Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik 1.2 16V TCE Energy Limited czy 1.6 16V Limited


flowgrid

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Witam wszystkich, jestem nowym na forum i jest to mój pierwszy post. Obecnie użytkujemy z żoną Renault Clio III z 2007 r. Przymierzam się do zamiany Clio na coś większego. Rozważamy między innymi zakup używanego Renault Megane z silnikiem 1.2 16V TCE Energy Limited 115 KM albo 1.6 16V Limited 110 KM. Który silnik Waszym zdaniem będzie lepszy i dlaczego? Samochód będzie wykorzystywany głównie do codziennej jazdy do pracy i z powrotem. Pokonywana trasa ok. 20 km w obydwie strony. 3-4 razy w roku dłuższe trasy 250-400 km w jedną stronę. Samochód nie będzie "katowany", a użytkowany z rozsądkiem.

 

Dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie wszystko zostało już powiedziane na wcześniejszych postach.Proszę poczytać.Sprawdzony,trwały,do miasta ,pod LPG -to 1,6 .Zobacz http://www.autocentrum.pl/renault/megane/

 

Dodano: 12 sie 2016 - 13:58

Warto poczytać temat o dużym zużyciu oleju przez silnik 1.2 16V TCE . http://megane.com.pl/topic/64409-nadmierne-zuzycie-oleju/

Jest to problem obecnie nie rozwiązany w reno i należy przypuszczać,że winą jest ;

1/ Za cienki pierścień zgarniający/uszczelniający tłoków ( jak w silnikach volkswagena );

2/ Uszczelniacze zaworów Twarde jak Kamień ( wada materiałowa )

 

Na pewno lepszą i pewniejszą alternatywą jest 1,6 wolnossący lub 1,4 TCE ( bardzo ciężko jest go kupić w dobrym stanie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybrałbym 1.2, dużo większa przyjemność z jazdy "na codzień"

Co do zużycia oleju - niektóre biorą, niektóre nie. Przy przebiegach 10 tys. km rocznie myślę że nie powinieneś się tym martwić

Edytowane przez tomekrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.6 jest głośny i mulasty. Daj sobie z nim spokój.

1.2 jest 10x cichszy i znacznie lepiej się zbiera. Ja bez zastanowienia kupowałem 1.2 130KM, bo nie było mocniejszych benzyn z turbo.

Profil jazdy mam taki sam jak Ty (większość miasto, roczny przebieg ok 15tys). Brakuje mi tylko automatycznej skrzyni biegów......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!