Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Napięcie na kostce wycieraczek


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

mam problem z wycieraczką szyby przedniej - nie działa. Sprawdzałem bezpiecznik (stan i napięcie) jest ok. Manetka działa, jak włącze któryś bieg wycieraczek i wrzucę wsteczny to tylna wycieraczka śmiga. I teraz silnik, niestety nie miałem jak się dostać całkowicie do silnika żeby spiąć go na krótko, jednak udało mi się odpiąć złącze i posprawdzać miernikiem. Więc tak: Pin 1 masa jest, pin 2 nie wiedziałem do czego jest więc nie sprawdzałem. Pin 3 po załączeniu przekaźnika (nie wiem którego dokładnie ale klika w rejonie bezpieczników obok akumulatora) 12V, po wyłączeniu przekaźnika 0V. Pin 4 po załączeniu przekaźnika ~0.3V, po odłączeniu 0V. Na obydwu programach pracy ciągłej jest to samo! Oprócz tego wydaje mi się że przekaźnik klika zbyt rzadko i nieregularnie (co 5-15 sekund). Czy z napięciami jest wszystko ok? Czy praca przekaźnika też jest w porządku?

 

I jeszcze jedno pytanie: W jaki sposób podłączyć silnik na krótko? Chodzi mi o to który pin do czego? Domyślam się że P1 do masy P3 do +?

 

Dodano: 14 sie 2016 - 21:43

Sprawdziłem dziś to jeszcze raz. Na pinie 2 napięcie cały czas wskazuje 0.2V, a według schematu ten pin powinien zamykać przekaźnik tak aby silnik dostał mase. Oprócz tego zauważyłem też że przekaźnik w skrzynce bezpiecznikow przy silniku załącza się nawet gdy wyłącze wycieraczki a nawet zapłon! I silnik dostaje 12V, chyba nie tak powinno to działać. Dla ułatwienia analizy dodam zdjęcia schematu i kostki z innego tematu o wycieraczkach.

hosting_zdjec_1376507536__schemat_wycieraczka_przednia.jpg

hosting_zdjec_1376507290__kostka_silnika_wycieraczek_przednich.jpg

Edytowane przez sajmplus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pin 2 dostaje + na krańcówkę po wyłączeniu wycieraczek, aby ramiona zatrzymały się w pozycji wyjściowej (na dole szyby). Jeżeli chcesz sprawdzić silnik to musisz odpiąć wtyczkę z silnika i podać prąd bezpośredni na piny silnika : + na pin 5, a - na pin 1 . Jeżeli nie odepniesz wtyczki to będzie się robiło zwarcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli pin 2 przy 12V rozłącza stycznia (rozłącza masę silnika)? Jak powinny wyglądać napięcia w momencie kiedy wycieraczka idzie w górę a jak kiedy jest na dole?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba źle to rozumiesz . W silniczku wycieraczek nie ma przekaźnika , tylko jest krańcówka .Na kole zębatym poruszającym ramiona jest garbik który rozłącza styki w momencie jak ramiona wycieraczek są na dole szyby aby się zatrzymały . Jeżeli chodzi o przewód do pinu 2 , to napięcie na nim jest sterowane przez UPC i jest ono zmienne raz jest tam + a raz minus.Z przewodem pin 2 daj sobie spokój, bo spalisz sobie elektronikę. Silnik sprawdza się tak jak ci napisałem pin 1 i 5 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Trochę odkopię. Rozumiem, że po wypełnieniu Twoich instrukcji @Nel w silniczku powinno coś zacząć się dziać? 

A czy mógłby ktoś łopatologicznie wytłumaczyć, jak sprawdzić napięcie miernikiem w tej właśnie kostce która odłączyliśmy? Czy tak samo minus na pinie pierwszym a plus na pinie piątym? Zakładajac że nie działał tylko silniczek oczywiście. Jeśli tak to przy jakim biegu wycieraczek powinniśmy odczytywać wartości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!