Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szyby elektryczne przód


Lysol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Padł mi moduł podnośnika szyby prawy przód do Megane II combi 2006.

Zakupiłem na Allegro wg opisu taki sam i co?

Szyba zamyka się normalnie (da się przyuczyć) ale w momencie zamykania auta z karty podwójnym kliknięciem wszystkie trzy szyby zamykają się automatycznie , a ta cholera otwiera się. Zamiany kabli etc., etc. nic nie dają. Zaznaczam, że kupiłem 2 razy moduł prawy przód i efekty są te same. Dodatkowo: przełożyłem ten moduł na lewy przód i o dziwo działa prawidłowo. ZONK. Co dalej? Doradżcie. Czy da się ingerować w układ elektroniczny modułu?

Aha. Uważam, że prawy przód to przód od strony pasażera.

Edytowane przez Lysol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym kółku które wchodzi na trzpień silniczka nawiń odwrotnie linki i będzie domykać, zamien kable w przełączniku żeby w górę i dół było prawidłowo, robilem tak u siebie.

Edytowane przez kaag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kaag.

Dzięki za chęci służenia radą ale czy jest konieczna tak "brutalna" wg mnie ingerencja w mechanizm? Przecież pierwotnie przed uszkodzeniem modułu wszystko działało OK. Czy jest możliwe inne rozeznanie wersji modułu? Np. wg opisu na module? Może istnieją inne rozwiązania? Czekam na Wasze pomysły i sorry za moje utyskiwania. Wszystkie odpowiedzi traktuję z powagą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np. wg opisu na module?

tak każdy moduł ma dokładne oznaczenie. Niestety druk tego oznaczenia jest tak delikatny, że można go bez problemu zmazać palcami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka brutalna? Nie widziałeś tego chyba i wydaje Ci się nie wiadomo co. Niczego nie urywasz, nie łamiesz, nie nacinasz itd., jest to całkowicie odwracalne bez żadnych śladów. W pierwszych drzwiach przez brak cierpliwości spadła mi linka z kółek na prowadnicach i bujałem się z tym chyba ze 30min, ale w drugich drzwiach mając doświadczenia po pierwszych operacja trwała ze 3 min. Zmieniałem nawijanie, bo obrotów silnika nie zmienisz, przekładki wirnika i inne kombinacje z lewej na prawą też bez efektu. Opiszę dokładniej żeby była jasność.

W mojej megi nie było impulsowego podnoszenia żadnej przedniej szyby (tył na korbach). Kładąc instalację pod lusterka boczne, bo miałem zwykłe manualne a zachciało mi się elektrycznych, podgrzewanych i składanych z pilota, postanowiłem przy okazji modyfikacji wiązek drzwi zrobić szyby impulsowe w obu. Wszystko oczywiście wg fabrycznych schematów. U mnie problemem było to, że każdy moduł "domykał" w dół. Testowałem na szrocie z 15 sztuk opisanych, chyba w każdej konfiguracji i każdy zachowywał się tak samo w moich lewych i prawych drzwiach. Kolega naprawiał drzwi w Lagunie II, prawy tył, pożyczyłem jego moduł do testów i również działał identycznie na lewej i prawej. To identycznie działanie to mam na myśli kierunek domykania. Finalnie mam moduły ze scenica II, podobno anglik i mogę je zamieniać prawo/lewo i nie ma różnicy a domykanie działa do samej góry, a nie jak inni piszą że szyby w innych autach (np. SII czy LII) są inne np.krótsze i nie będzie domykać do końca. Wg mnie w module nie zmienisz kierunku domykania, będzie domykał w daną stronę i koniec. Obstawiam, po moich testach, że wszystkie moduły są identyczne, a nie że lewe na lewą stronę, a prawe na prawą. To nie moduły, a silniki są inne, a konkretnie ich kierunek obrotu na danej stronie (choć nie tylko ale o tym później).

Zamienić silników nie mogłem stronami bo mocowania mają inny kształt, dlatego próbowałem przekładać "ich wnętrze" ale też bez efektu, więc ostatnia opcja to odwrócenie nawinięcia linki i to zadziałało, obie szyby domykały się do góry. Na tym był zakończył, ale był jeszcze jeden problem. Żaden z testowanych modułów nie pozwalał się zaprogramować, czyli zapamiętać skrajnych pozycji. Niemożliwe było że wszystkie moduły, które testowałem były felerne, a szczególnie ten z Laguny który w kolegi aucie działał. Po długich poszukiwaniach, okazało się, że silniki różnią się czymś jeszcze. Z wyglądu inne są szczotko-trzymacze, choć elektrycznie wg mojej skromnej osoby nie będącej specjalistą w tej dziedzinie powinno to działać tak samo. Przełożyć się ich nie dało bo kształt plastików jest inny i nie można złożyć silniczka. Być może inne są wirniki, sposób nawinięcia czy co, ale też nie można podmienić bo długość jest inna. Po wymianie całych silniczków szyby dały się zaprogramować tylko znów domykały w dół, pewnie się dziwicie, a to dlatego że zmieniłem wcześniej to nawinięcie, dzięki czemu na starych silnikach domykanie działo do góry. Musiałem znów odwrócić nawinięcie na takie jak było od nowości.

Podsumowując moje wnioski są takie: fabrycznie nawinięcie linek jest prawidłowe, moduły są identyczne, inne są silniki w budowie i odwrotnie są montowane. Silniki mają oznaczenia D(z fr. prawy) i G(lewy). W aucie które fabrycznie posiada moduły silnik oznaczony G jest w jednak w prawych drzwiach a D w lewych, natomiast w autach bez modułów silniki są montowane zgodnie z opisem czyli G na lewej a D na prawej stronie. Sądzę, że te oznaczenia nie mówią o stronie montażu a o kierunku obrotu, bo w przypadku Megane II dany silnik można zamontować tylko z jednej strony ze względu na kształt obudowy. W Scenicu II czy Lagunie II inaczej jest rozwiązane podnoszenie (nie ma linek w takiej postaci), więc nie mam pewności ale jednak w SII i LII z podnoszeniem impulsowym silnik G był po prawej stronie. Testowane części pochodziły z phI i phII.

 

W twoim przypadku bez kosztów zmienisz nawinięcie i będzie działać jak oczekujesz, możesz też wydać kasę na następny moduł, bo obecnego nie przerobisz.

Edytowane przez kaag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kaag.

Serdeczne wielkie dzięki za twoją odpowiedź (chociaż podejrzewam że, byłeś lekko [CENZURA] odpisując na mój nachalny post). Zamieszczony opis inspiruje mnie do działania wg twoich sugestii. Odpowiem jak coś zdziałam. Pozdrowienia Niekumaty Lysol.

 

lapka2.gif

Regulamin Na forum wysławiamy się cenzuralnie. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!