Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników


Andrzej-2010

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Witam serdecznie, w sobote jadąc autostradą przy prędkości ok 150km/h zaświecił się na czerwono komunikat, że silnik może ulec zniszczeniu i kluczyk ze stopem. Auto nie straciło mocy jak również nie zgasło, zwolniłam do 110 i jechałam tak ok 15km i wtedy dopiero moglam się zatrzymać, po krótkim postoju pojechałam do domu i w trakcie jazdy ten komunikat znikł. Auto jechało bez zadnych problemów, dzisiaj była u mechanika podpiąć auto i wyszło, że filtr FAP się zapycha i będzie konieczna jego wymiana. Tutaj w Niemczech ok 1500 Euro.

Macie jakieś rady?

Z góry dziękuję za Wasze opinie.

Pozdrawiam

 

Dodano: 29 sie 2016 - 18:12

Auto ma przebieg 120tyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzupełnij,uaktualnij swoją stopkę.

Problem i pytanie warto by przenieść do http://megane.com.pl/topic/66599-wypalanie-fap-a-uwagi-uzytkownikow/, aby zachować ciągłość tematu o FAP-ie i ułatwić innym użytkownikom zdobycie wiedzy w tym zakresie

Przeniesiony - na przyszłość proszę używać kontrolki Raportuj, widocznej pod każdym postem z lewej strony.

P_r_z_e_m_o

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FAP,nie uszkadza się sam z siebie, musi być jakaś przyczyna ( usterka, zaniedbanie) którą trzeba było usunąć wcześniej ( patrz str.1 )

Uszkodzenia powstają z winy użytkownika,który jeździ autem z usterkami silnika lub niewłaściwym olejem ( no przecież auto jedzie do przodu, a że na desce kolorowo to jest jeszcze b.przyjemnie ).Poczytaj cały temat od początku ,ile jest pozytywnych opinii o FAP-ie.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prędzej jakaś usterka,od ok 4 miesięcy słychać przy zmianie biegów dziwny dźwięk zaraz po puszczeniu gazu, byłam z tym u mechanika on mówi, że żadnych błędów nie ma i jest dobrze. Nawet byłam u dwóch i to samo, podpinali i wszystko ok. Jadąc na czwórce słychać dźwięk podobny do "klepiących zaworów" no i te dźwięki przy zmianie biegów, może coś z wtryskami? Bo one są jedną z przyczyn zapychania się tego filtra.

 

Dodano: 30 sie 2016 - 17:21

Olej wymieniam na Liqui Moly ze specyfikacją Renault co 12tyś km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konieczna wizyta u mechanika obeznanego z reno 1,5 dci. Jak można jeździć z usterką przez 4 m-ce.Trzeba podpiąć pod Clipa i się dowiesz ; o stanie poziomu sadzy w filtrze, przy jakim stanie licznika doszło do ostatniego skutecznego wypalenia filtra oraz o stanie jakościowym oleju silnikowego,stanu wtryskiwaczy i instalacji paliwowej ,turbiny ,EGR -u .Jaki kolor końcówki rury wydechowej?? gdzie w większości jeździsz?? (miasto,trasa ),auto masz od nowości?? ,jakie paliwo stosujesz ?? , jaki stan oleju i płynu chłodzącego - czy są w normie?? Kumaty mechanik - będzie wszystko wiedział

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto mam od ponad dwóch lat i zrobiłam trochę ponad 60tyś. Tankuje tylko lepsza mieszanke na aralu w Niemczech gdzie mieszkam, rozrząd wymieniłam 2 miesiące temu w Polsce i przy okazji go sprawdzali i nie miał żadnych błędów. Jeżdżę głównie w mieście, a raz w tygodniu trasa ok 150km. Stan płynu i oleju ok. Dzisiaj po pracy sprawdzałam wydech i czysty jest no może kurzu trochę.

 

Dodano: 30 sie 2016 - 19:57

Już w kwietniu jak byłam w Polsce a konkretniej w Kędzierzynie Koźlu to właśnie "specjaliści" sprawdzali auto, dwa miesiące później znowu, ale u innego i też wszystko ok. Tutaj w Niemczech koszty są ogromne niestety i dlatego co urlop robię auto w Polsce. Jak już wspomniałeś o tym clipie to w Kędzierzynie nikt takiego nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Polsce firmy wycinają profesjonalnie za około tysiąc złotych. Wywalą i problem z głowy.
w PL do czasu - już bardziej krótszego niż dłuższego.

w DE nie ma takiej opcji.

 

Dodano: 31 sie 2016 - 06:51

Dodano: 30 sie 2016 - 17:21

Olej wymieniam na Liqui Moly ze specyfikacją Renault co 12tyś km.

do silnika FAP olej powinien mieć. specyfikację RN0720.

faktycznie takie oleje lepiej współpracują z silnikiem i FAP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W autach z FAP jest ten problem,że jak się coś dzieje z silnikiem (leją wtryski nieszczelny dolot, uszkodzona odma olejowa,zużyte pierścienie tłokowe,uszczelniacze zaworów itp) to nie widać kopcenia bo cały syf wyłapuje filtr FAP , przez co szybciej się zapycha. Widoczny objaw ; częste wypalanie FAP i chwilowy wzrost zużycia paliwa . http://megane.com.pl/topic/66246-20-dci-160-spalanie-obroty/

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Moja ostatnia naprawa 1.9dci 130 FAP, dowiodla jak ogromna role w tych silnikach spelnia zawor podcisnieniowy zamontowany na przewodzie odmy. Zawor ten ma za zadanie zatrzymac opary olejowe w silniku, kiedy podcisnienie w kolektorze ssacym osiaga okreslony poziom. W przypadku jego uszkodzenia, opary olejowe przedostaja sie do ukladu dolotowego (turbina, intercooler) i pod cisnieniem wtlaczane sa do komory spalania. Spalony olej silnikowy wytwarza sadze ktora nastepnie zapycha DPF. W moim przypadku DPF mial 5mm warstwe czarnego zbitego pylu na wejsciu co w efekcie skutecznie blokowalo odprowadzanie spalin - silnik nie pracowal.

Chcialbym zwrocic wasza uwage na ten istotny element silnikow dci. Jezeli jest uszkodzony, mozecie miec pewnosc ze predzej czy pozniej dpf bedzie do wymiany. Koszt czesci w serwisie W UK to ok 400zl. Jak za kawalek gumowej rurki i plastikowy zaworek to cena jest kosmiczna ale wczesna diagnoza jej uszkodzenia, oszczedzi Wam duzo wiekszych kosztow wymiany, drozszych elementow ktore ulegna uszkodzeniu taj jak w moim przypadku. Pamietajcie rowniez o stosowaniu oleju spelniajacego norme RN0720 (5w30 ACEA C4). Jest to olej o niskiej zawartosci siarki, wiec w efekcie jego spalania, ilosc wytworzonej sadzy, szkodliwej dla dpf, bedzie najmniejsza. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

chelchow. napisał; Sporadyczny niebieski dym 1.9 DCI

U mnie filtr (FAP) padł, stopił się w środku i zatkał, co skutkowało jego wypaleniami. Zawór odmy da się rozebrać i sprawdzić czy membrana ok. Zrób test przelewowy wtryskiwaczy jeśli jest podejrzenie.

 

michal.wr.napisał;

Stopieniem FAP było najprawdopodobniej zalanie niewłaściwego oleju silnikowy, złej jakości paliwo, krótkie częste trasy miejskie i nie reagowanie na problem z wypaleniem się nawet " na trasie "- czerwona kontrolka "stop" i podświetlony napis na czerwono " ryzyko awarii silnika "

 

Co może się stać z FAP-em jak niesprawny jest zawór odmy, czy wtryskiwacze dowiecie się ;Sporadyczny niebieski dym 1.9 DCI

 

Dodano: 22 lut 2017 - 11:49

Nie wystarczy wyciąć Fap-a, aby rozwiązać problem z niesprawnym silnikiem .

Oto przykład;Dymi na niebiesko po uruchomieniu silnika i nierówno pracuje

Witam mam problem z moim fluencem 1.5 Dci 90 km 2011r. Otóż bardzo często zapychał mi się filtr cząstek stałych więc postanowiłem go usunąć fizycznie i programowo, by sprawdzić przyczynę i okazało się, że przy rozruchu na zimnym silniku mocno dymi na błękitno niebieski kolor przez jakieś 8 sekund i nierówno pracuje.

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie w jaki sposób dostać się do tego zaworu odmy? Ja patrzyłem u siebie i wydaje mi się że jest on razem z pokrywa. Napiszcie jak dotrzeć do membrany

Edytowane przez mariuszekf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Andrzej-2010 zmienił(a) tytuł na Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!