Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co jest potrzebne do działania radia Update list


Rekomendowane odpowiedzi

Wyszło tak, tylko muszę jeszcze podłączyć pilota bo dzisiaj czas nie pozwolił :)

Fajnie że się udało :) jak widać nie ma z tym aż takich kombinacji jak kiedyś niektórzy straszyli ;) i niewielkim nakładem można bezproblemowo wymienić radio tuner list na update list

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca bo pilot nie chce ze mną współpracować. Na obecną chwilę to dziala mi w pilocie tylko podglaszanie i przelaczanie miedzy FM a CD. Reszta mimo ze jest mysle prawidłowo podłaczona to nie chcę mi działać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pilot musi działać kwestia kabelków - jak nie działa to próbuj wszystkie kombinacje - tak to zresztą zostało rozgryzione ;). Jak działa głośność i wybór źródła to co najmniej 3 kable masz podłączone poprawnie, może któryś z pozostałych nie łączy?

Edytowane przez zajchow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Działa mi wszystko tzn pilot, wyświetlacz i radio z AUX, ale miałem problem z temperaturą ponieważ pokazywał mi zaniżoną.

http://megane.com.pl/page/hosting-zdjec/zdjecie.html?z=hosting_zdjec_1483038540__15785063_1218885178220146_1010176633_o.jpg

Więc na chwilę obecną mam tą opcję od wyświetlacza odłączoną aby nie drażniło oka :P Jak przyjdą chęci i ładna pogoda to spróbuje się za to wziąć B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

podpinam się pod temat nie działa mi pilot wszystko dobrze podpięte według schematu wyżej, elektronik też nic nie poradził, temperatury brak....

prawdopodobnie będę wracał do starego radia bo jeżeli nikt nie umie pomóc no to na co będę liczył

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Temperatura może nie działa bo widzę, że schemat jest nieco inny niż wtyczka, której zdjęcie dodał Kolega marek789. W drodze do mnie jest właśnie radio i wyświetlacz, bo szykuję się do tej samej operacji i mam wątpliwości, gdyż u mnie wtyczka przy wyświetlaczu (ta czarna po wyjęciu z większej czerwonej) wygląda jak u Kolegi. Według schematu który znalazłem +czujnika temperatury jest na 4 pinie, nie na 1 jak w schemacie z pierwszych postów. Do tego nie ma tej zmostkowanej masy. Jest masa tylko na 5 pinie, 2 pinie nie ma, jak w schemacie. Może ten mostek trzeba dorobić i zrobić 2 masy do wtyczki dla wyświetlacza AFFA2?

Marek879 poradziłeś sobie z tą temperaturą? Możesz w ogóle podesłać zdjęcie podłączenia kabelków do wtyczki już po modyfikacji?

 

Dodano: 09 maj 2017 - 12:39

Przeanalizowałem schematy wtyczki w AFFA2++ u mnie oraz AFFA2, który to wyświetlacz już dostałem, i różnice są znaczne. Kompletnie nie zgadza się, teoretycznie, podłączenie pilota ze schematem pokazany na początku tego tematu. Na obu wtyczkach w innym miejscu mam także sygnał czujnika temperatury i na obu nie ma dodatkowej masy dla niego, która na schemacie powyżej jest zmostkowana. Podłączenie reszty, razem z żółtą wtyczką, zgadza się. Przygotowałem własny schemat, niedługo będę zabierał się za przeróbkę to dam znać jak poszło. W aucie mam teraz AFFA2++ z 2004 roku, a dostałem AFFA2 z 2005 roku, jeszcze z pomarańczowym podświetleniem, bo na taki polowałem. Do niego sprzedawca podesłał mi wtyczkę i tam podłączone kabelki również nie zgadzały się ze schematem z początku tematu ;) ale zgadzały się ze schematem z działu download.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm kolego nie pamiętam dokładnie jak to tam jest, ja to analizowałem 2tygodnie. Doszedłem do wniosku że ten schemat jest skopany bo tak jak mówiłeś o tej masie brak mostka, pilot zdalnego sterowania radiem niby jest a, impulsator nie działa prawidłowo. Myślę że jest jakaś minimalna różnica między nimi która doprowadza do tego że coś jest nie tak. Temperatura według schematu powinna być na 1 i 2 panie w wtyczce p1(czerwona32piny). U mnie zaczynało się od 4. Wywnioskowałem że teoeratura jest podpięta gdzies indziej i jest to pozycja jeśli mnie pamięć nie myli 4. Jeżeli nie przutukujesz masy to nie będzie działać taki urok termistora;-). Zastanawiałem się też że gdyby użyć mostka masy na pozycji 23 i 17 p2(czarna wtyczka 32p) to może wskazania były by poprawne. To jest tylko moje gdybanie. Z pilotem to jest inna bajka, wszyscy piszą że może zostać a, wcale tak nie jest. Mój pilot nie działał z upade list tak jak powinien, czyli dobrze. Niestety ja porzuciłem mój plan na wizualizacji pomysłu, poddałem sie.

 

Zbyt dużo niewiadomych, a na końcu awaria sprzętu. Chętnie podzielę się informacjami i doświadczeniem aby w końcu to dokończyć. Może w końcu się nam uda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm lutownica odmówiła posłuszeństwa oraz wypaliło kondensator na pcb od wyświetlacza, spalony bezpiecznik 20A od radia. Wszystko przez to że przewody od masy i os odcięcia układu 12v się stykłt przy manewrowaniu. Hmmm ale niestety niegroźne usterka. Niby mam 2gi w domu wyświetlacz ale zrezygnowałem z braku schematu sterowania pilotem.

Edytowane przez farmcio06081994
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, myślałem że nieprawidłowe podłączenie pinów skończyło się jakąś niemiłą niespodzianką. I tak planowałem robić modyfikację na odpiętym akumulatorze, właśnie na wypadek przypadkowego zwarcia pinów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, jutro albo w sobotę chcę się tym zajmować, nareszcie robi się ciepło więc może coś z tego będzie :)

 

Dodano: 12 maj 2017 - 17:09

Udało się prawidłowo połączyć radio z pilotem i wyświetlaczem. Wszystkie przyciski pilota działają prawidłowo :) Wychodzi na to, że jednak schemat z początku wątku jest błędny pod kątem podpięcia pilota. Zrobiłem własny schemat według rozpiski pinów z serwisówki dla wyświetlaczy AFFA2++ i AFFA2. Również podłączenie temperatury jest inne.

Skoro pilot działa to uważam, że również i temperatura powinna działać. Niestety okazało się, że źle spojrzałem wcześniej(była paskudna pogoda i na szybko patrzyłem) i w drzwiach pasażera nie mam pociągniętych przewodów od czujnika temperatury...będę musiał ciągnąć z UCH czego dzisiaj mi się nie chce już po prostu robić. Kupiłem też czujnik i myślałem, że wszystko razem zrobię, ale trudno. Kwestia temperatury zewnętrznej nie jest więc potwierdzona. Jakby komuś się chciało sprawdzić to niech napisze czy temperatura działa prawidłowo według mojego schematu.

W aucie miałem wyświetlacz AFFA2++ z 2004 roku, w którym podłączenie pinów wyglądało identycznie jak ze zdjęć, które wcześniej zamieścił Kolega @marek789, czyli trochę inaczej niż w schemacie na początku wątku. Modyfikacja zrobiona na wyświetlaczu AFFA2 z 2005 roku, jeszcze tego z pomarańczowym podświetleniem. Nie wiem czy na tym z białym podświetleniem jest to samo.

 

Schemat(podłączenie termometru już potwierdzone, prawidłowe):

post-68208-0-70695600-1494601634_thumb.jpg

 

Jedyne mostki jakie robiłem to na żółtej wtyczce przy radiu. Nie miałem mostka na masie i nie zrobiłem mostka na wtyczce do AFFA2, bo w schematach z serwisówki nie ma czegoś takiego.

Edytowane przez droopy
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!