Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Odpala i gaśnie


fuegos

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę ten problem poruszyć w temacie; http://megane.com.pl/topic/66599-wypalanie-fap-a-uwagi-uzytkownikow/ oraz porządnie przestudiować temat. Porządny Clip informuje nawet przy jakim stanie licznika doszło do ostatniego skutecznego wypalenia filtra oraz o stanie jakościowym oleju silnikowego, o stopniu rozrzedzenia oleju silnikowego, o stopniu parowania oleju silnikowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Porzucilem pomysl montazu uzywanego filtra i kupilem nowy. Po montazu, postapilem zgodnie z procedura producenta i dokonalem wymuszonej regeneracji. Wszystko przebieglo bez zadnego problemu i uwazam ze auto dysponuje optymalna moca. Chetnie przyspiesza, nie kopci, spaliny maja neutralny, niegryzacy zapach. Korekcje wtrysku wahaja sie w granicach +- 0.5. Silnik pracuje miekko i cicho.

Przyczyna zatkanego DPF byla uszkodzona membrana zaworu odpowietrzania skrzyni korobowej, przez ktora dostawal sie olej do ukladu dolotowego, ktory to domyslam sie, byl rowniez nieodpowiedniej klasy, plus jazdy na krotkich dystansach i w efekcie auto podziekowalo. Naprawe uwazam za udana. Dziekuje za pomoc i pozdrawiam.

Edytowane przez fuegos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego fuegos, proszę zamieść tą informację o przyczynie uszkodzenia Fap-a w temacje ;

Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników. Szereg użytkowników będzie Ci wdzięczna za informację. Proponował bym Tobie, abyś b.wnikliwie przeglądnął;

turbinę,

wymienił odmę olejową na oryginalną,

sprawdził stan panewek,

sprawdził ciśnienie oleju na gorącym silniku i zapoznał się z procedurą prawidłowej eksploatacji turbiny i Fap-a .

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina sprawdzona (luz wzdluzny - brak, luz poprzeczny - minimalny), odma wymieniona na nowa oryginalna, panewki i cisnienie oleju nie sprawdzane ale silnik pracuje bardzo ladnie i cicho. Jak sie posypie to pojdzie na zlom (auta sa tu bardzo tanie). Ostatnio jezdzac po miescie (calkiem dynamicznie) osiagnalem spalanie 7.5l/100km. :D

Sposob uzytkowania silnikow z turbo jest mi dobrze znany, mialem 2 Laguny 2.0T :mrgreen:

Jak pojdzie z DPF to zobaczymy, bedzie to pierwsze auto mlodszego brata...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, zacznij od uzupełnienia stopki.

Auto, kupiłeś używane, a więc na 100 % nie znasz stanu silnika. Pomiar ciśnienia na gorącym silniku, to kwota ok.100 zł, a będziesz spał spokojny i głowa też będzie spokojna.

Poczytaj wypowiedzi Loram, który profilaktycznie wymienił panewki w 1.9 dCi 130KM przy przebiegu 89478 km..

Przegląd wykonuj;

- z dobrym olejem i filtrem co 10.000 -12.000 km,

- dolewaj olej 2T do paliwa,

- studź turbinę,

- zdejmij ( nie zakładaj ) ciężkie buty i wszystko będzie OK. Wymiana panewek

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzeju, zaczynamy zbaczac troche z tematu.

Stopki nie uzywam, takze jej nie uzupelnie. Moglbys najpierw zaswiecic przykladem i stworzyc swoja :)

Auta naprawiam od kilkunastu lat i wychowalem sie w warsztacie ojca. Po glebszych ogledzinach potrafie ocenic stan silnika bez podpinania czujnika cisnienia oleju. Kultura pracy i czystosc spalin wydobywajacych sie z kolektora wydechowego po odlaczeniu reszty ukladu mowi sama za siebie (zero dymu).

Nie traktuje tez aut jako tematu, ktory moglby spedzac mi sen z powiek. Napisalem na forum z mysla uzyskania szybkiej odpowiedzi a zaczynamy wdawac sie w jalowe dyskusje = strata czasu.

Do panewek nie zajrze bo nie widze sensu rozbierania sprawnego silnika, ktory nie ma wyciekow, nie ma nagaru w srodku (sprawdzalem kamera) i pracuje zdrowo = strata czasu.

Olej zmieniam co 5k mil, czy to benzyna czy diesel. Filtry oryginalne lub MANN. Mam auta benzynowe calkiem wysilone + jeden diesel (ten z tematu).

Paliwo zawsze Shell Vpower Nitro+ wiec olej 2T jest zbedny. Nie dyskutujmy prosze na temat jakosci paliw w PL i UK. Kto byl w UK ten zna roznice.

Turbina jest traktowana jak nalezy.

Buty mamy lekkie - tutaj nie ma zimy i nikt nie pracuje na budowie, lecz przycisnac z rozsadkiem lubimy ;)

Kocham renowki za ich prostote budowy i latwosc naprawy oraz solidne zabezpieczenie antykorozyjne. Jednakze nie wybacze tandetnego wykonania elementow tapicerki (zalezy od egzemplarza), trwalosci podzespolow zawieszenia (sinik i kola) oraz kompletnie poronionego projektu odplywow wody z podszybia i szyberdachu.

Jest mnostwo ciekawszych aut, ktore wymagaja mniej uwagi i daja wiecej frajdy z jazdy, wiec sorry ale konczymy temat samochodu za £120.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!