Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik K9K 834 na co zwrócić uwagę?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, okazyjnie kupiłem 4 letniego Fluence z tym że silnikiem. Samochód aktualnie z przebiegiem 95tyś km. Jest to mój pierwszy diesel i nie mam doświadczenia w tym temacie.

Na różnych forach piszą o problemach z panewkami czy felernymi wtryskami, nigdzie jednak nie piszę o jaką generacje tego silnika chodzi itd. Proszę o opinię i na co ewentualnie zwracać uwagę.

Dziennie przemieszczam się około 10km, 2x w tygodniu jakaś trasa. Olej zamierzam zmieniać co 12tyś lub rok czasu oraz filtry w tym paliwa.

Proszę o rady, Dziękuje.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli olej był zmieniany do tej pory co 30kkm, to koniczne do warsztatu sprawdzić panewki. Jeśli częściej... to też sprawdzić dla spokoju :) Można wymienić same panewki, szlif wału prawie nigdy nie jest potrzebny - dowaidywałem się w serwisie Renault (nie autoryzowanym, lokalni fachowcy do których podobno z całej Polski ludzie przyjeżdżają). Jeśli w złym stanie (ale wątpię) to wymienić panewki, w 500zł się zamkniesz i spokój. Do tego ja zamierzam wymieniać rozrząd co 80kkm zamiast co 160kkm - koleżance w Nissanie w tym silnikiem walnął przy 90kkm, gwarancja (do 80kkm) nie objęła, ani "dobra wola Renault".

 

To jest co JA zamierzam robić, a co inni.... co mnie to obchodzi :) Mój jest roczny i ma 33kkm w tej chwili, olej zmieniam co 10kkm. I to tyle - będziesz o te rzeczy dbał i sprawdzał i wymieniał częściej i na moje nie musisz się bać. Jak poczytałem co i kiedy i za ile pada w innych... to tu przynajmniej jest to do przewidzenia, można kontrolować i wymieniać częściej i o to zadbać. 4-letni czyli 2012... wiem że od pewnego momentu w 2012 roku jest najprowdopodobniej taka sama pompa jak w 1.6dCi, "dostosowująca się do obciążenia" - podobnoi w starszych wersjach była ona powodem padu panewek. A ile w tym prawdy...

 

Poza tym bardzo fajny silniczek. Wtryskiwacze już nie awaryjne w tej wersji, koła dwumasowe, DPFy całkiem bezobsługowe - nie słyszę żeby to padało w dCi z tych lat. Sprawdzać panewki i wymieniać rozrząd co 80kkm i tyle.

 

Dodatkowo: jeśli boisz się 1.5 dCi, to posłuchaj. O nim też mowa, ale o starszych - tam był zupełnie inny układ wtryskowy.

Edytowane przez Teg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, okazyjnie kupiłem 4 letniego Fluence z tym że silnikiem. Samochód aktualnie z przebiegiem 95tyś km. Jest to mój pierwszy diesel i nie mam doświadczenia w tym temacie.

Na różnych forach piszą o problemach z panewkami czy felernymi wtryskami, nigdzie jednak nie piszę o jaką generacje tego silnika chodzi itd. Proszę o opinię i na co ewentualnie zwracać uwagę.

Dziennie przemieszczam się około 10km, 2x w tygodniu jakaś trasa. Olej zamierzam zmieniać co 12tyś lub rok czasu oraz filtry w tym paliwa.

Proszę o rady, Dziękuje.

Cześć,

Mam ten sam silnik w Megane III przebieg 70tysi. Możemy się spotkać, pogadać posłuchać jak chodzą nasze silniki :D

Mam też sprzęt do diagnostyki więc można coś więcej sprawdzić.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w rodzinie Clio III dCi 86 KM z 2006 roku. W momencie kupna miało przebieg 86 tyś km, i niestety olej zmieniany co 30 tyś km. Od momentu kupna olej zmieniany jest co 12-15 tyś km oczywiście pełen syntetyk i nic się nie dzieje. Aktualnie dobija 190 tyś km, jedyną usterką przez ponad 100 tyś km była wymiana czujnika podciśnienia turbo (260 zł nowy w ASO). Oleju nie pali, nie kopci nic. Nie jedno Audi już się rozsypało... :)

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem dziś książkę serwisową mojego auta i okazuje się że od 2012 (od nowości) był na wymianie oleju przy przebiegu : 29tyś, 55tyś, 84tyś. Teraz ma 94500. Nie mam więcej wpisów, więc mniemam że poprzednik obrał sobie system co 30tyś o którym mówią w każdym autoryzowanym serwisie. Nie rozumiem dlaczego tak doradzają serwisanci Renault. Ostatni wpis z marca 2016 (wymiana oleju + komplet filtrów) przebieg 84tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem dlaczego tak doradzają serwisanci Renault.

 

Czysty marketing. Obecnie każdy przy zakupie nowego samochodu, zwłaszcza firmy które biorą duże ilości danego modelu, zwracają uwagę na koszty eksploatacji w tym przeglądy. Im rzadziej producent zaleca przegląd, tym mniejsze koszty... na początku. Wszystko ma swoje konsekwencje. W przypadku silników dCi przeważnie pojawiają się skutki po 200 tyś km w postaci obróconych panewek, czy padniętych turbospreżarek. Więc jeśli komuś zależy na trwałości silnika, olej zmieniać na pełen syntetyk (o ile taki był również wcześniej) co max 15 tyś km, zamiast 30 tyś km.

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!