Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik K9K 834 na co zwrócić uwagę?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, okazyjnie kupiłem 4 letniego Fluence z tym że silnikiem. Samochód aktualnie z przebiegiem 95tyś km. Jest to mój pierwszy diesel i nie mam doświadczenia w tym temacie.

Na różnych forach piszą o problemach z panewkami czy felernymi wtryskami, nigdzie jednak nie piszę o jaką generacje tego silnika chodzi itd. Proszę o opinię i na co ewentualnie zwracać uwagę.

Dziennie przemieszczam się około 10km, 2x w tygodniu jakaś trasa. Olej zamierzam zmieniać co 12tyś lub rok czasu oraz filtry w tym paliwa.

Proszę o rady, Dziękuje.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli olej był zmieniany do tej pory co 30kkm, to koniczne do warsztatu sprawdzić panewki. Jeśli częściej... to też sprawdzić dla spokoju :) Można wymienić same panewki, szlif wału prawie nigdy nie jest potrzebny - dowaidywałem się w serwisie Renault (nie autoryzowanym, lokalni fachowcy do których podobno z całej Polski ludzie przyjeżdżają). Jeśli w złym stanie (ale wątpię) to wymienić panewki, w 500zł się zamkniesz i spokój. Do tego ja zamierzam wymieniać rozrząd co 80kkm zamiast co 160kkm - koleżance w Nissanie w tym silnikiem walnął przy 90kkm, gwarancja (do 80kkm) nie objęła, ani "dobra wola Renault".

 

To jest co JA zamierzam robić, a co inni.... co mnie to obchodzi :) Mój jest roczny i ma 33kkm w tej chwili, olej zmieniam co 10kkm. I to tyle - będziesz o te rzeczy dbał i sprawdzał i wymieniał częściej i na moje nie musisz się bać. Jak poczytałem co i kiedy i za ile pada w innych... to tu przynajmniej jest to do przewidzenia, można kontrolować i wymieniać częściej i o to zadbać. 4-letni czyli 2012... wiem że od pewnego momentu w 2012 roku jest najprowdopodobniej taka sama pompa jak w 1.6dCi, "dostosowująca się do obciążenia" - podobnoi w starszych wersjach była ona powodem padu panewek. A ile w tym prawdy...

 

Poza tym bardzo fajny silniczek. Wtryskiwacze już nie awaryjne w tej wersji, koła dwumasowe, DPFy całkiem bezobsługowe - nie słyszę żeby to padało w dCi z tych lat. Sprawdzać panewki i wymieniać rozrząd co 80kkm i tyle.

 

Dodatkowo: jeśli boisz się 1.5 dCi, to posłuchaj. O nim też mowa, ale o starszych - tam był zupełnie inny układ wtryskowy.

Edytowane przez Teg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, okazyjnie kupiłem 4 letniego Fluence z tym że silnikiem. Samochód aktualnie z przebiegiem 95tyś km. Jest to mój pierwszy diesel i nie mam doświadczenia w tym temacie.

Na różnych forach piszą o problemach z panewkami czy felernymi wtryskami, nigdzie jednak nie piszę o jaką generacje tego silnika chodzi itd. Proszę o opinię i na co ewentualnie zwracać uwagę.

Dziennie przemieszczam się około 10km, 2x w tygodniu jakaś trasa. Olej zamierzam zmieniać co 12tyś lub rok czasu oraz filtry w tym paliwa.

Proszę o rady, Dziękuje.

Cześć,

Mam ten sam silnik w Megane III przebieg 70tysi. Możemy się spotkać, pogadać posłuchać jak chodzą nasze silniki :D

Mam też sprzęt do diagnostyki więc można coś więcej sprawdzić.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w rodzinie Clio III dCi 86 KM z 2006 roku. W momencie kupna miało przebieg 86 tyś km, i niestety olej zmieniany co 30 tyś km. Od momentu kupna olej zmieniany jest co 12-15 tyś km oczywiście pełen syntetyk i nic się nie dzieje. Aktualnie dobija 190 tyś km, jedyną usterką przez ponad 100 tyś km była wymiana czujnika podciśnienia turbo (260 zł nowy w ASO). Oleju nie pali, nie kopci nic. Nie jedno Audi już się rozsypało... :)

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem dziś książkę serwisową mojego auta i okazuje się że od 2012 (od nowości) był na wymianie oleju przy przebiegu : 29tyś, 55tyś, 84tyś. Teraz ma 94500. Nie mam więcej wpisów, więc mniemam że poprzednik obrał sobie system co 30tyś o którym mówią w każdym autoryzowanym serwisie. Nie rozumiem dlaczego tak doradzają serwisanci Renault. Ostatni wpis z marca 2016 (wymiana oleju + komplet filtrów) przebieg 84tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem dlaczego tak doradzają serwisanci Renault.

 

Czysty marketing. Obecnie każdy przy zakupie nowego samochodu, zwłaszcza firmy które biorą duże ilości danego modelu, zwracają uwagę na koszty eksploatacji w tym przeglądy. Im rzadziej producent zaleca przegląd, tym mniejsze koszty... na początku. Wszystko ma swoje konsekwencje. W przypadku silników dCi przeważnie pojawiają się skutki po 200 tyś km w postaci obróconych panewek, czy padniętych turbospreżarek. Więc jeśli komuś zależy na trwałości silnika, olej zmieniać na pełen syntetyk (o ile taki był również wcześniej) co max 15 tyś km, zamiast 30 tyś km.

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!