Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Odpala i gaśnie


fuegos

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę ten problem poruszyć w temacie; http://megane.com.pl/topic/66599-wypalanie-fap-a-uwagi-uzytkownikow/ oraz porządnie przestudiować temat. Porządny Clip informuje nawet przy jakim stanie licznika doszło do ostatniego skutecznego wypalenia filtra oraz o stanie jakościowym oleju silnikowego, o stopniu rozrzedzenia oleju silnikowego, o stopniu parowania oleju silnikowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Porzucilem pomysl montazu uzywanego filtra i kupilem nowy. Po montazu, postapilem zgodnie z procedura producenta i dokonalem wymuszonej regeneracji. Wszystko przebieglo bez zadnego problemu i uwazam ze auto dysponuje optymalna moca. Chetnie przyspiesza, nie kopci, spaliny maja neutralny, niegryzacy zapach. Korekcje wtrysku wahaja sie w granicach +- 0.5. Silnik pracuje miekko i cicho.

Przyczyna zatkanego DPF byla uszkodzona membrana zaworu odpowietrzania skrzyni korobowej, przez ktora dostawal sie olej do ukladu dolotowego, ktory to domyslam sie, byl rowniez nieodpowiedniej klasy, plus jazdy na krotkich dystansach i w efekcie auto podziekowalo. Naprawe uwazam za udana. Dziekuje za pomoc i pozdrawiam.

Edytowane przez fuegos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego fuegos, proszę zamieść tą informację o przyczynie uszkodzenia Fap-a w temacje ;

Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników. Szereg użytkowników będzie Ci wdzięczna za informację. Proponował bym Tobie, abyś b.wnikliwie przeglądnął;

turbinę,

wymienił odmę olejową na oryginalną,

sprawdził stan panewek,

sprawdził ciśnienie oleju na gorącym silniku i zapoznał się z procedurą prawidłowej eksploatacji turbiny i Fap-a .

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina sprawdzona (luz wzdluzny - brak, luz poprzeczny - minimalny), odma wymieniona na nowa oryginalna, panewki i cisnienie oleju nie sprawdzane ale silnik pracuje bardzo ladnie i cicho. Jak sie posypie to pojdzie na zlom (auta sa tu bardzo tanie). Ostatnio jezdzac po miescie (calkiem dynamicznie) osiagnalem spalanie 7.5l/100km. :D

Sposob uzytkowania silnikow z turbo jest mi dobrze znany, mialem 2 Laguny 2.0T :mrgreen:

Jak pojdzie z DPF to zobaczymy, bedzie to pierwsze auto mlodszego brata...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, zacznij od uzupełnienia stopki.

Auto, kupiłeś używane, a więc na 100 % nie znasz stanu silnika. Pomiar ciśnienia na gorącym silniku, to kwota ok.100 zł, a będziesz spał spokojny i głowa też będzie spokojna.

Poczytaj wypowiedzi Loram, który profilaktycznie wymienił panewki w 1.9 dCi 130KM przy przebiegu 89478 km..

Przegląd wykonuj;

- z dobrym olejem i filtrem co 10.000 -12.000 km,

- dolewaj olej 2T do paliwa,

- studź turbinę,

- zdejmij ( nie zakładaj ) ciężkie buty i wszystko będzie OK. Wymiana panewek

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzeju, zaczynamy zbaczac troche z tematu.

Stopki nie uzywam, takze jej nie uzupelnie. Moglbys najpierw zaswiecic przykladem i stworzyc swoja :)

Auta naprawiam od kilkunastu lat i wychowalem sie w warsztacie ojca. Po glebszych ogledzinach potrafie ocenic stan silnika bez podpinania czujnika cisnienia oleju. Kultura pracy i czystosc spalin wydobywajacych sie z kolektora wydechowego po odlaczeniu reszty ukladu mowi sama za siebie (zero dymu).

Nie traktuje tez aut jako tematu, ktory moglby spedzac mi sen z powiek. Napisalem na forum z mysla uzyskania szybkiej odpowiedzi a zaczynamy wdawac sie w jalowe dyskusje = strata czasu.

Do panewek nie zajrze bo nie widze sensu rozbierania sprawnego silnika, ktory nie ma wyciekow, nie ma nagaru w srodku (sprawdzalem kamera) i pracuje zdrowo = strata czasu.

Olej zmieniam co 5k mil, czy to benzyna czy diesel. Filtry oryginalne lub MANN. Mam auta benzynowe calkiem wysilone + jeden diesel (ten z tematu).

Paliwo zawsze Shell Vpower Nitro+ wiec olej 2T jest zbedny. Nie dyskutujmy prosze na temat jakosci paliw w PL i UK. Kto byl w UK ten zna roznice.

Turbina jest traktowana jak nalezy.

Buty mamy lekkie - tutaj nie ma zimy i nikt nie pracuje na budowie, lecz przycisnac z rozsadkiem lubimy ;)

Kocham renowki za ich prostote budowy i latwosc naprawy oraz solidne zabezpieczenie antykorozyjne. Jednakze nie wybacze tandetnego wykonania elementow tapicerki (zalezy od egzemplarza), trwalosci podzespolow zawieszenia (sinik i kola) oraz kompletnie poronionego projektu odplywow wody z podszybia i szyberdachu.

Jest mnostwo ciekawszych aut, ktore wymagaja mniej uwagi i daja wiecej frajdy z jazdy, wiec sorry ale konczymy temat samochodu za £120.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!