Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ciężko odpala po długim postoju


Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

Jestem tutaj nowa, więc Serdecznie witam wszystkich :-)

 

Potrzebuje Waszej pomocy !

Otóż posiadam renault megane II 1.6 16v 2004 r , który ma problem z odpaleniem po nocy lub kilku godzinach. Początkowo nie odpalał raz na kilkanaście razy START STOP, natomiast po jakimś tygodniu, cudem jest odpalenie tego auta. Rozrusznik słychać, ale wkręca się do odpalenia, lecz strasznie się męczy, czasami jak zaskoczy to słychać przez chwile z silnika specyficzne "grechotanie". Problem z dnia na dzień coraz poważniejszy. Wykluczony akumulator, cewki sprawdzone, czujnik zmiennych faz rozrządu podłączony na krótko pod akumulator reaguje, KZFR wymienił poprzedni właściciel auta wraz z rozrządem około 15 tyś km temu, na chwilę obecną auto ma przejechane 154 tyś. Świece też ok, więc już nie mam pojęcia gdzie dalej szukać przyczyny...?!

Myślę, o wyczyszczeniu czujnika wału korbowego, lecz muszę go zlokalizować, jeśli ktoś posiada fotki to bardzo poproszę :-)

Mam do Was pytanie, czy czujnik zmiennych faz rozrządu, ten (obok korka od wlewu), czy może być uszkodzony, pomimo tego że podpinając pod aku na krótko reaguje ???

Bardzo proszę o sugestie odnośnie mojego problemu, z góry dziękuje

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 29.09.2016 o 17:24, Basik napisał(a):

czujnik zmiennych faz rozrządu, ten (obok korka od wlewu),

To nie jest czujnik tylko elektrozawór KZFR. Czujnik znajduje się po drugiej stronie obok 4 cewki, pod spodem plastikowego kolektora ssącego. Piszesz, że po odpaleniu słychać "grzechotanie" - jak nic na 99% znowu poszło koło zmiennych faz. Po pierwsze podłącz samochód pod tzw. CLIPA - czyli komputer który sprawdzi błędy - może coś wyjaśnią. Piszesz że rozrusznik słabo kręci. Jeżeli jest dobry akumulator i rozrusznik oraz połączenia to nie może kręcić słabo! Powinien bardzo dobrze kręcić - najwyżej silnik nie będzie odpalał (nie zakładam jakiegoś poważnego uszkodzenia mechanicznego blokującego silnik). Nie wiem jak był sprawdzany akumulator (ja bym dla sprawdzenia pożyczył drugi), ale zostały jeszcze przewody - może być problem z masą - najczęściej przy rozruszniku. Jeżeli nie masa to sprawdź rozrusznik. Co do czujników wału i wałka to: LINK Co do elektrozaworu KZFR jak go odłączysz to samochód bez problemu powinien odpalić.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Kolego za sugestie i linki....powalczę z nim trochę i napiszę jakie będą efekty,

Co do akumulatora, to po nocnym ładowaniu prostownikiem na drugi dzień było to samo z odpaleniem, choć akumulator nie dawał oznak by był słaby, przed ładowaniem.

Elektrozawór KZFR będzie założony za kilka dni. Batalii cdn...

 

Dodano: 03 paź 2016 - 21:17

No więc dziś Renia dostała nowy elektrozawór faz rozrządu, nadal ma ciężko odpalić z tym iż, nie było słychać tego ,,terkotania" przy odpaleniu, rundka około 10 km i na ciepłym bezbłednie odpalał ponownie, za każdym razem z pierwszego strzału. Po około 2 godzinach postoju po przejażdzce, znów ciężkie odpalenie, ale bez terkotania. Co może jeszcze go boleć ?

Macie jakieś sugestie, na co mogę zwrócić uwagę przy takich objawach ? a i odkąd pojawiły się problemy z odpalaniem z kabiny kierowcy słychać delikatnie ciągły odgłos podobny do np ,,chodzącego wentylatora", bardzo cicho, ale słyszalnie, co to może być?

Lekko dolany olej do silnika pod górną kreske, bo wcześniej był w połowie miarki.

Macie jakieś sugestie ? Czy to czujnik faz rozrządu? jak go sprawdzić ? Czy czujnik położenia wału może mieć takie objawy, że na zimnym ma ciężko odpalić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i głupie, ale... dolej świeżej benzyny, najlepiej z innej stacji. Wyjeździj większość baku, co masz teraz.

Ja u siebie mam gaz i widzę, że jak za dużo jeżdżę na benzynie i nie spalam jej, a kilometry oraz odpalania samochodu się nabijają, to później coraz ciężej pali. Robię 100 km na benzynie, tankuję 10 litrów benzyny i znów odpala prawidłowo. :) Jak benzyna za długo leży w baku, to MII w 1.6 ma jakieś dziwne problemy z odpalaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ! Dzięki Damn i mireczek01 !

Testowałam ten patent, dolałam benzynki 95, trasa, potem benzyna, trasa i nic...Z dnia na dzień odpalał znacznie gorzej. Po 2 tygodniowej batalii autko jest u mechanika (wymiony prze ze mnie elektrozawór zmiennych faz rozrządu, oraz czujnik temperatury) niestety bez większego efektu, lecz co prawda po wymianie elektrozaworu zmiennych faz rozrządu, specyficzne terkotanie ustało przy próbie odpalenia, ale tylko na tydzień, natomiast z odpaleniem na zimnym silniku nadal taki sam problem). Napiszę co było przyczyną, jeśli mechanik ogarnie usterkę...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkąd kupiłam autko, założyłam instalacje gazową firmy stag, i nigdy nie dopuszczam do rezerwy w baku, ani w butli z gazem ( nie chcę mieć problemów z reduktorem), natomiast gdy kupowałam auto było przy rezerwie, tyle że jakiś czas po kupnie samochodu, autko odpalało bez względu na to czy odpalałam po nocy, czy po kilku godzinach. Chyba, że to były jakieś dziwne początki zacierającej się pompy paliwa u poprzedniego właściciela, bo dziwne że u mnie ten problem z dnia na dzień się pogłębiał...

 

Dodano: 16 paź 2016 - 16:41

Dzięki koledzy za pomoc ! Pompa paliwa była przyczyną problemów z odpaleniem na zimnym.

 

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!