Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W moim MIII spadła mi opaska z osłony przegubu co za tym idzie dostał się syf i po jakimś czasie przegub się rozsypał. Wymieniłem (u mechanika) nowy i 400 km i znów stuka. Zdemontował mechanik i stwierdził że ma luzy (oddałem do reklamacji). Kupiłem nowy, mechanik zamontował i co po dosłownie 100 metrach stuka (wszystko przy maksymalnym skręcie w lewo). Pół oś i przegub wewnętrzny niby ok, tak twierdzi mechanik, dodam auto ma przejechana 60 tys. Ręce opadają i koszty rosną (za przegub 229zł z osłoną i opaską).

Czy ktoś miał taki przypadek, czy może coś doradzić.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja miałem szczęście bo nawet nie wiedziałem, że zgubiłem opaskę osłony przegubu i nie wiem ile czasu tak jeździłem, wyszło dopiero na przeglądzie rejestracyjnym (marzec 2016) dodam, że guma nie spadła całkowicie tylko wyciekał smar, założyłem na szybko zwykłą opaskę plastikową, ale była za słaba i smar cały czas wyciekał, więc zakupiłem opaskę metalową i przed jej założeniem uzupełniłem smar w przegubie (specjalny do przegubów) było, to w czerwcu 2016 przejechałem już kilka tyś. km i cisza więc chyba wszystko w porządku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że chyba rzadki przypadek skoro nikt nie wie jak rozwiązać ten problem. W serwisie powiedziano mi że u nich nie występuje sam przegub tylko komplet z półośką. Ostatecznie wymienię komplet ale jak i to nie pomoże. Czekam może ktoś miał taki przypadek i mi doradzi.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, u mnie był ten sam problem. Początkowo wymieniłem sam przegub lecz objaw nie ustał. Następnie stwierdziłem, iż faktycznie może cała półoś jest rozwiązaniem, kupiłem nową półoś i ku mojemu zdziwieniu przestało stukać lecz pojawił się inny objaw a mianowicie (mówimy o półosi prawej) przy ostrym skręcie w lewo np. na rondzie lub przy jeździe powyżej 130km/h czuć był bardzo wyraźne bicie na prawym kole. Bicie to przenosiło się na pedały, kierownicę i inne elementy. Nie dość, że zmniejszało to wyraźnie komfort jazdy to dodatkowo zastanawiałem się na ile bezpieczna jest jazda z takim biciem. Po wizycie u mechanika dowiedziałem się dwóch diagnoz - albo jest niedokręcona półoś albo jest łożysko do wymiany. Sprawdziłem więc dokręcenie półosi ale było ok wiec wymieniłem łożysko. Nie pomogło... kolejne kilkaset złotych w plecy. W dodatku czujnik ABS nie pozwolił się wyciągnąć więc kolejny koszt związany z wymianą łożyska. Nie mogłem odpuścić tych objawów bo była to zbyt ważna rzecz w końcu to układ napędowy. Postanowiłem wymienić jeszcze raz półoś, tym razem kupiłem oryginalną lecz używaną, mającą 130k km przebiegu. Wspomniany przeze mnie objaw ustał, okazało się, że w nowej półosi był pęknięte kamienie w środku (nie znam się na tym, powtarzam to co dowiedziałem się od mechanika). Przy poruszaniu góra-dół  zdjętą półosią było możliwe zaobserwowanie luzów. Długa droga do przebycia ale w końcu usunięta usterka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam tydzień temu zaczęła mi stukać prawa storna przy skręcie w lewo no i troszkę przy skręcie w prawo. Dodatkowo jak pojeżdżę w korkach to przy dodawaniu gazu albo wrzucaniu biegów słychać stuk (poduszki silnika jak nowe). Niestety u mnie pękła najpierw opaska na półosi lewej od strony koła, która po wymianie nie trzymała bo był wyciek smaru i trzeba było drugą opaskę zakładać. Następnie pojawił się wyciek na prawej półosi przegubu od strony koła. Na obu półosiach miałem wycieki smaru i wymieniałem opaski. Ogólnie straszliwe badziewie te opaski a osłony plastikowe przegubów są straszliwie twarde. Mam luzy na półosi prawej na obu przegubach pomimo, że ze środkowego przegubu osłona nie zeszła ani nie było wycieku. Gum nie pale, przebieg 84 tys a tu półoś leci masakra. Więc myślę sobie, że nie warto przegubu przy kole wymieniać bo może być jeszcze rozwalony przegub środkowy. Dlatego lepiej wymienić całą półoś. A ceny są super: oryginał 2.200zł, chińszczyzna 400zł, używka 150zł, Spidan 700zł przy oddaniu starej. Dodam że w Migane II też opaski pękają na przegubach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!