Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie po dodaniu gazu na zimnym silniku


Bumpalump

Rekomendowane odpowiedzi

Świece to EYQUEM RFN58LZ, obecnie są lekko okopcone co wskazuje na zalewanie ich benzyną

przez 7 tyś km na tych świecach nie było problemu więc można je wykluczyć.

Edytowane przez Bumpalump
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest sonda boscha, ale nie sądzę, aby przyczyną była sonda, chociaż na początku tak sądziłem i odpiąłem sondę pare, dni pojeździłem bez niej i efektu nie było żadnego. Sondę sprawdzałem miernikiem i zakres zmian napięcia waha się mniej więcej między 0.15V a 0.8V i w tych samych granicach chodzi napięcie w DTT2000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coraz bardziej skłaniam się ku zakupowi nowej przepustnicy, jednak by upewnić się w swoich przypuszczeniach mam pewien pomysł.

Odepnę wężyk podciśnienia od EVAP'u, jeśli przepustnica nie nadąża się otwoierać to przy jej całkowitym zamknięciu powietrze będzie brane z evapu i silnik nie powinien się dławić ani gasnąć.

Jeśli problemem jednak nie będzie przepustnica to silnik zgaśnie nawet z dodatkowym powietrzem

 

Dodano: 24 lis 2016 - 06:11

Póki co silnik nie gaśnie, więc wygląda na przepustnice chociaź nie można wykluczyc calkowicie sterownika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto przeczytać ten przypadek. Jest o odmie, o diagnozie na clipie oraz " komp nie trzyma ustawień i że jak mi wgra najnowszą wersję oprogramowania, udostępnianą przez renault serwisom, to będzie OK i dają mi na to gwarancję. Uwierzyłem, zapłaciłem i jest OK "

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1794195.html#8622503 - PS.Inaczej nie chce przyjąć adresu

Edytowane przez Krzychu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Dopiero teraz mogłem odpowiedzieć] To od początku

Ogólnie zauważyłem, że np gdy naciskam cyklicznie pedał hamulca to zamyka się przepustnica do poziomu 0,4% wtedy najprawdopodobniej powietrze bierze z serwa,

Tak powietrze z siłownika serwa w momencie puszczania pedału hamulca dostaje się do kolektora, na biegu jałowym działa regulator obrotów biegu jałowego silnika sterując czasem wtrysku, wyprzedzaniem zapłonu i otwarciem przepustnicy stara się utrzymać obroty na zadanym poziomie. Dopuszczjąc lewe powietrze obroty wzrastają regulator przez zamknięcie przepustnicy próbuje kompensować ten nadmiar powietrza aby wyrównać obroty do zadanych np.750 obr/min. Czyli tu działa wszystko ok.

 

ale gdy tylko przestane pompować hamulcem to obroty gwałtownie spadają i przepustnica wolno reaguje z otwarciem,

Przy przestaniu pompownia obroty powinny lekko opadnąć i szybko wyrównać.

 

Auto zgasło a przepustnica była cały czas otwarta na 2,7% więc to nie jej wina

Niekoniecznie, bo dalej nie można wykluczyć czy to sterownik nie zadaje takiego otwarcia przepustnicy. Jak testujesz to musisz podglądać położenie przepustnicy i położenia pedału gazu. A taki test wykonać jeden jak auto gaśnie lub obroty opadają a drugi jak już wszystko działa i wtedy porównać czy dla danego położenia pedału gazu otwarcie przepustnicy jest takie samo.

 

Póki co silnik nie gaśnie, więc wygląda na przepustnice chociaź nie można wykluczyc calkowicie sterownika

Najlepiej zrobić podmiankę przepustnicy z działającego normalnie auta i zobaczyć co wtedy (żeby nie wydawać znowu zbędnie kasy) a jak nie przepustnica to sterownik. Zakładam że po tylu wizytach w serwisach panowie mechanicy robili tzw. przystosowanie położeń granicznych przepustnicy ? Dziwi mie tylko, że nowa przepustnica i wadliwa. Co więcej tylko powoduje jednorazowe problemy jak zimna. Czyżby to ośka przepustnicy przy niskich temperaturach, się zacinała?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nawet z odpiętym węźykiem od EVAP'u auto zgaslo, wina nie leży więc po stronie przepustnicy tak sądzę

 

Dodano: 25 lis 2016 - 06:55

Na chwile obecna umówiłem się do kolejnego ASO Renault, po długiej rozmowie z serwisantem mam nadzieje ze ogarnie temat, termin to 12 grudzień.

Dowiedziałem się miedzy innymo, źe zadnym innym programem oprocz ich nie mozna prawidlowo przystosowac przepustnicy, mowil ze jedynie moga zaprogramowac nastawy poczatkowe i koncowe, a to dopiero poczatek adaptacji przepustnicy.

 

Dodano: 28 lis 2016 - 09:16

2 dni jeździłem z odlączonym evapem, po tym czasie go podłączam a silnik gasnie, podłączam elma a tu przepustnica całkowicie zamknieta, coś się pozmieniało w sterowniku, do 12 grudnia muszę tak dojechać, później niech sie tym martwi ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korekta biegu jałowego się rozjechała. Jak silnik zimny to z podłączonym evap też gaśnie? Możesz zresetować sterownik odłącz akumulator na parę godzin, potem podłącz przekręć kluczyk na zapłon (nie odpalaj auta) potem wyłącz zapłon, odczekaj minutę następne odpal i jak się rozgrzeje to zostaw na 10 min na wolnych obrotach (bez włączonych świateł, nawiewu itp.) żeby korekta mogła się dobrze ustawić. Co do tego ASO to dobrze wytłumacz co się tam dzieje i podkreśl, że nie płacisz jak usterka nie zostanie usunięta, jak zaczną coś wymieniać to żądaj zwrotu starych części. Mam nadzieje, że w końcu uda się namierzyć przyczynę problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • +1
        • Like
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!