszę coś dodatkowo robić tz:

1. czyszczenie intercolera

2. wymiana zaworu od odmy na środku silnika (plastikowa puszka)

3. wymiana oleju filtrów

 

Dodano: 01 sie 2016 - 15:38

Rozebrałem dziś przód Auta, wyciągnąłem intercoler okazało się że w środku jest pełno oleju a dodatkowo ktoś go źle założył bo trzymał się tylko na jednych zaczepach a druga strona była pod kątem do dołu luźno. Po złożeniu auto nie mogło odpalić po chwili odpaliło dziwnie pracując i trochę zapachniało olejem teraz jest już normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!