Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megi 1.4 nie odpala na benzynie


zajchow

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy były podobne tematy, ale jestem w trasie i nie mam za bardzo jak sprawdzić.

Mam problem z odpaleniem silnika na benzynie, paliwa jest pół zbiornika. Rozrusznik kręci ale nie odpala.

Uruchamiając na LPG w trybie awaryjnym auto odpala i jeździ bez problemu. Miał ktoś podobny problem? Co może być nie tak? Czy pompa paliwa wydaje jakiś dźwięk przy uruchomieniu zapłonu? Nigdy nie zwróciłem na to uwagi

Może to bezpiecznik/przekaźnik pompy paliwa? Jak to sprawdzić?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o tą skrzynkę zwaną UPC (moduł zabezpieczeń i połączeń) obok akumulatora? z tego co widzę nie ma tam bezpiecznika pompy paliwa, a jedynie brązowe złącze PPH2 w którym 5 pin to + od pompy paliwa chyba, że jest to jakoś lutowane od spodu wewnątrz modułu, ale wtedy jeśli nie dochodziłoby napięcie na pompę, trzeba by wymienić cały ten moduł

 

post-42882-0-59386600-1470344382_thumb.jpg

post-42882-0-97023400-1470344591_thumb.jpg

Edytowane przez zajchow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz sprawdzić czy działa pompa to zdejmij w silniku przewód paliwowy który dochodzi do listwy zasilającej. Nie wiem w 1,4 jak wygląda ale najczęściej to zakręcony w wężyk przewód z lewej strony silnika z przodu. Żeby zdjąć końcówkę przewodu paliwowego to z obu stron trzeba wcisnąć zatrzaski. Podstaw słoik i spróbuj odpalić, jak leci to pompa działa jak nie to szukaj dlaczego. Robiłem tak kiedyś w trasie i bez problemu da się to szybko sprawdzić. Jak nie działa to zdejmij siedzenie odkręć pokrywę pompy i zobacz czy podaje napięcie i sprawa będzie wstępnie jasna co poszło.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam już nie wiem co to może być, nieraz auto udaje się uruchomić i jedzie bez problemu na benzynie, a nieraz nie.

Sprawdzę najpierw zasilanie pompy, idą do niej 4 kable, dwa cienkie (brązowy i pomarańczowy - chyba od wskaźnika paliwa?), oraz dwa grube (pomarańczowy i czarny) czy na tych dwóch grubych powinno pojawiać się napięcie przy kręceniu rozrusznikiem?, jeśli tak to pompa nie ma zasilania (podłączając żarówkę na próbę - nie świeci)

 

Czy w czasie gdy auto jedzie na LPG pompa paliwa ma mieć zasilanie?

post-42882-0-32087300-1470652084_thumb.jpg

Edytowane przez zajchow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo dawkują wtryskiwacze a nie pompa, sterownik odłącza je podczas pracy na LPG.

Wyłączyć pompę można, sam o tym myślałem - P O C Z Y T A J.

Pozostaje kwestia bezpieczeństwa takiego rozwiązania.

Edytowane przez Graffy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodziło mi o wyłączenie pompy bo to zbędne, ale o to czy instalacja gazowa może to robić, ale dzięki za wytłumaczenie, że instalacja odcina wtryski a nie pompę.

Poszukam usterki w innym miejscu, albo to wina samej pompy, albo przekaźnika w module UPC, ewentualnie jakiś kabel zasilający pompę nie łączy.

Póki co ciężko będzie to zdiagnozować, bo ostatnio auto jeździ na benzynie jak powinno.

 

Dodano: 20 sie 2016 - 14:05

Post pod postem, ale udało mi się ustalić, że to prawdopodobnie pompa dogorywa, nieraz auto odpala a nieraz nie.

W momencie naciskania przycisku start pojawia się napięcie na dwóch grubszych kablach idących do pompy, jednak pompa nie wydaje nawet charakterystycznego dźwięku.

Edytowane przez zajchow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!