Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Głośna praca silnika 1.9


Marcinescu

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, ostatnie dwa tygodnie silnik pracuje głośniej niż zawsze szczególnie na zimnym silniku ale i w trasie. Auto na wolnych obrotach nie gaśnie, zapala bez problemu. Z tego co przeczytałem forum to wygląda na uszkodzony wtrysk. Miał ktoś może podobny przypadek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem świeżo po regeneracji dwóch z czterech wtrysków. Auto chodziło głośniej, bardziej twardo, podczas dodawania gazu było charakterystyczne metaliczne cykanie. Auto nie miało mocy, dużo paliło, przy dynamicznym przyspieszaniu przy około 3500obr/min zaczynał puszczać mocne, czarne chmurki. Po wymianie końcówek korekcje jak nowe, auto pracuje ciszej, pali o 2l mniej, nie dymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie ma spadku mocy i nie dymi to dolać sprawdzonego paliwa do pełna, oraz olej 2T na pełny zbiornik. Sprawdzić ciśnienie paliwa na listwie oraz sprawdzić wtryski

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Moje auto nie pali więcej, tyle samo co wcześniej, po dodaniu mocniej gazu przy wyprzedzaniu trochę dymi ale też nie wiem czy więcej niż wcześniej. Spadek mocy jest wyczuwalny. Zauważyłem że najmniej słychać stukanie przy wolnych obrotach , na biegu jałowym, silnik pracuje "prawie" normalnie. Na wiosnę po wymianie świec żarowych ostał mi się (standardowy w tym przypadku) komunikat o uszkodzonych wtryskach ale go nie kasowałem i z tym jeździłem, ale w ostatnią sobotę udało mi się wykasować ten błąd i na nowo już się nie pojawił. Wydaje mi się że gdyby to były wtryski to by coś zalogowało od nowa. Zaczynam podejrzewać dwumasę. Może miał ktoś podobne objawy i ma pomysł jak to sprytnie zdiagnozować.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem po wymianie dwumasy. 2 lata temu włożyłem zamiennik LUK.

Objawy - stuknięcie przy zatrzymaniu silnika, wibracje w całym zakresie obrotów i huczenie pow 3-4 tyś obrotów.

Na początku wymieniłem poduszki silnika ale to nie pomogło. W takim przypadku zostaje albo dwumasa albo mogą też być łożyska korbowodu czy wtryski.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komplet sprzęgła z dwumasą na allegro kupisz za 1200, z kołem sztywnym za 1000. Chyba nie warto oszczędzać i wstawiać sztywnego koła. Ludzie piszą, że auto inaczej jeździ.. poza tym pozostałe podzespoły chyba też cierpią po takiej zmianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

karolaa gdzie są te dwumasy za 1200? Wszystkie jakie znalazłem to minimum 1800zł.

Zrobiłem już 3 1,9 dci ze sztywnym kołem i problemów brak, tylko w jednym przypadku deska bardziej drży, ale to wina olenowej poduszki silnika prawdopodobnie.

Jakbym znalazł dwumasę za 1200 nową to bym się długo nie zastanawiał.

Marcinescu napisałeś o spadku mocy - dwumasa takich objawów nie daje. Sprawdź czy masz czysty EGR, może on się nie domyka, dlatego masz mniej mocy, kopcenie i głośniejszą pracę silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem już 3 auta 1,9 dci ze sztywnym kołem i problemów brak - napisał meganecoupe02

Jakie to konstrukcje tych sztywnych kół, czy to Valeo ??? Czy są inne konstrukcje ??

W Skodzie Octavi zamiennik Valeo jest słabszy( Nm )aniżeli adoptowany z innego auta( np.G60 )

 

Zalety wymiany na jedno-masowe np; w Skoda Octavia . http://www.toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=752&postdays=0&postorder=asc&start=0

czy http://forum.octaviaclub.pl/printview.php?t=52348&start=0&sid=14b6d6cacc69fa543344c3af760cfe72

- Silnik szybciej się na obroty wkręca a co za tym idzie (jest trochę szybszy )

- Moc jest bardziej bezpośrednio przekazywana na opony

- Wciskając sprzęgło pedał chodzi dużo lżej niż pedał gazu

- Zginęły tragiczne dźwięki dwu-masy

- Wytrzymuje pod 170~180 KM i moment do 400 Nm, gdzie oryginał siada już przy lekko powyżej 320 Nm ( Valeo )

 

Minusy

- Rzekomo skrzynia biegów trochę szybciej się eksploatuje ,

- rzekome szarpnięcia przy zmianie biegów ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym wiedział wcześniej, to być może bym wstawił dwumasę - aż ciężko mi uwierzyć, że to prawda. Okazja jest niezła.

Sztywne koło to koło zamachowe z trafica 1,9 100KM, do tego docisk i tarcza sprzęgła. Wysprzęglik zostaje ten sam co do dwumasy.

Tak czy inaczej nie uważam, żeby problem z pierwszego postu powodowało koło dwumasowe. Ono będzie hałasować, stukać, dudnić, ale nie spowoduje spadku mocy i kopcenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

karolaa - widzialem promocje od tego sprzedawcy ale niestety są to dwumasy do laguny 130KM nie pasują do mojego scenica 120KM.

Dzwoniłem do gościa bo się trochę podjarałem, nie zauważyłem dokładnego opisu na aukcji.

I mam małą aktualizację, dziś po odpaleniu auta pojawił mi się z powrotem komunikat błędu jak wcześniej P0670, dodatkowo skłaniam się ku temu że to jednak nie dwumasa co sugeruje też meganecoupe02. Nie odczuwam żadnych wibracji jedynie nierówna praca silnika i to bardzo cykliczna na moje oko jak by nie działał jeden cylinder, lub jak by przy obrocie "koła" coś stukało, im wyższe obroty tym szybciej. Jest to dźwięk niemetaliczny aczkolwiek dosyć głośny.

Obawiam się że to wtrysk.

 

Dodano: 15 paź 2016 - 20:39

Dziś rano jechałem do mechanika i auto stanęło na środku autostrady, zblokowało mi koło zamachowe - lub sprzęgło. Dzięki wszystkim za pomocne posty. Po naprawie napiszę jak to się wszystko sskończyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I mnie chyba dopadł problem koła dmumasowego.

Wczoraj wciśnięte sprzęgło zaczęło drgać. Całę auto jakby lekko drga. Głośno się zrobiło. Strach jechać szybciej niż 90km/h. I przyśpiesza jakby gorzej.

Ale to nie koniec zagadki: od wczoraj kierownica jest przesunięta w lewo o kilka stopni. I tego kompletnie już nie rozumiem. Może ma ktoś pomysł co oprócz dwumasy mu dolega.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!