Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Wstrzyknięcie pianki to bardzo łatwa sprawa. Ja robiłem to niedawno. Można tą piankę wstrzyknąć z obu stron skraplacza. Po pierwsze wyjmujesz filtr PP i tam jest jedna strona skraplacza. Żeby wstrzyknąc z drugiej strony trzeba zdemontować plastikowy nadmuch na nogi pasażera. Wtedy ukazuje sie nam klapka za którą juz jest skraplacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Para wodna skrapla sie na wymienniku ciepła i kapie sobie w dół. Cała technika. Może wyjaśnisz co rozumiesz przez skraplacz, a co przez parownik. Ja psikałem piankę na to coś podobnego do nagrzewnicy, w którym rozpręża się czynnik i robi się zimne <ok>

 

NAjlepiej jednak jest wypełnić pianką komorę po filtrze PP, zatkać kawałkiem kartonu otwór po filtrze i włączyć nadmuch aby pianka przecisnęła się przez wymiennik. Wcześniej trzeba bardzo dokładnie wyczyścić komorę filtra. Ja wiciągnąłem z niej garść liści.

post-3-1223535381_thumb.jpg

post-1-1223535381_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z tym zdjęciem , które umieściłem wcześniej parownik to jest właśnie to o czym mówisz czyi to podobne cos do nagrzewnicy to coś co jest zimne i na co psikasz pianką ( a jakiej pianki uzyłeś??? ) a skraplacz to jest ten pojemnik i rurka która odprowadza wode z parownika hmmm chyba ( parownik =wymiennik ciepła chyba <ok>))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomogło w 99%. Delikatna nutka poprzedniego fetorku pozostała, albo jestem przewrażliwiony. Ogólnie poprawa jest kolosalna.

Zdecydowanie jednak teraz będę pakował pianę do komory filtra PP i nadmuchem przeciskał ją przez wymiennik. Ta metoda wydaje mi sie wydajniejsza, bo przeczyszczone będą żeberka wymiennika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

witam,

nie chcialam zakladac nowego tematu wiec podpinam sie pod ten chociaz moj problem nie jest taki sam jak tu opisane...

chodzi mianowice o to ze dzis zauwazylam a raczej poczulam, brzydki zapach przy zakmknietym filtrze... taki jakby zapach spaleznizny? palonego drzewa? naweie byl zrobiony na drugi stopien... nie wiem sama w kazdym razie troszke mnie to zaniepokoilo... jak otworzylam filtr to wszystko wrocilo do normy... tzn zapachu juz nie bylo... aha jeszcze wydawalo mi sie ze jak zrobilam nawiew na 4 to zapachu nie bylo ale moze mi sie wydawalo bo chwile "wachalam" ten zapach i moze nos mi sie przyzwyczail...;p czy ktos moze wie co to moze byc...

jesli tak bede wdzieczna za wszelkie podpowiedzi... bo nie wiem czy to cos zlego sie nie dzieje:(

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie na poczatku tak myslalam ze to na zewnatrz i zamknelam filtr ale po chwili jakos dotarlo do mnie ze mam zamkniety filtr a cos mi smierdzi... po jakis 2 godzinach (auto w tym czasie odstalo swoje na parkingu bo ja poszlam na jakies zakupki ) znowu zamknelam filtr i znowu poczulam ten zapach... wiec czy to mozlwie ze po takim czasie nadal bylo czuc ten zapach??

sprawdze dzisiaj jak sie sprawy maja ale jesli nadal bedzie ten zapach to chyba pojde do mechanika - o ile nikt tutaj mi nie pomoze...

 

no nic tymczasem pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
NAjlepiej jednak jest wypełnić pianką komorę po filtrze PP

1/ Dlaczego tak ciężko powietrze przechodzi przez tą komorę filtra? Piszesz o wymienniku, co masz na myśli - parownik?

2/ MR opisuje metodę przez otwór chłodzenia w schowku. Jakoś nie mogę tego pojąć skoro przez ten otwór powietrze wylatuje, więc jakie to będzie czyszczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Ostatnio w jakiejś mądrej gazecie pisali aby przed zakończeniem jazdy z 2 minuty wcześniej wyłączyć klime, pozwala to na wysuszenie całego układu. Nie będzie nic gniło i zapach może też kiedyś zniknie ;-)

 

sprawdziłem to w różnych autach z klimą - nowych, starszych, opel, renault, toyota - zawsze daje dobry efekt, choć muszę przyznać, ze oplu astrze III, praktycznie to zjawisko nie występowało, a miałem tam automat, który praktycznie był ZAWSZE włączony (150 tys km), bo się niepraktycznie w menu komputera wyłączało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam, u mnie w scenicu jest podobnie: na włączonej klimatyzacji nie śmierdzi, jak wyłączę klimę to śmierdzi (i to nieraz mocno - zależne chyba od pogody a szczególnie wilgotności). Myśląc logicznie wychodzi na to, że gdzieś jest odcinek wentylacji, który jest otwarty przy wyłączonej klimie a zamyka się przy włączeniu klimy. W tym odcinku musi zbierać się woda i inny syf i zaczyna dawać niemiły zapach (u mnie śmierdzi najmocniej w słoneczny dzień poprzedzony deszczami - a więc mniemam, że gdzieś zbiera się w wentylacji woda i pod wpływem wysokiej temperatury zaczyna parować i po włączeniu nawiewów to wszystko wlatuje do kabiny (po minucie już nie śmierdzi). Dziwne właśnie jest to, że na włączonej klimie nie ma tego smrodku (to właśnie wskazuje na to co stwierdziłem powyżej, że musi być jakiś kanał, który otwiera się tylko przy wyłączonej klimie i to z niego coś śmierdzi). Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 lat później...

Witam,

Mam podobny problem, jednak u mnie nie śmierdzi cały czas przy korzystaniu z nawiewu, tylko gdy dostanie więcej obrotów na postoju, czyli np. Stoje na wysokiej górce, nie używam ręcznego i czasem dam mu gazu na okolice 3000 obrotów, wtedy przez chwilę w samochodzie czuć jakby starą szmatę, przemoczoną, orientuje się ktoś co może być tego powodem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!