Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III Wygłuszenie drzwi


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Posiadam Renault Megane III - 2009r (oryginalne radio) z racji, iż fabryczny system nie bardzo mnie zadowala, chciałem zacząć od wytłumienia przednich drzwi.

Dodam, że pierwszy raz mam z tym styczność, o materiał nie pytam bo dużo o tym, mianowicie jak wiem, wygłuszyć trzeba wnętrze drzwi tj. blachę tą stronę, która jest na zewnątrz (tą na która pada deszcz dajmy, przykładowo) oczywiście od wewnętrznej strony, tą za głośnikiem.

Następnie blachę, która ukazuje nam się bezpośrednio po ściągnięciu boczku/plastiku drzwi, można też boczek/plastik drzwi z tego co wiem, jeśli się mylę lub coś jeszcze proszę o wskazówkę.

Generalnie problem byłby w obklejeniu ścianki w środku, tej o której pisałem wcześniej tj. tą za głośnikiem, ponieważ jak wiadomo ciężko się tam dostać tymi lukami, które są w drzwiach.

Powiedzcie mi na zdrowy rozum jak to wykonać, czy to wystarczy za głośnikiem tylko podkleić tej maty czy też trzeba wyłożyć w środku całą blachę???

Jakieś sugestie, byłbym bardzo wdzięczny bo mam dość słuchania tego bicia o spód wiaderka...'

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wygłuszałem całe drzwi. Albo robisz całą powierzchnię, albo sobie daruj. Przez otwory serwisowe spokojnie dałem radę okleić całe wilekie drzwi w Coupe. W HB/kombi powinno być jeszcze łatwiej. Najlepiej robić to w ciepły dzień, lepiej maty przylegają i są bardziej elastyczne. Proponuję sobie kupić plastikowy wałek do dociskania, i założyć rękawiczki. Aluminium z tych mat na krawędziach jest jak żyletka. Ogólnie spokojna robota, o ile się nie ma wielkich dłoni.

Po zrobieniu wnętrza, warto zakleić otwory serwisowe, oraz szczelnie okleić obudowę głośnika (tak przynajmniej wyczytałem). W razie pytań chętnie podpowiem co i jak.

 

PS. za samym głośnikiem niektórzy polecają podwójną warstwę maty.

Edytowane przez Michal_C
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że będę musiał odpinać ten moduł, który ukazuje się po ściągnięciu boczku? a blachę, która się ukazuje po ściągnięciu boczka do której montujemy głośnik od środka też trzeba obkleić? czy wystarczy ta, która jest na przeciw głośnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko odpinałem, jest to dość proste, i nie jest tego tak dużo. Bodajże tylko moduł szyb/lusterek oraz lampka na dole. Wewnętrzna klamka drzwi jest demontowalna, więc po zdjęciu boczku sobie najzwyklej wisiała.

Nie wiem, o jaką blachę chodzi. U mnie głośnik jest nitowany do konstrukcji drzwi a mimo to go okleiłem. Wpisz w google "wyciszenie drzwi" albo "dynamat", zobaczysz jak to powinno wyglądać. Generalnie zasada jest prosta - im dokładniej okleisz, tym lepiej. Powinno się dążyć do całkowitego wyizolowania wnętrza drzwi, by była szczelna komora dla głośnika. Pamiętaj tylko, by we wnętrzu drzwi nie zakleić odpływów na dole. I przed klejeniem bardzo dokładnie oczyść powierzchnie, najlepiej benzyną ekstrakcyjną.

Edytowane przez Michal_C
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem dzięki za wszystko, chodzi mi o wnętrze drzwi, a dokładnie czy wystarczy obkleić blachę w środku ta na którą pada deszcz od drugiej strony czy też ta druga część też trzeba tą do której głośnik jest przymocowany tylko od środka.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta zewnętrzna blacha, na którą pada deszcz - powinna być oklejona cała. Natomiast wewnętrzna struktura drzwi - tu są dwie szkoły. Jedni całkowicie oklejają, inni zakrywają tylko otwory. Jeśli chodzi o otwory, to w obu przypadkach warto zainstalować wzmocnienia z płaskowników, by nam się nie zrobiły bębenki;) Mam nadzieję, że to ma sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde nadal nie rozumiem, chodzi o środek drzwi tam gdzie znajdują się szyny szyby, wnętrze drzwi, to tak: obklejam blachę zewnętrznej klamki, oczywiście w środku drzwi tu gdzie są szyny szyby, no i w środku mam drugą stronę blachy i ja też obklejam czy nie? czy też wystarczy jak obkleje ta płytę blachy od strony wewnętrznej klamki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw oklejasz tak jak na tym zdjęciu:

thumb_hosting_zdjec_1473937143__08022009040.jpg

 

Następnie zaklejasz otwory serwisowe (bądz całe drzwi), i oklejasz głośnik, jak tutaj:

thumb_hosting_zdjec_1473937654__porsche_997_door_pannel_sound_proofed.jpg

 

A ten obrazek pokazuje wzmocnienia, o których mówiłem. Zapobiegają (minimalizują) one wpadaniu maty w wibracje:

thumb_hosting_zdjec_1473937800__wzmocnienia.jpg

Edytowane przez Michal_C
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, temat montażu już znam jest ok. Natomiast, co byś zaproponował do oklejenia środka drzwi, co na zewnątrz (raczej będę oklejał całe drzwi) oraz do oklejenia boczka plastikowego, niby temat jasny,ale wolę przekazji zapytać. Dodam, że chcę obkleić tylko dwoje przednich drzwi, jaki byłby mniej więcej koszt tego materiału? mój fundusz to około 200 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maty STP są dobre, podobnie GMS. Ja kupiłem GMS akurat, ale nie ma to większego znaczenia, obie firmy są na podobnym poziomie, nie można źle wybrać.

Pod boczek dokupiłem filcu. Ale to było ponad rok temu. Teraz widzę, że pojawiły się nowe zestawy mata+pianka:

https://www.bitmat.pl/Maty-wygluszajace/Zestaw-mat-wygluszajacych/Zestaw-mat-i-pianek-do-wyciszenia-drzwi-w-samochodzie

 

Akurat w Twoim budżecie. Ja dodatkowo zrobiłem całą podłogę bagażnika, plus pod siedzeniami tylnymi, tam generalnie nie ma nic. Ale to zawsze można dodać później;)

 

PS. Nie mam żadnego związku z tą firmą, po prostu spodobało mi się ich podejście do klienta, bardzo pomocni są w kwestiach technicznych i doboru materiałów.

Edytowane przez Michal_C
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobra aukcja myślę, że to kupię, zestaw daje mi wszystko, wygłuszenie kompletne drzwi, plus boczku plastikowego, wszystko w jednym pytanie tylko czy starczy materiału na parę przednich drzwi, ponieważ są większe niż tylne, samochód to megane 3 HB 5drzwi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego proponuję zmierzyć drzwi w prostokącie, zobaczyć ile m2 potrzeba. Prosta matematyka. W tym zestawie są 2m2, drzwi mają około 0.5m2. Więc nawet sporo Ci zostanie. Powtarzam, zadzwoń do nich, upewnij się, będziesz miał spokój:)

 

U mnie wrażenia są bardzo dobre. Samochód jest bardziej wytłumiony, drzwi nie telepią się jak w Wartburgu, całość jest sztywniejsza. Spokojnie mogę jechać 130 i mogę z żoną normalnie rozmawiać. Różnica jest spora zwłaszcza w trakcie jazdy w deszczu.

Dźwięk głośników się poprawił zauważalnie, ale bez przełomu. Chyba najlepiej wydane pieniądze jeśli chodzi o udogodnienia. Właściwy efekt będzie dopiero jak wyciszę przegrodę, tylne boki (drzwi nie mam), podłogę, nadkola przód i tył. Dach też niby się powinno, ale to na końcu pewnie. Polecam każdemu kto lubi czasem pokaleczyć ręce. Piwo daje +50 do frajdy.

 

Uchwytów kilka puściło, tego się nie uniknie za pierwszym podejściem. Można dokupić za 1zł bodajże. Ja zamontowałem te pourywane, bo nie miałem zapasowych, i różnicy nie widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak dużo razy rozbierałem tapicerkę drzwi w mojej megi i trzeba naprawdę być nie ostrożnym żeby je uszkodzić, w zapasie kupiłem na allegro nowe 10 sztuk klipsów więc to nie problem.

 

Dodano: 15 wrz 2016 - 14:52

Dlatego proponuję zmierzyć drzwi w prostokącie, zobaczyć ile m2 potrzeba. Prosta matematyka. W tym zestawie są 2m2, drzwi mają około 0.5m2. Więc nawet sporo Ci zostanie. Powtarzam, zadzwoń do nich, upewnij się, będziesz miał spokój:)

 

U mnie wrażenia są bardzo dobre. Samochód jest bardziej wytłumiony, drzwi nie telepią się jak w Wartburgu, całość jest sztywniejsza. Spokojnie mogę jechać 130 i mogę z żoną normalnie rozmawiać. Różnica jest spora zwłaszcza w trakcie jazdy w deszczu.

Dźwięk głośników się poprawił zauważalnie, ale bez przełomu. Chyba najlepiej wydane pieniądze jeśli chodzi o udogodnienia. Właściwy efekt będzie dopiero jak wyciszę przegrodę, tylne boki (drzwi nie mam), podłogę, nadkola przód i tył. Dach też niby się powinno, ale to na końcu pewnie. Polecam każdemu kto lubi czasem pokaleczyć ręce. Piwo daje +50 do frajdy.

 

Uchwytów kilka puściło, tego się nie uniknie za pierwszym podejściem. Można dokupić za 1zł bodajże. Ja zamontowałem te pourywane, bo nie miałem zapasowych, i różnicy nie widzę.

A uwzględniłeś, że trzeba będzie podwójna wartość na jedyne drzwi tej maty, tj. w środek drzwi oraz na zewnątrz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!