Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 3 zestaw hid


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Postanowiłem zamontować sobie zestaw Hid.

Wybrałem barwę 4300 z przetwornicą z canbus. Po zamontowaniu efekt bdb, światło trochę bielsze od żarówek night breaker Osram, ale lepiej rozłożone na drodze oraz bardzo wyraźnie odcięte. Same plusy.

Problem jednak w tym, że po dłuższej chwili wyłącza się lewy reflektor, gaśnie żarnik.

Podmieniłem na inny, nowy, również gaśnie tylko lewy. Zmieniłem przetwornice na inne, gaśnie lewy, zmieniłem przetwornice na wersję bez canbus. Lampa nie gaśnie ale widać jak delikatne mryga.

W czym problem z tą lewa lampą? Samochód ma rok, 20 tyś przebiegu, na tradycyjnych żarówkach żadnych problemów.

Może ktoś z Was walczył z problemem i pomoże, jeżeli z doświadczenia wiecie, że hid nie działa, bo renault ma jakiś system kontroli który wyłącza lampę to po prostu nie będę ich montować,

Dodam, że po stwierdzeniu wyłączenia się żarnika, podmiana na tradycyjną żarówkę h7 również nic nie daje. Światło nie świeci do czasu wyłączenia i ponownego załączenia zapłonu. Nie ma + na kostce.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radę, liczyłem na rzeczową odpowiedź. Nie do końca masz rację, co do światła - Jest nieznacznie jaśniejsze od porządnej żarówki którą miałem wcześniej. Dzięki seryjnej soczewce strumień światła jest identyczny jak na żarowce Osram która była wcześniej - sprawdzone na przyrządzie na stacji.

Problem w tym że lewe światło gaśnie i wygląda to na łapanie jakiegoś błędu przez system auta.

Jeśli ktoś robił podobne modyfikacje to proszę o radę.

Nic nie poradzę na to że nawet za 5000 nie mogłem w tamtym roku w Reno domówić xenony do nowego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie zrozum mnie źle, jeśli te hidy oślepiałaby tylko Ciebie - jak dla mnie możesz sobie je nawet założyć w lampce podsufitowej... niestety oślepiają wszystkich tylko nie ciebie... dlaczego inni mają cierpieć za to, że nie mogłeś domówić sobie xenonów ???

Ja,ja,ja...

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

Taaak, ja też kiedyś próbowałem podjąć temat i zainteresować innych zestawem H7 LED na jedynych sensownych dostępnych diodach ZES PHILIPS'a, ew. CREE. Liczyłem na rzeczowe podejście do tematu, ale tutaj to szkoda czasu. Istnieje tylko pojęcie - nie żarnik H7, to musi oślepiać. Komentujący koledzy nie mają pojęcia o budowie układu soczewkowego, rozkładzie światła, sile świecenia, co to jest CANDELA i jaka jest różnica między LUMENem, a LUX'em. To nie ma znaczenia, ważne że pojawia się magiczne słowo HID, albo LED. Oooo, to nie ma prawa działać i słusznie, bo ze 100 dostępnych zestawów działa 1, góra 2. Sam się o tym przekonałem i musiałem swój zmodyfikować i to nie dlatego, że dawał zabijające światło, tylko właśnie nie dawał. HID'ami się nie interesowałem z racji zbyt dużej mocy świetlnej i konieczności posiadania układu stabilizacji. I tu koledzy mają rację, taki zestaw może oślepiać jak strumień będzie wysoko ustawiony, ale przecież nie musi z racji wiekszej mocy. Wystarczy obniżenie z poziomu 1,5% na niecałe 2%.

Zmniejszy to zasięg z 50m do 40m, ale ze wzgledu na dużo, dużo większą moc świecenia efekt będzie zupełnie inny. Pytanie, czy na takie rozwiązanie zgodzi się szanowny kolega ;-)

 

Co do gasnącgo palnika, niestety nie mam pomysłu :-\

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie sprawa pojęcia o budowie układu soczewkowego, rozkładzie światła, sile świecenia, co to jest CANDELA i jaka jest różnica między LUMENem, a LUX'em.

Reflektor samochodowy, został zaprojektowany, i co najważniejsze, otrzymał homologację tylko i wyłącznie, pod konkretne źródło światła. Jeżeli źródłem tym jest żarówka H7, to tylko ona ma prawo w tym układzie pracować i koniec!

Wystarczy popatrzeć na nasze drogi, ile "wynalazków domorosłych edisonów" porusza się. Aż strach pomyśleć gdyby prawo dopuszczało...

A tłumaczenie, że nie mógł zamówić xenonów przy kupnie auto, to co ma teraz zrobić? Ręce opadają...

Zrób to fachowo. Wymień reflektory oraz osprzęt towarzyszący, zrób badania. Tylko pamiętaj, to też będzie przeróbka na granicy prawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby była taka możliwość to bym to zrobił. Niestety nie ma.

 

Poza tym zabierasz głos w dyskusji nic do niej nie wnosząc.

Nie pytam czy mogę to zrobić (bo to moja sprawa i moje ewentualne ryzyko, czy to awarii czy kłopotów z przeglądem), tylko pytam w czym może być problem techniczny w wyłączaniu się napięcia na lewej lampie.

 

Uważam także że poprawnie ustawiony zestaw Hid na fabrycznej soczewce o barwie 4300 jest bardzo trudny do rozróżnienia od porządnej, drogiej żarówki. Sprawdziłem to na własnym aucie.Jak sam napisałeś jak ktoś dużo jeździ po kraju o napatrzy się na szereg przeróbek. Ja jeżdżę bardzo dużo ok 100000 rocznie i fakt, zdążą się kwiatki ale w 100% w momencie jak ktoś zamontuje xenon w h4. Denerwują także światła w Insignia i nowym Mondeo. Biją po oczach aż miło, i raczej są oryginalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Denerwują także światła w Insignia i nowym Mondeo. Biją po oczach aż miło, i raczej są oryginalne.

 

Dokładnie, te systemy stabilizacji i adaptacji do skrętu można sobie wsadzić w kieszeń. Nie są w stanie dopasować się do wszystkich sytuacji na drodze. Chociażby długiego pagórka i co? I jedziesz z naprzeciwka takiego zawodnika i wali ci po oczach ORYGINALNYMI fabrycznymi xenonami ale luz,mają przecież homologację. Przykład drugi - doświetlanie pobocza (asymetria w świeceniu, standard europejski), nie mieliście tak że wyprzedza was powoli na autostradzie oryginal fabryczny xenon i wali wam w lewe lusterko ile wlezie i co? No homologowany przecież, to może :applause: :) Nie oznacza to, że każdy może sobie robić co mu się podoba bo ma innych gdzieś. Z Homologacją też nie ma co dyskutować, jest i bardzo dobrze.

 

Ale temat, jak autor zauważył jest nie o tym. Może niech zabiorą głos elektornicy, technicy, bo sam jestem mocno ciekaw czemu gaśnie ;)

 

Zdrowie. <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalne xenony da się dołożyć do megany II, podejrzewam że do trójki również można. Zawsze chciałem mieć takie światła w samochodzie i opanowałem ten temat.

http://megane.com.pl/topic/69487-doposarzenie-w-fabryczne-swiatla-xenon/page__p__470334__fromsearch__1#entry470334

Zmierz multimetrem jaki prąd pobiera ten zestaw ... może pobór prądu skacze, albo jest za duży. Wtedy moduł koło akumulatora wyłączy napięcie na to światło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierz multimetrem jaki prąd pobiera ten zestaw ... może pobór prądu skacze, albo jest za duży. Wtedy moduł kolo akumulatora wyłączy napięcie na to światło.

 

Hmmm, chyba autor pisał, że to nie jest wina przetwornicy, bo zamieniał je miejscami i wymieniał na nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 25 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!