Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam wielki probelm. Ubywa mi plynu chlodniczego w dosc nietypwy sposob bo raz przez tydzien potrafi z kreski max zejsc do kreski min a raz wogole nie ruszy. ostatnio zauwazylem ze po odpaleniu troche dymi na bialo po 20s przestaje ale jak sie przygazuje to spowrotem dymi po okolo minucie juz wogole nie kopci. i teraz mam pytani czy to moze woda sie gdzies w wydechu odklada czy uszczelka pod glownica do wymiany i dlatego kopci na zimnym a jak sie troszke rozgrzeje to odparowuje odrazu?

 

ps. sprawdzalem wszystko nigdzie pod maska nie ma wyciekow, bialych zaciekow i samochod nie zostawia plam w garazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest u Ciebie ale u mnie w 2.0 też troszeczkę ubywa. Na szczęści wiem skąd. Mam plastikową obudowę termostatu. Z jej drugiej strony jest taki plastikowy króciec wodny. Jest albo pęknięty albo coś i tam z niego delikatnie mi kapie. Skontroluj to. Pozdrawiam ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według mnie to moze byc uszczelka. ale nie na pewno. sprawdz to. Ja znam taki sposob: odkrec korek wlewu plynu chłodniczego, popros kogos zeby porzadnie przygazowal przez chwile tak prawie na max. jesli bedzie uszczelka to ze zbiorniczka wyrownawczego beda uchodzic babelki powietrza. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli bedzie uszczelka to ze zbiorniczka wyrownawczego beda uchodzic babelki powietrza. ;-)

nie do końca się z tym zgodze. objaw bąbelków może być spowodowany zapowietrzeniem układu.

uszczelke można sprawdzić na kilka sposobów

1. odkręć wlew oleju i zobacz jak wygląda korek od spodu (jak jest tak szlam koloru szarawego to uszczelka, w zime jest trudno sprawdzić tym sposobem ponieważ olej czasem zmienia się w taką konsystencje, al skoro jest ciepło to zadziała)

2. odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego. jeśli pływają tam jakieś "dziwne rzeczy" to uszczelka przepuściła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

"odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego. jeśli pływają tam jakieś "dziwne rzeczy" to uszczelka przepuściła"

Jestem laikiem w tych sprawach.... Zbiorniczek wyrównawczy to ten do ktorego sie wlewa plyn do chodnic? <ok> tak?

I drugie pytanko: Jaka uszczelka pzepusciła? uszczelka czego.....

Moze cos podpowiem ewentualnemu "naprawiaczowi" mojej Reni :mrgreen:

pozdrawiam

gabi

 

Jak się Koleżance podoba ten post bez niepotrzebnych podwójnych Enterów, (powycinałem) które nie upiększają, a robią go rozlazłym :mrgreen: - gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gabiblu, Tak, zbiornik wyrównawczy to ten z płynem chłodniczym pod maską. A uszczelka- chodzi o uszczelkę pod głowicą. W przypadku jej uszkodzenia może do płynu przedostawać się olej z układu smarowania silnika. Gdyby tak było to w płynie w zbiorniczku możesz zauważyć jakieś inne wspomniane frakcje.

<ok> KORKA NIE ODKRĘCAJ NA ROZGRZANYM SILNIKU, MOŻE WYSTĄPIĆ NAGŁY WYPŁYW GORĄCEGO PŁYNU I SIĘ POPARZYSZ :mrgreen: (w układzie jest podwyższone ciśnienie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam:

Na pracującym również nie odkręca się korka,

 

Wracając do tematu

Trzeba szukać nieszczelności, wiem, że to trudne, ale wygląda na to, że nieszczelność powstaje na ciepłym/gorącym silniku. Na zimnym, nie widać wycieku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

W mojej Megance zaczelo ostatnio ubywac plynu chlodniczego. W zbiorniku wyrownawczym jest czysciutko (nie ma sladu oleju, czysciutki plyn). Olej jest rowniez czysciutki (sprawdzam na bagnecie - barwa jest taka sama jak zawsze, oleju nie ubylo od ostatniej zmiany we wrzesniu). Bialego dymu nie jestem tak pewien - musze poprosic brata, zeby odpalil swoj "zdrowy" samochod przy moim i porownamy. Kilka razy zauwazylem bialy dym, ale pozniej juz bylo w porzadku - moze to wina temperatury. Jak narazie obstawiam uszczelke pod glowica lub uklad gdzies jest nieszczelny. Aha zaczela wariowac mi wskazowka od temperatury - przechyla sie w lewo bo kilku kilometrach jazdy (po przeciwnej stronie skali)... Pomocy, bo nie chce rozwalic silnika do konca i boje sie, ze auto nie przejdzie przegladu (a ten konczy mi sie 5 lutego)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Siemka :mrgreen:

Problem z kierunkowskazami zalatwiny pora na chlodziwo ;)

Ok do rzeczy - wycieka mi gdzies plyn, dodam ze oszczelka pod glowica byla wymieniana wiec pod tym wzgledem jest ok. mialem pekniety trojniczek ale tez go mech wymienil/naprawil etc. ilosc ubytego chlodziwa w gruncie rzeczy jest nie duze bo w przedziale przejechanych kilometrow to okolo 1/2 zbiorniczka wyrownawczego na ok 800-1000km wiec w sumie niewiele - uklad odpowietrzalem (wg wskazan kolegi z tego forum)

pytanie jak i gdzie szukac wycieku... aaaa dodam jeszcze ze przy wylaczonym silniku i nawet juz na prawie zimnym ok 1h po jezdzie z korka zbiorniczka slychac syczenie jakby powietrze wypychalo albo zasysalo w sumie to niewiem ;) <ok>

 

Proszę zapoznać się z regulaminem forum, a tam doczytać o zasadach pisania postów na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam ja tez w tej sprawie pisze o porade. Mam Megane 1.6 był robiony rozrząd mechanik zadzwonił do mnie i powiedział mi o olej w płynie chłodniczym zlecił kontrolowac stan płynu. Zalał mi nowy płyn i odrazu pokazała się biała maz ale mysle że w układze został ten olej i stąd ta maz. Korek od oleju jest czysty bez śladu mazi jaka jeszcze może być przyczyna obecności olej w płynie? Ostatnio zauważyłem również ubytek płynu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też płyn powoli gdzieś znika płyn chłodniczy alem nie widzę żadnych wycieków , mam związku z tym kilka pytań :

1) czy ubytek płynu może być spowodowany jazdą na krótkich odcinkach

2) ile wytrzymuje uszczelka pod głowicą , moja megi ma 124tys. i jak rozpoznać usterkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!