Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik K9K 834 na co zwrócić uwagę?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, okazyjnie kupiłem 4 letniego Fluence z tym że silnikiem. Samochód aktualnie z przebiegiem 95tyś km. Jest to mój pierwszy diesel i nie mam doświadczenia w tym temacie.

Na różnych forach piszą o problemach z panewkami czy felernymi wtryskami, nigdzie jednak nie piszę o jaką generacje tego silnika chodzi itd. Proszę o opinię i na co ewentualnie zwracać uwagę.

Dziennie przemieszczam się około 10km, 2x w tygodniu jakaś trasa. Olej zamierzam zmieniać co 12tyś lub rok czasu oraz filtry w tym paliwa.

Proszę o rady, Dziękuje.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli olej był zmieniany do tej pory co 30kkm, to koniczne do warsztatu sprawdzić panewki. Jeśli częściej... to też sprawdzić dla spokoju :) Można wymienić same panewki, szlif wału prawie nigdy nie jest potrzebny - dowaidywałem się w serwisie Renault (nie autoryzowanym, lokalni fachowcy do których podobno z całej Polski ludzie przyjeżdżają). Jeśli w złym stanie (ale wątpię) to wymienić panewki, w 500zł się zamkniesz i spokój. Do tego ja zamierzam wymieniać rozrząd co 80kkm zamiast co 160kkm - koleżance w Nissanie w tym silnikiem walnął przy 90kkm, gwarancja (do 80kkm) nie objęła, ani "dobra wola Renault".